Het is niet makkelijk om een supersportwagen te zijn in Dubai.
In een stad als Dubai waar het allemaal nieuwer, sneller, duurder en luxer moet kun je het als held uit de jaren ’90 wel schudden. Ooit was hij de snelste productieauto (tot de McLaren F1 hem van zijn troon stootte) met zijn 549 pk 3,5 liter V6. De oplage bleef beperkt tot 281 stuks, waarvan dit witte exemplaar er één van is.
Zijn vorige baasje moet wel iets om de auto hebben gegeven. De koplampen werden vervangen met die uit de XJ220S en de lak ziet er op en top uit. Wie had kunnen bedenken dat zijn trots de rest van zijn dagen zal slijten in het Ibn Batuta winkelcentrum, volledig bestickerd met reclame. Als het de lokale Jaguar dealer zou promoten, a la. Maar hamburgers?! Een trieste zaak. (via drivearabia.com)
Bastiaan zegt
Schande
maranello zegt
@bastiaanstultjens: RT
HDM zegt
Wat is erger, die verlaten, onder stof bedolven XJ220, of als hamburger promo eindigen…. Misschien dat dit minder erg is als er nog mee gereden zouw orden…. maar ja.
desjonnies zegt
@HDM:
Dat zou hem best weleens kunnen zijn; kijk maar goed naar de kleur in de opengeklapte koplampen.
Bij opbod geveild (doen ze daar met verlaten auto’s) en niemand die er nog geld in wil investeren.
Zou ik ook nooit doen, zo’n ding brengt als slopert waarschijnlijk veel meer op.
En ik ken zat mensen die een vermogen willen betalen voor die V6 Cosworth motor die erin zit.
rikus zegt
Nooit geweten dat er zo weinig gebouwd zijn. Raar aantal ook: 281.
ej20g zegt
@rikus: daarna was er simpelweg geen vraag meer naar.
beseff zegt
Promotiewagen *
Captain zegt
Dit zijn toch de standaard xj220 koplampen? De klepjes staan gewoon open
gemaskerdemuchacho zegt
Belachelijk!
r32turbo zegt
281? Op Marktplaats.nl waren 2 te koop.
eindbaasje zegt
is dit voor een euroknaller….kom ik m gelijk halen.
zonde
Forza zegt
@Maru: als je dan toch al klakkeloos de stukken van Jalopnik overneemt, lees dan ook even de comments aldaar. Dit zijn niet de lampen uit de 220S, maar gewoon de standaard exemplaren in geopende stand.
mustang750supersnake zegt
Triest……… Snif…..
franktank zegt
In een ouwe topgear rijden ze met de 220s en daarin zeggen ze dat jaguar toen de laatst 15 nog te koop stonden bij de fabrikant
rob68 zegt
Nou blijft tie tenminste zand en stof vrij.
gallardogt zegt
Heel sneu, misschien wel de meest afgetrainde supersportwagen uit die tijd me nu een megawhopper op de voorklep.
jelmer zegt
Kapitalisme heeft vreemde effecten.
Hupke zegt
@jelmer:
Hoezo kapitalisme? puur hamburgisme lijkt mij
Hupke zegt
Zonde, als ik het geld had om em te redden kocht ik hem metteen en kreeg die een warm huisje. Spijtig genoeg kan ik me zulke liefdadigheid niet echt veroorloven.
imaginenl zegt
Ook met hamburgerreclame blijft dit 1 van de gaafste supersportwagens ooit.
baasbas zegt
Geniaal, ik zou de stickers laten zitten :-)
desjonnies zegt
Ik snap werkelijk niet wat jullie erin zien.
En ik houd echt van Jaguars.
Maar deze, die zware dikke kont, een nietszeggend on-jaguar smoelwerk, sorry maar uit die periode vond ik die EB 110 van het toen nog echte(re) Bugatti tig keer mooier.
Of een 959 Porsche zeker qua sprong in de techniek die Porsche daarmee heeft gemaakt
En wat me ook niet bevalt is de ‘heritage’, zwendel genaamd in het Nederlands.
– Hij zou een V12 Jaguar krijgen
– Hij kreeg een geblazen V6 van Cosworth (die motor zit ongeblazen in de Groep B Metro 6R4) EN HET IS NOCH EEN JAG MOTOR NOCH EEN LEYLAND PRODUCT
– Er zouden er maar zoveel gemaakt worden, ze bouwden er meer
– Er zijn trucs uitgehaald om de naam 220 (MilesPerHOur MPH) te halen op een circuit want daar staat die 220 voor.
– En -dat weet ik niet 100% zeker- werden de later exemplaren veel goedkoper verkocht dan de eerdere, waarop men zich moest laten inschrijven.
Ik denk dat’ie daarom ook niet echt geliefd is bij verzamelaars.
Dus deze hamburger-heritage vind ik prima LOL
Beter verdient ‘ ie niet.
-Oh ja, er was ook beloofd dat het productiemodel AWD of 4WD zou worden, niet dus
randomdutch1 zegt
kill it. dit is misbruik