De Jaguar I-PACE krijgt een update voor het modeljaar 2024, lees hier wat je kan verwachten.
Ooit een succesje in Nederland door de aantrekkelijke bijtelling, inmiddels is dat wel anders. In elk geval in ons land. Toch doet de elektrische auto nog mee en heeft Jaguar de I-PACE in het nieuw gestoken met een andere grille en een diffusor in carrosseriekleur.
Een veel gehoorde klacht is het beperkte bereik van de Jaguar I-PACE, helaas lost Jaguar dat niet op bij deze update. Het bereik blijft gewoon 470 kilometer als hij helemaal opgeladen is.
Jaguar I-PACE modeljaar 2024
Een van de concurrenten, de Audi Q8 e-tron komt wel met sneller opladen en meer bereik. Daar loopt de I-PACE dus wat averij op. De Jag komt wel met nieuwe satijnlak: Eiger Grey of Carpathian Grey. Grijs dus, wat behoorlijk saai is. De I-PACE komt bijzonder goed uit de verf met felle kleuren, denk aan rood of zelfs geel. Blijkbaar kiezen klanten deze kleurenoptie niet vaak, wat zonde is. Een Black Pack is standaard op alles boven R-Dynamic S, en er worden nieuwe 22-inch wielen aangeboden.
De belangrijkste toevoeging aan het I-PACE-assortiment voor 2024 is een 400 Sport-model. Deze zagen we eerder bij de F-Type en F-PACE. Gebaseerd op de R-Dynamic HSE Black, voegt hij een achterklepspoiler, adaptieve luchtvering, 22-inch zwarte wielen en ‘slimline performance seats’ toe.
Niet wereldschokkend
De verbeteringen zijn aardig, maar niet wereldschokkend. Het is een subtiele upgrade. Zoals wel vaker het geval is met een modeljaar update. Ook de cockpit is voorzien van nieuwe technologie, denk aan het Pivi Pro infotainment systeem en Alexa spraakbesturing. Laatstgenoemde hebben wij hier in Nederland niets aan, want de bediening werkt door middel van de Engelse taal. Engels lullen in je eigen auto tegen een spraakassistent is ook zo wat.
De Jaguar komt met een compacte elektromotor die in de voor- en achteras zijn geïntegreerd. Hiermee weet de auto honderd kilometer per uur te bereiken in 4,5 seconden met 400 pk (696 Nm). Eigenlijk koop je deze Jaguar omdat het een Jaguar is. De looks zijn goed, het merk heeft veel historie maar is een Kia EV6 GT met 585 pk niet een betere (en goedkopere) deal?
Nou, dat is aan jou om te bepalen. Nederlandse prijzen starten rond de 83.000,- euro en de auto is vanaf nu te bestellen.
AudiRS zegt
Achterkant helaas nog niet opgelost…
camber24 zegt
Is zo’n KN niet veel kleiner dan de iPace?
lenferink zegt
Nee, niet echt. De I-PACE is 2 mm langer, 15 mm breder en 15 mm hoger.
camber24 zegt
Ah, dan lijkt ie gewoonweg groter. Ai ai ai
arta zegt
Update aan laadsnelheid en bereik had meer kopers geleverd denk ik
Vehicle zegt
Typisch een model dat een eigen klantenkring heeft omdat het Jaguar is, want qua specs en vooral ook prijs en afschrijving ga je deze auto echt niet kopen of leasen. De iX3 of Q8 e-tron zijn veel betere auto’s om te rijden. Alleen omdat ze destijds 4% bijtelling hadden werden ze veel verkocht, maar iemand enig idee hoeveel er vorig jaar verkocht zijn?
CYBRTRK zegt
8 stuks in Nederland vorig jaar
stekkerkoning zegt
Met een Jaguar i-Pace is het anders vrij vermakelijk sturen, of er nu luchtvering opzit of niet. De BMW iX3 begrijp ik qua concept niet, wel een suv, geen vierwielaandrijving, relatief weinig vermogen, rijgedrag wat afstandelijk (een BMW iX begrijp ik dan weer wel). De Audi e-tron is er vooral om comfortabel te zijn, heerlijk ontspannend dankzij luchtvering en lichte besturing, het verbruik stemt droevig (40 kWh/100 km bij 130 km/u in het naseizoen).
bassrt zegt
Ik vind het eeuwig zonde, want Jaguar heeft met de I-Pace echt de kans van hun leven gehad om koploper te zijn de komende jaren. Helaas zelf verpest door niet door te ontwikkelen. En dat dit bij deze facelift niet gebeurt is dan weer logisch. Ze zijn bezig met het nieuwe panthera platform. Dus tot die tijd verwacht ik zelf geen nieuwe techniek aan de aandrijflijn kant. En ook geen nieuwe I-Pace wanneer dat platform wel klaar is.
mashell zegt
Audi werkt aan het PPE platform maar heeft evengoed de efficiency en accu grootte van de e-tron verbeterd. Dat had Jaguar ook moeten doen, ook Land-rover heeft snel een EV nodig.
bassrt zegt
Die komt er ook aan. De Range Rover komt ook een BEV variant van.
Patrick zegt
Waarschijnlijk nog nooit in een i-Pace gereden, want dan zou je dit commentaar niet geven. De Audi kan qua weggedrag en wegligging niet tippen aan de i-Pace. En ja, ik heb ze allebei gereden!
CDF zegt
Configurator is nu geüpdatet. Prijzen liggen wat hoger dan hierboven vermeld, vanaf ca. 95k voorlopig.. Veel geld voor hetzelfde recept.
Xyqn7 zegt
Een tijdje geleden heb ik deze wagen als occasion aangeschaft..30.000 km/2 jr. 55.000 EUR. Erg tevreden. Volgens diverse fora zijn er wat problemen met laadtijden. Ik laad thuis aan 380v 32a 7.4 kWh op ongeveer 11u van 20-100% batterij en kan ongeveer 340 in winter en snelwegverkeer rijden. Meer als voldoende. Het net en de technische installatie kunnen momenteel niet veel meer leveren. Ons dak ligt vol zonnepanelen en zit bijgevolg rond de 6 EUR/100 km ZONDER de panelen, dus in praktijk mischien 2 a 3 EUR /100 km. Een tijdje geleden met deze wagen bij regenweer wat stoplicht sprintjes een 2019 Audi RS6 gedaan. RS6 kon niet mee.. Ja op de Autobahn en bij droog weer kan de i pace niet mee, maar het geeft maar aan dat ie snel, praktisch en economisch is. Zou ik hem nieuw kopen? Nee joh, doe mij dan maar een Lotus Eletre voor die prijs 🙂 Als occasion het overwegen waard, nieuw zijnde best laten staan.
cdlop01 zegt
Schaamt Jaguar zich voor het resultaat met zulke donkere foto’s?????