
Dit bericht wil je niet lezen.
Het was het onderwerp van gesprek tijdens de IAA: is BMW ons aan het pesten met de Concept4? De Concept is namelijk een beeldschone auto. Vanuit bijna alle hoeken een gracieuze en elegante verschijning. Zeker schuin van achteren is het misschien wel de mooiste vierzits coupe van de afgelopen 25 jaar.
Nu zullen de meningen erover verschillen, maar in het ‘echt‘ is het een pareltje. Tenzij je bij de neus aankomt, want daar gaat het helemaal fout. De neus is compleet uit proportie met de rest van de auto. Alsof de auto twee enorme hazenpaden heeft of een enorme neus.
Sommigen BMW-liefhebbers dachten dat het een test was. Expres die lelijke neus erop zodat men helemaal in extase is, als blijkt dat de productieversie wél een fraaie snoet heeft. Maar zij zitten er naast, want op Bimmerpost is namelijk een foto gelekt van een productieversie van de nieuwe BMW 4 Serie Coupé:
Dus ja, inderdaad. Die twee enorme ‘nieren’ gaan er gewoon komen. Waarschijnlijk wordt het nog erger en gaat men ook deze auto massaal kopen. Sterker nog, de kans is levensgroot aanwezig dat je ook jouw E90 3 Serie kan ombouwen naar de Theo-en-Thea-look.
oink oink
@dees: de return van het hangbuikzwijntje!
@dees: echt zo jammer, op die neus na is het verder wel een mooie wagen!
@maartenoosterbaan: ja mooie lijnen zo te zien. Ook de achterkant is lekker dik.
@dees: Miss Piggy. ?
@dees: Hier is ie dan: https://www.tuningblog.eu/wp-content/uploads/2019/09/BMW-Concept-4-Series-Coup%C3%A9-IAA-2019-Tuning-M4-2020-22.jpg
Ander nieuws (F1) : Renault gediskwalificeerd voor de race in Japan ivm het automatisch regelen van de rembalans op basis van de positie op de baan.
@w0o0dy: Ik lees het nu ook ja haha. Wel vreemd dat het op dit moment alleen nog maar gaat om de race in Japan. Haas, Racing Point en McLaren zullen wel bloed ruiken op dit moment.
@speedgeek: lees de tekst op f1technical.net voor de uitleg. Misschien blijft het bij deze ene diskwalificatie.
De conclusie van de FIA is dat het systeem van Renault niet op basis van een ingeprogrameerd rondje van het circuit de rembalans aanpast. Wel wordt het systeem gekwalificeerd als een driver-aid en die zijn verboden. Het punt dat Racing Point aanvoerde is dus deels verworpen maar toch wordt Renault gediskwalificeerd.
@w0o0dy: GET A ROOM
Laten we protesteren bij BMW en onderweg naartoe gigantische files vormen met onze BMW’s!
@beast95: of je gaat erheen in een E65 7 Serie en steekt hem recht voor BMW Welt in de fik.
@720s: laten we dat nou niet doen, straks krijgen ze nog verkeerde inspiratie van de restanten
@beast95: pas maar op, voor je het weet wordt je opgeslokt in die black-hole-sized nieren!
Kunnen ze er hun hele suv en fwd gamma even in laten verdwijnen aub?
Ook de achterkant is al gelekt:
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1663044
Waarde van de F80 zal wel gigantisch omhoog schieten in de komende 24 uren.
@SpeedGeek: dat is de achterkant van de M3.
@vhs83: Dat klopt maar de M4 zal er niet ver vanaf zitten gok ik zo. De F80/F82 heeft natuurlijk hetzelfde gehad. De achterzijde van het concept is mooi maarja, de M8 lijkt ook helemaal niet op het concept.
The Beaver M4!
Goed nieuws voor de tuners, kunnen ze eindelijk eens een voorbumper ontwerpen die er beter uitziet dan het origineel.
Daarom E36 mensen. Jullie gingen haten op me waggi maar wie de laatst lacht lag de best. Haha.
@e36thuglife: liever een 4 serie coupé met grote nieren dan een E36, dat zegt genoeg. Ik lach het laatst btw
@kenner: jij bent echt extreem ruig
@kenner: Dat zegt genoeg over jouw smaak inderdaad ;)
Ik ben op zich wel voorstander van een revolutie in automodellen. De zoveelste evolutie doet mij niet meer rennen naar de dealer. Ik kan niet wachten op de iNext bijvoorbeeld.
Ben bij deze nieren wel benieuwd waar de nummerplaat is gebleven … snif
De Edsel van BMW?
@jeroenwz: dit dus:
https://s.car.info/image_files/960/edsel-pacer-sedan-front-power-end-of-summer-meet-2017-1-441720.jpg
Lekkere doorgesnoven bende daar bij BMW.
@robert110: Alsof dit ding puur voor de VS gemaakt is. Daar vallen ze wel op giga grillen
@dees: en Azië
@dees: Kijk maar eens naar de Amerikaanse auto blogs. In de VS vinden ze het over het algemeen ook allesbehalve mooi. Denk dat het voornamelijk voor de Aziatische markten is gedaan.
@ty5500: op blogs vind je Amerikanen die kunnen lezen en schijven, die zijn niet representatief voor de Amerikaanse bevolking.
@mashell: 9000
@mashell: Ik hoop toch dat het gemiddelde doelpubliek van BMW kan lezen en schrijven
@ty5500:.com!
Mooie referentie in de laatste zin!
@toyotafortuner: thanks. Had hem al gepost bij die conceptauto ;)
Ik ben één van de weinigen die deze grille best oké vindt, zo te lezen. Ziet er wel stoer uit zo!
@vanquish: idd, komt vast goed Bmw kennende
@str8six: Haha, hier houden onze overeenkomsten op vrees ik. “BMW kennende” betekent voor mij dat ze ‘m weer flink weten te verpesten.
@vanquish: Niet alleen jij, ik vind hem ook best te pruimen. Hoge, (relatief) smalle nieren zag je al op BMW’s kort na de tweede wereldoorlog, in mijn ogen is dit een moderne interpretatie ervan.
@gewoondirk: Ik deel jouw mening, dwz op dit gepresenteerde concept, vind ik het wel gaaf. Ben wel benieuwd of dit concept ook daadwerkelijk zo 1 op 1, geproduceerd gaat worden. Zo ja; aanwinst op de weg!
@gewoondirk: Dat klopt inderdaad. Dat betekent niet dat het toen in alle situaties smoelde. Dat betekent evenmin dat het vandaag smoelt. https://bimmerlife.com/2019/04/13/evolution-of-the-kidney-grille/
@bara: Leuk zo’n linkje maar wat is je punt? De grille waar ik het over heb, zoals onder andere te vinden was op de BMW 501, wordt ook daar geheel buiten bescouwing gelaten.
@bara: dank voor het artikel, heb hardop gelachen… :D
@gewoondirk: Zo zie ik het ook inderdaad. Ik vind de grille op het productiemodel zelfs mooier dan die op het concept, waarbij ze met elkaar versmolten zijn. Doe voor mij maar losstaand!
Van nieren naar gigantische neusgaten. Zo zonde.
@750i: maar wel in lijn met wat BMW heel vroeger deed.
Mooi hoe eerst Audi onder ‘vuur’ lag vanwege die enorme gril en dat nu BMW rustig hetzelfde traject gaat bewandelen. Nog even en Mercedes gaat logo’s op hun neus zetten ter grootte van putdeksels. Dan hebben we echt alles wel gezien..
Lexus heeft de grootste, na ! ?
@donjunior: doen ze bij merc al op de trucks… dus pas op met wat je hier “luidop” verkondigd!!! Het is maar een kleine stap in het stock management systeem ?
En je dacht dat het niet erger kon
Ziet er weer goed, ben blij met het nieuwe design van BMW.
De BMW heeft zelf ook te veel Coke gesnoven (net zoals de eigenaren).
Heb elders gelezen dat dit de snuit is van de nieuwe M3. Maar de 4-serie zou logischer zijn inderdaad.
@jules713: als je aandachtig naar de camo m3 kijkt zie je die enorme nieren en bulten op de motorkap ook terug. Ik heb ook getipt als zijnde m3. Dat ze op de redactie er de 4 serie van weten te maken geen idee.
@c4seum: nou ja, vanwege die 4 Concept dus.
Vind het wel wat hebben, en die hoge nieren zijn ook veel meer historisch correct dan die platgeslagen gaten van de laatste jaren.
daar heb je een punt! Maar ze waren iets smaller
Is er uberhaupt nog iem die zich bekommert om het design van de laatste BMW …?
Hij ziet er uit alsof hij trek heeft in een dikke Audi.
Holy moly, het kan dus toch nog erger
“Dit wil je niet lezen”
waar blijft die ontlees knop?
Je kan van BMW designers in ieder geval niet zeggen dat ze geen lef hebben….
Nou ik vind dit mooi hoor, lekker bruut! En omdat ze minder breed zijn toch een soort van classy
Haal dat tussenschotje dan ook maar weg, net als bij de beoogde doelgroep.
@harrie: gehe
@harrie: ?????
Ik laat mijn E92 fijn zoals ie is….
@chrism: Lekker met V8 brul. Wat wil je nog meer :-)
@bmw2coupeeigenaar: V8? Haha, nee “gewoon” 6 in lijn.
De nieren van de 7 serie, inmiddels bijna aan gewend. De nieren van de nieuwe 1 serie. In het echt best mooi. De nieren van de 2 serie GS en de 8 serie. Die vind ik zelfs mooi. Maar dit? Dit? Echt, het is niet grappig meer nu..
Op de 7 en 8 serie ziet het er prima uit. Nooit gedacht dat ik dit als BMW fan (in hart en nieren zou zegggen), maar naar 15 jaar en als dit zo doorgaat, dan word ik voor het eerst in mijn leven een Mercedes fan.
Ik heb deze in Knokke gezien en valt goed mee in het echt, dikke mooie coupé!!
Wa een gedrocht!
Nu begrijp ik de betekenis van de naam BMW. => Bij Mercedes Weggesmeten (en dat snap ik da ze dit ontwerp bij Mercedes weg gesmeten hebben)
@saxoke: net als de letter ‘T’
Een van de weinige wagens waarbij de kentekenplaat voor een verbetering van het ontwerp zou kunnen zorgen. Wat een lelijk hok vergeleken met de huidige 3, wat ik een erg geslaagde auto vind.
Wauwww prachtig!
Met een nummerplaat ervoor zal het nog wel meevallen. Audi gebruikt deze grille immers al jaren, zonder dan die spijl in het midden.
@amai: de plaat zal wel een Alfa plaatsing krijgen gok ik.
Normaal heb je aftermarket tupperware om BMW expressiever, agressiever te laten lijken.
Nu is het toch zeker een goudmijn om een beschaafde bumper / grill te maken voor het hele BMW-gamma?
@mout: wij hebben verwarrende namen
Gewoon een kentekenplaat er op zetten, dan knip je die nieren visueel in tweeën:
https://i.postimg.cc/90C2R0wz/bmw-4-series-coupe-grille-yikes-2-2019-750.jpg
@RRRobert: waarom heb je het kenteken geblurred?
@rrrobert: Als je het dan nog rond maakt, heb je het BMW-logo ;-)
Nu weet ik het zeker, ze drinken tegenwoordig ayahuasca-thee bij BMW
Is het een keertje anders dan anders, is het weer niet goed! Ik wacht even tot ik hem in het vlees heb gezien. Het valt me op dat het dan allemaal wel meevalt. De grill van de nieuwe 7 van mijn werkgever is fors, maar in het echt staat het toch wel goed vind ik.
?
.. Hoe in hemelsnaam is BMW binnen 10 jaar van een merk met beeldschone strakke designs naar zulke bloated rare gare shite gegaan?! Doodzonde.
Stel me altijd voor hoe het proces is gegaan. Iets in de trant van.
Baas tegen designer: “Doe eens wat anders.”
Designer doet driftig inspiratie op en begint te tekenen. Als hij dan klaar is denkt hij bij zichzelf: “Kijk, dat is anders.”
Gaat naar z’n baas toe en zegt: “Kijk, anders.”.
Baas bestudeert de tekening aandachtig en knikt instemmend met een: “Ja, anders.”
Baas neemt het mee naar de raad van bestuur en legt de tekening voor bij de raad. “Kijk, anders”: zegt hij.
In de bestuurskamer ontstaat een heftige discussie waarbij iedereen z’n plasje er over doet maar uiteindelijk tot de conclusie komt dat het “anders” is. Raad van bestuur geeft opdracht om het in productie te nemen.
Het resultaat als het doel “anders” is ipv “mooi” of “elegant” zie je hierboven. Het doel “anders” is meestal het gevolg als je het gewoon niet meer weet.
Ze beginnen de weg en beetje kwijt te raken dat. Jammer is dat er nog mensen zijn die em toch wel gaan kopen. Zou toch mooi zijn als niemand em koopt om zo een beter front at te dwingen.
Kunnen ze niet gewoon een versie maken met normale voorbumper voor de Europese/ Amerikaanse markt en deze bumper voor Aziatische markten? Nu hebben ze toch ook hun M sport pakketten met andere bumpers en dergelijke..
Ahhaahhahhah!
Geel verven en een blauw broekje aanmeten.
Tja buiten proportie verkoopt goed in china en de woestijnlanden, de europese markt is voorbehouden voor 1 serie, x2 en x1. Hoewel er hier ook wel genoeg smakelozen zijn. Getuige van redelijk wat nieuwe 7 series met zwarte grille in Belgie.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het wel wat hebben. De nieuwe neus van de 7-serie kan ik ook prima pruimen.
@dutchdriftking: Het ligt in die zin aan jou; jij staat er minder behoudend tegenover dan de gemiddelde hater… Dat is overigens niet goed of slecht, slechts een state of mind. Één die ik wel kan waarderen; het showt een open houding naar nieuwe ontwikkelingen
@lithiumion: Tja, ik ben redelijk van het oude stempel, de E36, 38 en 39 zijn nog altijd mijn favoriete BMW’s. Maar laatst zag ik een plaatje van de Alpina B7, zowel voor als na LCI. En de LCI maakte mij toch het meest begerig.
Ik naam BMW altijd wel serieus, dat is nu definitief afgelopen. Gisteren op Mobile nog een smetteloze blauwe 750iL met beige interieur gevonden. Nog steeds een feest voor de ogen.
Laten we eerlijk zijn: BMW heeft nog nooit een echt mooie auto laten ontwerpen. Ja zelfbenoemde fijnproevers en meelopers inden ze fijn sturen maar daarmee is alles ook gezegd.
@tttijn: ojawel : [img]https://i.ibb.co/8KLWqxC/529c7566a122d92a1f41e5a3b54b3221.png[/img]. En de nieren van bovenstaand doen mij hier behoorlijk aan denken.
Een design dat de kant op gaat richting de 3.0 CSL Hommage.
Hoe kan dat nou verkeerd uitpakken? Alle oordelen al klaar met een onscherpe snipper. Ik vindt het knap.
En er wordt ook zo vaakn naar die BMW’s met E nummers verwezen, dat zul je altijd houden, maar de echte klassiekers van de jaren 40 en 30, heb je die ooit wel is bekeken? Een BMW 327 bijvoorbeeld?
Verrast me totaal niet hoe spastisch er altijd wordt gedaan als er een keer een ander en gedurfd design komt. Ik ben er juist voorstander van. 1000 in een dozijn auto’s hebben we al meer dan genoeg.
@jarno_dewilde: een 327 is optisch ook alleen maar in balans in de juiste kleurstelling (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Emw327-totale-nah.jpg). Maar geef de motorkap een andere kleur dan zwart, en het zit helemaal scheef.
@jarno_dewilde: Vind ik een rare redenering. Vroeger waren de roosters van alle auto’s veel groter om koelingsredenen (luchtkoeling). Nu is dat niet meer nodig. Met die redenering kunnen ze ook terug dubbele vooruiten, breed uitkomende wielkasten en dergelijke toepassen.
Dit is de BMW M4. Niet de 4 serie coupe.
2005 wil z’n voorbumper terug.
https://5series.net/forums/attachments/6-series-discussion-27/42726d1199960161-hartge-e63-e64-wheel-pictures-009_3.jpg
Kill it before it lays eggs.
Dit is wel echt een voorkant waarvoor ik aan de kant zou gaan. Niet omdat hij zo dreigend of agressief oogt, maar omdat ik anders liever mezelf in de vangrail vouw door de pijn in m’n ogen. Holy fuck de definitie van lelijk wordt hier wel getoond zeg!
Eindelijk wordt de auto mooier als er een kentekenplaat voorop zit!
Lijkt wel heel veel op de Alfa-coupë die er nog niet is, een beetje sleutelen aan de neus en hij is er!