Hij vindt het leuk dat ze Max aan een P2 helpen, maar verder zijn het volgens hem twee droeftoeters.
Hij laat er geen gras over groeien, onze Jan. Via zijn Facebook laat hij in een soort column geen spaan heel van het duo, dat gisteren in Oostenrijk weer voor spannende momenten zorgde. Als je Mercedes-fan bent tenminste, met een Max-bril op was de schade nog te weinig, maar daar heeft Jan het even niet over. Het maakt Jan ook geen moer uit dat Nico de schuldige was van de laatste crash, ze moeten wat hem betreft eens normaal doen.
Terwijl wij met grote bewondering van de prestaties van Max Verstappen genoten waren het de Mercedes rijders die voor een pathetische vertoning zorgde. ‘I’m here to win’ waren de stoere woorden van Lewis Hamilton na de race. Wat hij en Nico bijna deden was een onbedreigde 1, 2 zege in de laatste ronde omzetten in 2 DNF’s. (Did not finish) Dom en dommer, letterlijk! Vergeet de details, die doen er niet meer toe maar wat mij stoort is de sterrenstatus die m.n. Hamilton opeist. Die ster behoort duidelijk aan Mercedes toe!! Sinds 2014 hebben ze een dominante auto waar iedere F1 rijder het podium mee had kunnen halen en Lewis had met een Marussia ook geen deuk in een pak boter gereden. Dat lijkt hij soms te vergeten want met bescheidenheid siert hij zichzelf niet. De enige prestatie die dus relatief overblijft bij Mercedes is je teamgenoot te verslaan. Wat vanuit hun professionaliteit wel verwacht mag worden is om met verantwoording voor de belangen van Mercedes om te gaan. Ze hadden ieder risico om contact te maken samen moeten vermijden!
En als je dacht dat Jan daarmee wel klaar was, heb je het mis. Hij foetert nog even door.
Lewis is nu het haantje maar voor het zelfde geld (was dat maar waar) waren er weer twee Mercedessen afgevlogen. Rosberg deed weer hetzelfde als in Barcelona, onhandig verdedigen. Lewis ook en had op zijn beurt de keuze om de alles-of-niets confrontatie wel of niet aan te gaan, hij kwam er nu nog maar net mee weg, anders hadden we weer een Nederlandse overwinning met Max gehad. Ook de constant onbenullige situaties van de Mercedes rijders zijn opvallend, Rosberg die in Barcelona z’n boordcomputer in de verkeerde stand had staan, Hamilton die in Baku een aantal ronden nodig had om ook de juiste stand te vinden. Hamilton die op de Red Bull ring kennelijk niet wist wat de bandensituatie van Rosberg was (z’n enige echte tegenstander dus) en last but not least Rosberg die in de laatste ronde in een ‘failsafe’ mode terecht kwam van z’n remmen, om te voorkomen wat er met Perez gebeurde.. Het laatste kan hij niets aan doen maar hij kon daar wel beter mee omgaan en een 2e plaats zeker stellen, dat had 6 punten meer opgeleverd dan wat hij nu deed en daar had Hamilton en het team heel blij mee geweest, hij had dat ook moeten zijn. Remmen sparen tijdens de race is namelijk ook een kunst, net als banden. Lewis is een groot talent maar staat ook soms in de verkeerde modus, Nico een ander groot talent en prima kerel maar had al veel meer gewonnen als hij beter had kunnen verliezen.
Vanuit het oogpunt van het team van Mercedes heeft Jan natuurlijk helemaal gelijk. En bij dat team denken ze er inderdaad ook zo over. Want reken maar dat Toto Wolff vanaf de volgende race weer met teamorders gaat werken. Hij wil niet het risico lopen dat die dekselse Max wéér profiteert van een fout van zijn twee racers. Het is een keer mooi geweest.
Aan de andere kant zie je juist dat veel raceliefhebbers (en heus niet alles fans van Max) het mooi vinden dat Lewis en Nico weer ongegeneerd tegen elkaar racen. Dat houdt de spanning er tenminste een beetje in, met teamorders weet je voor elke race begint al wie de uiteindelijke winnaar is. Al kijk ik naar deze zaak met de ogen van een liefhebber, ik vrees toch dat het voor de Duitsers genoeg is geweest en dat er vanaf de volgende race (komend weekend al op Silverstone, zet het in je agenda) weer met een duidelijke nummer 1 en 2 gereden gaat worden. Alleen, wie wordt de nummer 1 en wie de nummer 2? Dat is dan de grote vraag.
UPDATE: Jan Lammers reageert op dit stuk met een nieuwe tekst op zijn Facebook. Hij vindt het interessant om te zien hoe er even wat woorden in de mond gelegd worden in de kop van dit artikel. Wij vinden dat de tekst “Dom en dommer, letterlijk” op diverse manieren kan worden uitgelegd, maar een klojo is “iemand die aanrommelt, domme dingen doet”. Dat lijkt ons redelijk overeen te komen, dus niet zo zeuren nu.
mashell zegt
Reaties van 1 woord mogen niet maar hier past eigenlijk alleen een Amen.
martinus zegt
@mashell: Jij en Lammers preken voor de verkeerde parochie.
Een kampioenschap dat wordt beslecht zonder man-tot-man gevechten maar door teamorders.
Een kampioenschap dat bepaald wordt door teamorders is als
Boerenkool zonder rookworst.
Seks zonder partner.
Een bmw zonder motor
Een roadtrip in een Daihatsu
Een huis zonder dak
joshua85 zegt
@martinus: hahaha roadtrip in n daihatsu +1000
dawwg zegt
@martinus: Nee, jij trekt verkeerde conclusies. Er zit een groot verschil tussen 1) elkaar als tokkies het licht niet in de ogen gunnen, 2) professioneel racen op de millimeter met je concurrent en 3) teamorders … wat Jan zegt is volledig terecht: stelletje huilies gedragen zich niet als professionals en schaden de teambelangen ONNODIG.
martinus zegt
@dawwg: Het klopt dat Rosberg een fout maakte, terwijl hij leed onder een defect van zijn auto. Na de fout in bocht 1, is bocht twee een logische plek om de inhaalactie op Rosberg compleet te maken. Lewis reed daar op de meest buitenste lijn, en liet alle ruimte voor Rosberg. Behalve om hem niet te doen, had Lil’Lewis geen betere optie dan om de inhaalactie te maken zoals Lil’Lewis deed.
Deze inhaalactie ging fout, en dat ligt volledig aan Rosbergs gebrek aan controle over zijn defecte bolide. Dat inhalen maakt de race spannend en leuk.Max Verstappen was door dit incident bijvoorbeeld heel dicht bij het winnen van de gp. In dat geval had ook Rosberg zijn voorsprong gehouden op Ham.
Wolff hoeft ook niet bang te zijn dat hij de constructeurstitel niet wint, dat gaat hem door de superieure Mercedes-AMG-Blackberry-Patronas technologie toch wel lukken.
Tonnie zegt
@martinus: daar ben ik het niet mee eens, omdat zij beiden voor hetzelfde team rijden. En de teambelangen moeten een grotere prioriteit zijn dan individuele belangen. Daarom vind ik dit harde, egoïstische racen tegen je eigen teamgenoot niet echt te verantwoorden.
mashell zegt
@martinus: een kampioenschap waar effectief maar 2 auto’s aan meedoen is toch al geen echt kampioenschap. Het is ook nog eens een teamsport. Je vecht op het scherpst van de snede met elk ander team. Maar niet met je teamgenoot. Als die voor je rijdt dan gun je die de overwinning! Daar zijn geen teamorders voor nodig maar heb je sportiviteit voor nodig!
wankeltje zegt
@mashell:
Wat een kul, de eerste die je moet verslaan is juist je teamgenoot.
Als dat dan toevallig een Duitser is moet je wel even opletten dat die je er niet afrost als je hem “fair and square” wilt inhalen.
ikbenmnzus zegt
@mashell: Jan is niet zo van de Amen.
Erik zegt
@mashell: de stewards hebben gesproken! Duidelijk wie er mis zat.
ericd zegt
@mashell: Ach, mooi toch. Bernie Ecclestone zal blij met de extra aandacht voor de F1 en Max met het “waar twee vechten om één been”. Doet me een beetje denken aan de vete Senna-Prost, waarbij de één wat temperamentvoller is dan de ander.
fconderkantlat zegt
Lewis vs Nico….lijkt wel een beetje op Farage vs Cameron….ipv dat er in het belangen van het collectief word gestreden is het een persoonlijke clash geworden waarvan het collectief de dupe van wordt…..
martinus zegt
@arashrsf: Mercedes staat nog op eenzame hoogte in het constructeurs en rijders kampioenschap. Het motto van mercedes is [b]”Das beste oder Nichts”[/b] en beide coureurs rijden naar dat principe.
Ik zou er niet aan moeten denken, dat de Nr.1 en Nr.2 in het kampioenschap, en het eindklassement niet meer mogen racen tegen elkaar op het scherpst van de limiet, maar moeten rijden volgens teamorders.. dat is pas echt dodelijk voor de spanning in de race.
Bij racen hoort rijden op de limiet, ook tegen je teamgenoot.
donvincenzo zegt
@martinus: Daarbij: wie is Jan Lammers nou eigenlijk? Ik denk dat Rosberg noch Hamilton erg onder de indruk zullen zijn van de mening van een mannetje dat in zijn F1-carrière het prachtige aantal van precies 0 WK-punten wist te verzamelen…
lotuselises2 zegt
@donvincenzo: binnen het race wereldje een zeer gerespecteerd coureur, jij kijkt zeker alleen F1?
nikilaudaferrari zegt
@donvincenzo: Dat Jan Lammers geen F1 punten heeft kunnen scoren, lag denk ik niet aan zijn talent. Deze kerel heeft F1 gereden in een tijd dat je nog echt ballen moest hebben om het überhaupt te overwegen. Had een contract met Ferrari kunnen hebben (ik meen om Gilles Villeneuve te vervangen) als hij niet z’n hand had gebroken in een crash. Miste het stukje geluk dat Max Verstappen gelukkig wel heeft. Wat mij betreft heeft Jan dus zeker recht van spreken.
dawwg zegt
@donvincenzo: Er is meer in het leven dat wat F1 punten vriend. Jan Lammers is een van de steunpilaren van de NL racerij geweest de afgelopen 40 jaar. Niet dat MB coureurs daarvan onder de indruk moeten zijn, maar als er in de NL racerij iemand recht van spreken heeft met ervaring & prestaties, dan is het Jan wel.
carmasterr zegt
@donvincenzo:
Meneer Lammer heeft zo’n beetje in elke denkbare categorie gereden
En zeker niet onverdienstelijk. Of zijn we vergeten wie er in 1988 als eerste over de streep kwam op Le Mans in een Jaguar met geruineerde versnellingsbak?
F1 WK-punten werden toen ook pas toegekend vanaf P6, dus punten scoren was sowieso lastiger. Maar wij keyboardwarriors weten wel beter he! Wat een prutser die Lammers…
Maarten123 zegt
@donvincenzo: euh, winnaar van Le Mans, nog steeds de meest prestigieuze race ter wereld?
soes750 zegt
Jan heeft gelijk, maar laat ze toch maar lekker aanrommelen. Veel leuker om naar te kijken.
bassx zegt
Senna zei “If you no longer go for a gap that exists you’re no longer a racing driver”. Wij vinden deze woorden van hem na het incident met Prost legendarisch en goed. Hamilton heeft drie wereldtitels op z’n naam staan, waarom mag hij niet zeggen “I’m here to win!”? Is dat niet een understatement voor elke rijder die voor een top team rijdt?
Zoals Horner mooi zei na dit weekend over het in toom houden van twee rijders die met elkaar om de titel vechten: “It’s enormously difficult, because no matter how much those guys say they are team players, they are contractors and they are racing for themselves.”. Daarmee bedoelde hij ook de bekende Crash en conflicten tussen Vettel en Webber. Iets dat Jan even uit het oog lijkt te verliezen in zijn column.
thefmanl zegt
@bassx: maar soms is er geen gap en gaan ze er toch voor. Ben je dan ook een coureur of een ongelooflijke sukkel?
arjontje zegt
@thefmanl: dat klopt zeker. Maar in dit geval was het gat er. Als je daarna expres de bocht niet gaat nemen. Ja dan gaat het gewoon mis.
En dan nog daarna er voor gaat zorgen de de andere coureur niet terug de baan op kan terwijl je hem er af gedrukt hebt, dan ben je gewoon niet goed bezig.
En ik kijk ook met veel plezier terug naar het gevecht van Bahrein in 2014. Dat was fair en met respect van beide.
Dimglor zegt
@thefmanl:
Het fragment al eens gezien van Senna waarover @bassx het heeft?
Daar had Senna ook geen gap eigenlijk…
Sprong er ook tussen. En dit omdat ie wist dat als Prost niet uitreed, hij wereldkampioen was…
carmasterr zegt
@bassx:
Dat is natuurlijk een van de meest romantische klinkende smoejses ooit.
Senna was er op gebrand om “wraak” te nemen voor Suzuka 1989.
Prost eraf rijden was altijd al deel van het plan, dit heeft hij later ook nog toegegeven.
Maar hij verpakte het wel heel mooi.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie hem ook als een held en geweldig coureur, maar die actie was niet goed te praten.
gregorius zegt
@bassx: In de essentie heeft Senna misschien wel gelijk; ook al ging het over een andere situatie.
En dat geld ook zeker als je als racedriver; voor de lol en roem, in dat ding zit.
Lewis en Nico zijn allereerst werknemers. Ze krijgen niet voor niets 1 – 2 miljoen per race! Laat staan wat het kost om die auto op de baan te hebben. Ze moeten doen wat de baas zegt. Als dat in lijn is met wat racen is, is dat mooi meegenomen.
lincoln zegt
Joh .. Tis maar een spelletje ..
Rob zegt
@lincoln:
Ach, we hebben het over dezelfde persoon die uit zijn dak ging toen entertainer Johan Derksen iets over Verstappen Senior zei (iets met grind). Dan weet je het wel….
hoonigan247 zegt
@lincoln: droeftoeter !
lincoln zegt
@hoonigan247:
LOL ..
patrick zegt
Als het aan mij ligt lekker zo laten, veel kijkplezier,sensatie, emotie en meer punten voor MAX
lincoln zegt
@patrick:
Idd ..
Zijn tenslotte maar cafeïne limonade verkopers ..
Meer niet ..
En dat doen ze prima ..
redbee5 zegt
Wie is Jan Lammers?
XD
dracae zegt
@redbee5: Wie is redbee5?
Dimglor zegt
@redbee5: Ik stelde mij ook die vraag, maar da’s waarschijnlijk meer omdat ik Belg ben ;-)
Verder vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat ze enkel races winnen omdat ze met Mercedes rijden, de beste wagen dus…
Zijn beide best goeie piloten, want anders zouden ze ook niet door Mercedes werden aangenomen.
Je kan dan evengoed zeggen dat Schumacher gewoon zoveel races won omdat ie met de beste wagen reed en hij door zijn team als 1ste piloot werd aangeduid..
(Klopt misschien zelf nog iets meer dan wat deze ‘Jan Lammers’ zegt..)
kobus1967 zegt
@redbee5: de broer van Ferry Lammers.
stfu zegt
Dat Lewis alleen wint vanwege de auto lijkt me erg kort door de bocht. Deels heeft Lammers wel gelijk maar overdrijven is ook een vak.
W115 zegt
@stfu: inderdaad zeg, als rookie dicht bij de titel en daarnaast zijn titels bij verschillende constructeurs gewonnen. Zegt genoeg.
dracae zegt
@stfu: Dat zegt hij ook niet, hij zegt dat Hamilton een groot talent is, maar beweert dat de auto de bepalende factor is en dat lijkt waar te zijn.
Er zijn veel grote en nog grotere talenten en die zouden allemaal met deze Mercedes kampioen kunnen worden. Toch heb je echt wel stevig talent nodig ook om met een superieure Mercedes te winnen!
mrB zegt
Nico wordt alleen kampioen bij de gratie van Hamilton en Mercedes. Je mag verder denken wat je van die 2 vind, maar Hamilton is uiteindelijk degene met het meeste talent.
mfacey zegt
Sorry hoor maar gaan voor de overwinning is toch het enige doel van racen. Als ze voorzichtig aan gaan doen en berekenend genoegen nemen met minder dan de winst dan was het geen sport. Tot het gaatje of anders lekker achter geraniums zitten. Jan Lammers begrijpt blijkbaar het doel en de entertainment waarde van F1 niet.
Dutchdriftking zegt
Ik blijf bij m’n standpunt….
pomoek zegt
Tja. de ene vindt dat het in de formule 1 gaat om racen. De andere vindt dat je ook aan het teambelang moet denken.
De F1 is eigenlijk een soort GTST (voornamelijk voor mannen dan). Alles wat de heren racers doen ligt onder een vergrootglas en wordt beoordeeld en veroordeeld. Door 10-talle F1 volgers. Fouten worden tot enorme proporties uitvergroot. Soms zelfs letterlijk. Rosberg rijdt een fractie van een seconde te lang recht door en is daarmee de kl**tzak van deze race. Hamilton zegt iets onduidelijks over de remmen van Rosberg en is opeens de spreekbuis van Toto Wolff en heeft geen ruggengraat.
En onder die druk moet je dan je werk doen als coureur. En dan ook nog vriendelijk blijven tegen de fans. Daar staat dan weer een bak geld tegenover, dat dan weer wel, en als je over 10 jaar klaar bent met racen, de mogelijkheid om de nieuwe generatie racers af te ze1ken.
sportevo zegt
Hamilton wil kampioen worden, en hij kijkt tegen een achterstand aan dus het enige wat hij kan doen is voor Rosberg finishen.
Als hij tweede achter Rosberg was geworden was hij weer verder achterop geraakt en met het vooruitzicht op een aantal gridstraffen is dat natuurlijk niet de manier om kampioen te worden.
Rosberg had hier beter kunnen kiezen voor maar 5 punten minder maar ook hij denkt aan de toekomst en straks heeft hij die 5 punten net zo hard nodig.
Dus ik snap wel dat dit gebeurd is. Alleen is het gewoon niet sjiek van Rosberg.
baap zegt
Lammers moet niet zo zeuren .. Rosberg was hier in dit geval 100% de schuldige. Hamilton kon verder niet veel doen dan op het laatste moment insturen. En je racet om te winnen en dan gaat er wel eens wat mis.
Silverarrow zegt
@baap: Idd, Lammers z’n betoog gaat onevenredig veel over Hamilton, waar het toch echt Rosberg was die een fout maakte.
berlina1750 zegt
@nicolasr: nou moet je me toch eens uitleggen waar Jan het over teamorders heeft…
MaartenD zegt
Gelukkig was deze tuinkabouter wel succesvol in de Formule 1….NOT
lotuselises2 zegt
@maarten020: in de racerij succesvoller dan menig huidige F1 coureur
MaartenD zegt
@lotuselises2: ik dacht dat we het hier over de formule 1 hadden?? Anders kan ik ook wel zeggen dat hij succesvol in mijn tuin kan staan met een rode puntmuts en een kruiwagentje ;-)
ahs1979 zegt
Allemaal leuk en aardig maar ik denk als Toto en Niki met teamorders Nico op de eerste plek gaan zetten dat Lewis zich daar niet aan gaat houden….. En als het andersom is dan Nico misschien ook niet (misschien is ie uit hout gesneden dat iets meer Fins is dan uit hout van het land onder welke vlag hij nu rijdt).
Lewis gaat nog de nodige gridstraffen krijgen ivm verbruik power-unit onderdelen. Maar onder dezelfde omstandigheden en met identieke wagens is ie wel beter dan Nico.
Zoals de Engelsen mooi zeggen:”It’s a catch 22″.
Voor de sport en het entertainment is het maar beter als ze de heren het gewoon op de baan laten uitvechten, mano à mano, wheel to wheel…….
dennisjuh95 zegt
Die actie van Nico was wel iets anders dan ‘onhandig verdedigen’. Grapjas die Jan.
exclusieviteitsfreak zegt
Mijn oordeel is alvast dat Max met zijn Red Bull bolide de nr.1 kan worden als hij motorisch gezien minstens 900 pk ter beschikking heeft, want nu moet hij het letterlijk van puur geluk hebben, en Hamilton bv moet wat minder risico’s gaan nemen met te hoge snelheden, want baanvastheid verdwijnt ook door te snel te rijden, ook al heb je optimale downforce, bij te hoge grondsnelheid verlies je die vanaf een bepaalde snelheid, dat is al meermaals bewezen bij snelheidsrecords, dat is alvast mijn mening erover . . . , en dit is een technische uitleg over : http://www.google.be/url?url=http://www.formula1-dictionary.net/downforce.html&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwiHltPeyNrNAhVIJcAKHaxeAlcQFggwMAc&usg=AFQjCNG6sli2zzBw5UEXlHJvx5E9AZnWNw . . . , of deze omschrijving achterhaald is of niet, dat doet er niet echt toe . . .
550maranello zegt
Jan heeft gelijk. Ozo!
87sandyd zegt
Die sterrenstatus die Hamilton heeft vind ik juist tof. Liever dat dan van die ideale schoonzonen. Er horen juist een paar rare figuren in de Formule 1. Net zoals Ronaldo in het voetbal, ik geniet juist van die gasten die anders zijn dan de rest.
Heb 100x liever 10 Hamiltons dan 10 Rosbergjes. Die houden de show er ook nog eens in. Geeft je gesprekstof. Iedereen heeft het over lil lewis met zn stoere badboy leventje en niemand over het leven naast het racen van Rosberg
Pordon zegt
Wat een gelul van Lammers. Racen op de limiet horen dit soort dingen bij. Ik vind het juist mooi dat Hamilton zegt ‘I’m here to win’… de enige juiste mentaliteit. …’I’f you’re not first, you’re last’
Rick-dos zegt
Krijg het idee dat Jantje Lewis niet mag. Het is maar een gevoel hoor…
Wat is dat nou voor een gelul dat de ster aan Mercedes toebehoort? Volgens mij heeft Lewis al meer dan genoeg bewezen dat hij een top coureur is. Dat zijn levensstijl niet de jouwe is doet niets af aan dat feit. Door je te irriteren aan z’n gedrag en kledingstijl legt eerder je bekrompenheid bloot dan dat iets daadwerkelijk zegt over z’n prestaties…
autopetje zegt
Beetje open deur verhaal, en dat nog op Facebook. Komt op mij over als een subjectief en afgunstig gezeik. Wat is nu de toegevoegde waarde van zijn zogenaamde ” Facebook collum”? Twee toppers klojo’s noemen komt niet echt intelligent op mij over. Zal vast een goede coureur zijn geweest maar z’n commentaar kan hij beter privé houden.
dannyhoek zegt
laat je niet zo kennen Jan….
Erik zegt
Lewis kan zowel op als naast de baan de show stelen, dat is weinigen gegeven. Zelden iemand gezien die geniet van het racen maar ook geniet van het leven erbuiten.
Zijn grote voorbeeld, Ayrton Senna, stal ook de show op en naast de baan. De foundation van Senna leeft nog steeds voort waarbij Braziliaanse kinderen geholpen worden.
kilum zegt
Hamilton is de beter coureur van de 2. Rosberg zat fout bij deze actie. En naar mijn mening ook bij die actie in Spanje. Dus als Mercedes aan de slag gaat met team orders dan wordt Hamilton eerste rijder.
Rosberg is gewoon niet zo’n goede coureur. Hij bezwijkt onder de druk. Hij kan daar niet mee omgaan en gaat dan fouten maken. Dat zie je keer op keer. De enige reden dat hij boven aan staat in het klassement is omdat hij bij Mercedes rijd en zijn teamgenoot meer materiële pech heeft gehad dan hij.
Daarnaast is het lachwekkend op het moment dat er wat druppels water uit de lucht komen vallen. Wat een pannenkoek is die Rosberg dan.
azuli zegt
Dit was tot nu toe de mooiste actie van het jaar.
Nico daagt de kampioen Lewis uit maar verwacht geen gevecht en denkt er zonder kleerscheuren vanaf te komen.
Man man wat is die Nico toch van laag niveau. Lewis heeft dat hiermee alleen maar duidelijk gemaakt. Lewis wordt aub kampioen. Dat zou in mijn ogen de mooiste zijn in de Mercedes!
sracert zegt
Jan Lammers: Kop houden man!. Vreselijk om dit ventje iedere x aan te moeten horen. Het was een goede coureur maar nooit en te nimmer een topper als Rosberg/Hamilton. Ik heb Jan Lammers altijd een looser gevonden en zeker niet F1 waardig. Het was Formule 3000 en op Le Mans rondjes rijden met mindere goden, thats it.
Klassiekerrally zegt
@sracert: Ja, want hij heeft Le Mans ook nooit gewonnen of zo.
rikus zegt
@sracert: ventje.. *facepalm*
Klassiekerrally zegt
Ik smul echt van al die reacties van alle topcoureurs hier…
Want jullie mogen als succesvolle topcoureurs allemaal jullie meninkjes geven over Jan, maar Jan (die in tegenstelling tot jullie wél in de F1 heeft geracet!) mag zijn mening niet over Rosberg en Hamilton geven? Jullie zijn écht zielig.
Jan heeft de heren bovendien nooit klojo’s genoemd. Dat deed de autoblog redacteur.
rikus zegt
Jan Lammers vs. Autoblog fittie. Dit word een Dumpertje.