Het ‘Britse’ Jaguar vond het tijd voor een kleine Britse toevoeging aan het zo geprezen Britse Design.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de F-type is nu eenmaal een schoonheid om naar te kijken. Met de nieuwe XE en XF is Jaguar hard op weg een gedegen speler te worden in het D-en E-segment, welke nu nog voornamelijk gedomineerd wordt door onze Oosterburen. Echter, hoewel onze Oosterburen erg goed zijn met diesel termen als ‘premium’ en ‘grundlichheid’, missen ze hier en daar soms wat emotie. En dat is precies de niche waarin Jaguar wil excelleren.
In het kader van ‘niets veranderen wat al goed is’ brengt Jaguar dan nu een marginale edoch strakke editie uit ter gevolge van -men beweert- alle designprijzen die het model gewonnen heeft. Exterior Sport Pack (rode remklauwen, 20″ Cyclone velgen) met strakgetrokken bumpers en een interieur met nieuwe stofjes en ingeslagen logo’s krijg je standaard bij de British Design Edition, welke ook als cabrio beschikbaar zal zijn. Verder brengen de Britten een 770W sterke woofer uit, en een app uit waarmee je (ook vanaf je Apple Watch) geheel in stijl de motor kan starten. Vanaf het voorjaar zal de speciale editie leverbaar zijn op de 380pk sterke V6 S, prijzen vanaf € 125.750 voor de Coupé en Convertible.
freezzr zegt
En hoeveel % bijtelling? :)
Teerdz zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
humpyourdog zegt
De v6 met z’n twee pijpjes in het midden ziet er zoveel lekkerder uit dan die v8…
sanderm3 zegt
@humpyourdog: klinkt ook beter, vind ik.
Dimglor zegt
@humpyourdog:
Daar ben ik net minder fan van.
Ik vind de 4 uitlaatpijpen mooier..
fabiotol zegt
@Dimglor houdt schijnbaar van pijpen. Liefst 4 tegelijk.
edjehaze zegt
@fabiotol: ?
Dimglor zegt
@fabiotol: Haha! Nice one :p
Dutchdriftking zegt
De blauwe graag, en dan met de wielen in een normale kleur. Heerlijk!
berlinetta zegt
De velgen zijn niet mijn smaak, maar verder vind ik het een lekker pakket. En hoewel het starten van de motor via je horloge geen enkel nut heeft, is het wel een lekkere James Bond-achtige functie.
Megakix zegt
Wat een ongelooflijk lekkere bak is dit toch ! (nu sparen…hijg)
granlusso zegt
Voordeel is de naam, mensen (lees:leken) kijken nu eenmaal meer op tegen een Jaguar XE dan een C-Klasse of 3-serie, because Jaguar (‘Kijk daar Piet, een sjaaguwaar, dure wagen zeg’)
nvn1993 zegt
British design edition en dan geen plaatjes laten zien met een exemplaar in British Racing Green. Beetje een misser hoor Jaguar.
clarkson zegt
Schitterend.
Eigenlijk maakt het ook niet uit wat ze er mee doen. Hij blijft hoe dan ook verschrikkelijk mooi!
martijn11 zegt
??
schellekens006 zegt
Volgens mij gaat de F type net zo’n melkkoe worden als de Fiat 500, Porsche 911 … zeer veel edities de komende jaren. Gelijk hebben ze, want het is een prachtauto.
mclarenf1lm zegt
Jaguar gaat Porsche achterna? Ik gun ze in ieder geval dezelfde verkoop successen, als ik een merk vaker op de weg wil zien dan Is het wel Jaguar. (Oké, eigenlijk Alfa maar op een nette tweede plaats dan Jaguar)
allesmetturbo zegt
Die daklijn en kont blijven fantastisch om naar te kijken. krijg je hier ook een kalendermokkel bij?
aquila2003 zegt
Mooi hoe je de flair van een prachtig merk als Jaguar accuut vermoord door het in ‘D en E segment’ te plaatsen
dutchcorvette zegt
Die blauwe is prachtig
mrrallycross zegt
Leuk idee, uitvoering iets minder
Edge zegt
Als ik mag kiezen, wil ik graag de blauwe. Maar ook die andere drie zijn werkelijk prachtig. Het maakt eigenlijk ook niet zoveel uit wat ze te vieren hebben of wat voor speciale badge ze op het dashboard plakken, het blijft een van de mooiste auto’s die je nieuw kunt kopen.
Rob zegt
Wat logootjes, een DIKKE!! stereo, DIKKE!! wielen en een stukje plastic op de achterkant schroeven? En dat moet ‘Brits’ zijn? Serieus?
Dat is juist hartstikke ‘premiejum’ Duits joh……