Deze unieke XJR is gespot in Parijs, maar wat is het eigenlijk? De auto lijkt het slachtoffer geweest te zijn van een coachbuilding project, wij konden er echter geen informatie over vinden. Zou het dan misschien een tweedehands lijkauto zijn? (Hearse) Dat laatste lijkt ons niet heel aannemelijk, dan zou de achterbak nog een stuk groter moeten zijn. Misschien heeft iemand andere ideeën? Meer foto’s kun je vinden op autojunk.nl.
Met dank aan Reinbergen voor de spot!
lamborgfan zegt
Lijkt wel de achterkant van een oude E combi
The_12oach zegt
@lamborgfan: Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Door dat de achterdeuren wat aflopen vind ik het helaas niet helemaal geslaagd.
Megakix zegt
@lamborgfan: precies, eerste gedachte…en jij vermelde het als eerste blogger !
Dimglor zegt
@lamborgfan: Ik dacht net hetzelfde te zeggen…
Ik vind het maar een rare verschijning.. en das niet positief bedoeld..
zezinho zegt
bestaan die???
Fiskmas zegt
@Lambo
serieus dat dacht ik dus ook!
integralechubasco zegt
@zezinho
nee, ze bestaan niet… je hebt feitelijk naar lucht zitten kijken.
G. de Groot zegt
Lelijke achterkant, maar desalniettemin een prachtig stukje huisvlijt! Simpel doch exclusief. Mij hoort u niet klagen, pak hem maar in en zet hem op de oprit!
floryn zegt
Damn erg bijzonder. De daklijn is als wel vaker gebeurt toch een beetje lelijk. Jammer, want het idee spreekt me aan.
Timmie zegt
Inderdaad precies de achterkant van een oude E combi. Maw: een dure wagen met een wel héél goedkope oplossing!!!
Citrofiel zegt
Zou Michiel hier soms meer over weten? ;)
Ik vind het iig erg interessant. Er verschijnt gewoon een al wat oudere auto op de weg waar het internet niets van lijkt te weten.
Tonnie zegt
Ziet er niet uit!
Bosnia_love zegt
Prachtige auto is het (de Saloon natuurlijk he). Dat waren nog eens mooie Jaguars. Totdat de S-Type kwam… Afschuwelijk. :? Het is altijd nog een droom van mij om zo’n Jaguar als op de foto te bezitten.
lincoln zegt
@Bosnia_love:
wij delen een droom ..
die van mij dan alleen zonder zij-sleuven en zeker geen leaping cat op de motorkap ..
tom307 zegt
@Bosnia_love: met de vorm is alles in orde, maar dat interieur is echt achterhaald, was dik 10 jaar achter op de rest.
Mr. Dj M. zegt
Ze hadden de oude E-kont niet moeten gebruiken, verder best mooi :)
HDM zegt
Ik weet wat het is!
Gigantisch lelijk.
toyotaprius zegt
Ik ga liever voor de S type MPV uitvoering…
vincent996 zegt
@lamborgfan en de rest
Grappig genoeg was dat ook het eerste wat in mij opkwam. Oude Combi-E achterkant. Ik vindt het niet zo geslaagd omdat er door de aflopende achterportier nu een dubbele lijn in de auto zit. Waarschijnlijk veel ruimte, maar dat ging ten koste van de mooie ronde jag lijnen. :s
Als het beter uitgevoerd was dan zou ik het niet eens erg vinden, een station Jag. Maar dit is het jammer genoeg net niet. Wel lekkere XJR velgen.
Larick zegt
Lijkt me ook geen lijkwagen, want die worden niet als XJR besteld, doden hebben alle tijd.
GeoBem007 zegt
Had beter gekunnen..
Klein raampje na de achterportiers wegwerken, van daar beginnen met de C-stijl en dan zeker een vlakke of aflopende daklijn. Hier zit zelfs een ‘opwaartse’ knik in het dak thv bijgezette stuk..
Toch vet, ergens.. ooit.. misschien..
Emerald_Green_Jag zegt
My goodness, this is shocking.
De eigenaar en coachbuilder mogen wat mij betreft aan een zwaar psychologisch onderzoek naar worden onderworpen.
Daarna hard worden gestraft wegens gebrek aan esthetisch inzicht!
Mensen die een Jag zo mishandelen mogen wat mij betreft worden opgesloten.
rebbels zegt
Er zit wel een patent op al kan ik niet achterhalen van wie of welk bedrijf dit patent is:
Verder is er door Avon ook een keer iets soortgelijks gemaakt op basis van een XJ6:
Het Japanse Copel heeft een keer een XJ6 neus op een Toyota Corolla geplakt:
Hier nog een Jaguar Estate:
Jaguar XJ140:
Jaguar XJ6:
Jaguar Estate:
Mvg,
Remon
lincoln zegt
@rebbels:
thanks for the input ..
bij de XJ40 staat het gewoon keurig netjes ..
Reinbergen zegt
Toen ik dit ding zag, dacht ik dat ik ‘m al eerder had gezien. En dat klopte:
http://farm4.static.flickr.com/3153/2822060471_9fe6883def.jpg
http://www.flickr.com/photos/rob_ello/2415177609/
http://www.flickr.com/photos/telkine/4277445444/in/photostream/
Reinbergen zegt
Oh Rebbels was me voor.
Hupke zegt
Ik had de restanten van de c-stijl weggelaten dan zou het mooier geweest zijn maar waarschijnlijk ook moeilijker te maken of te keuren.
Jipp zegt
Zo verkeerd vind ik het nog niet eens, en eerlijk is eerlijk, ik heb al met de nieuwe XJ gereden, het rijd super!
Pallas zegt
Bijna net zo gaaf als die Ferrari station laatst op deze site!
rebbels zegt
rebbels zegt
Bellagio Fastback:
Hupke zegt
@rebbels:
Die laatste is best nog wel mooi.
L-fred zegt
Die XJ140 vind ik wel erg mooi!!
preske zegt
nee, toch maar niet. de kont is te recht, had het ietsjes schuiner geweest had het nog kunnen werken (maar niet heus)
lowlow zegt
Mooie spot maar hoogstwaarschijnlijk een (ex-)lijkwagen
dinobreezy zegt
Verrek,ik was 2 weken terug een dagje in monaco en daar heb ik er ook een gezien, deze had echter panne en werd weg gesleept, helaas heb ik er geen foto’s van gemaakt.
lambo4all zegt
zonde van die mooie jag!
Benz.. zegt
Niet verkeerd.. Zeker niet verkeerd. Is eens wat anders.
koos zegt
“One XJ308 was converted by an Italian coachwork, it’s now used as daily driver in Paris.”
http://www.stationwagonforums.com/forums/showthread.php?t=8209
autoblogger zegt
@koos: goed speurwerk, thanks!
k_man zegt
@rebbels: dan vergeetje nog de XJS Eventer: een shooting brake door Lynx. Zag ik onlangs rijden in Zeist.