Wat ons betreft was het logo van Opel nog modern genoeg, maar Opel zelf denkt daar anders over.
Als automerk hoor je er tegenwoordig echt niet meer bij als je niet een plat en minimalistisch logo hebt. Daarom is er al menig autofabrikant geweest die hun logo een facelift heeft gegeven. Het meest opzienbarende logo was nog wel die van Peugeot, die voor een hele andere richting koos.
Als er één fabrikant is die haar logo niet hoeft te updaten, dan is het wel Opel. Zij hebben namelijk al een strak en minimalistisch logo, helemaal in lijn met de tijdsgeest. Geen enkele reden om daar iets aan te veranderen dus.
Toch presenteert Opel vandaag vol trots een nieuw logo. Van een afstandje is het nog steeds de oude vertrouwde bliksemschicht, maar van dichtbij zie je dat er toch wat anders is. Het logo is niet langer een aaneengesloten Z-vorm, maar bestaat nu uit twee losse vormen.
Verder kunnen we er niet zoveel over vertellen, dus dat laten we de hoofdontwerper van Opel maar doen: “De scherpe, zelfverzekerde nieuwe ‘Blitz’ doorsnijdt de pure ondersteunende ring, waardoor ons iconische embleem een vooruitstrevende, moderne uitstraling krijgt. Het is trots gepositioneerd in het middelpunt van ons kompas, ons belangrijkste grafische ontwerpprincipe.” Aldus Mark Adams.
Wat jullie wellicht nog willen weten: wanneer maakt het nieuwe logo zijn intrede? Dat zal ergens in de loop van 2024 zijn. Daarvoor zal het logo al te bewonderen zijn op de IAA in september. Dat is niet direct een reden om in de auto te stappen naar München, maar gelukkig belooft Opel dat ze voor deze beurs ook nog een verrassing in petto hebben. Spannend!
Johanneke zegt
Ik ben zo benieuwd wat Mark Adams voor dit opdrachtje gevangen heeft.
luittinke zegt
Waarschijnlijk gewoon zijn normale salaris, aangezien hij als hoofdontwerper gewoon op de loonlijst zal staan.
jjcp zegt
Dus de blitz is geen blitz meer.
kniesoor zegt
Wanhoop niet, binnen afzienbare tijd gaat Opel ongetwijfeld weer de blitz maken.
moveyourmind zegt
Alweer?
Dit is al het zesde nieuwe Opel logo…
…van deze eeuw.
utregcity zegt
En nu lijkt het op een logo van weer een nieuw Chinees merk. 🫣
jeffrey1808 zegt
Dat was ook het eerste dat in mij op kwam.
drdre1 zegt
Als je de blitz een kwartslag draait en aan de ene kant OP zet en de andere kant El… 🤔 Is dat niet iets?
Hawkeye72 zegt
Een Duits merk dat het over de Blitz heeft…….
imaginenl zegt
Ik zou al die Opels in legergroen bestellen en naar t front sturen
z3cabby zegt
Die zijn daar al. Alleen wordt de Z nog gewoon met verf erop geschilderd.
Benny_Weisz zegt
In Duitsland spreekt men over “der neue Blitz”……in Polen is men al behoorlijk zenuwachtig geworden.
thjvanvlerken zegt
Op 1 tank/lading van Russelsheim naar Warsaw.
ar166 zegt
Misschien dat Loekasjenko ze op andere gedachten kan brengen…
toniominestrone zegt
Terug naar de jaren zestig
Wolflow zegt
Nieuwe logo lijkt wat meer geïnspireerd op wat de Russen in Oekraïne gebruiken
MarcoM zegt
Eigenlijk terug naar “vroeger”, eigenlijk een beetje chique geworden.
schuimbekje3 zegt
enig voordeel is dat nu volkswagenrijders niet meer het opel logo aan de uitlaat kunnen hangen omdat het er nu af valt.
stekel zegt
draai hem een kwartslag en zet er 2 naast elkaar……