• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasse

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 mei 2018 om 15:02 – 12 Reacties

Afbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasseAfbeelding Jaguar I-PACE eTROPHY klaar voor eigen raceklasse

Jaguar I-PACE eTROPHY warmt op voor volledige raceklasse
Vliegensvlug over tien verschillende stratencircuits rond de wereld.

Het is alweer bijna een jaar geleden dat Jaguar de doeken trok van de I-PACE eTROPHY, dus is het goed om het brein even te verversen. De wagen wordt immers in zijn eentje de ondersteunende kracht van de Formule E, tijdens de raceweekenden. Afgelopen weekend kwam de wagen, na eerst als computermodel te zijn onthuld, voor het eerst in het echt in actie in Berlijn.

De Jaguar I-PACE eTROPHY ziet er misschien niet uit als de meest indrukwekkende raceauto, dankzij zijn felle blauwe kleuren en geprepareerde outfit moet hij het toch niet onaardig doen op de stratencircuits. Het gebrek aan geluid wordt goedgemaakt door een stel flitsende bolides die, hopelijk, hard tegen hard zullen gaan. Spektakel gegarandeerd, zeker aangezien de organisatoren het zo hebben opgesteld dat in feite iedereen mee zou moeten kunnen doen. Jaguar Racing en M-Sport nemen de lasten voor hun rekening, daar de opzet van de serie door het leven gaat als ‘Arrive and Drive‘. Dit betekent dat je met een klein koffertje op het circuit kunt aankomen en zelf niets mee hoeft te nemen. Je kostuum, helm, auto, technici, banden en alle andere logistieke rotzooi worden van tevoren geregeld. Jij hoeft alleen maar plaats te nemen en een paar rondjes lang te vlammen.

Over de Jaguar I-PACE eTROPHY zelf is momenteel nog weinig bekend. Jaguar heeft vooralsnog geen exacte specificaties gecommuniceerd. Wel weten we dat de wagens een race van 25 minuten (+ 1 ronde) op topsnelheid uit moeten kunnen rijden. Net als bij de Formule E zal dit ongetwijfeld gepaard gaan met enige energiebesparing, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Ook interessant!

  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Formule E, i-pace, Jaguar, Racing

Vorig bericht: « Dit Chinese EV-gebakje is allesbehalve smakelijk
Volgend bericht: Renault heeft een blauwtje gelopen bij Red Bull »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    22 mei 2018 om 15:32

    Promotie of degradatie?

    Login om te reageren
  2. Dizono zegt

    22 mei 2018 om 15:45

    Maar wat wordt dan de i-pacecar?

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      22 mei 2018 om 16:16

      @dizono: scherp

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      22 mei 2018 om 16:26

      @dizono: Vast nog wel ergens een Pacer te vinden ;)

      Login om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    22 mei 2018 om 16:06

    Ziet er wel tof uit met die stickers zo.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      22 mei 2018 om 17:13

      @ikleesookoverautos: +50km actieradius!

      Login om te reageren
  4. HzR zegt

    22 mei 2018 om 18:08

    SUV als basis voor een raceauto: FAIL!

    Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    22 mei 2018 om 19:15

    Wel mooie auto die I-pace, helaas is mijn budget niet toereikend..

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      22 mei 2018 om 19:55

      @flutterby: dan moet je harder werken…

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        23 mei 2018 om 09:22

        @ikleesookoverautos: van hard werken is nog nooit iemand rijk geworden. Dat is alleen bedacht om de armen productief te maken.

        Login om te reageren
  6. bmwfreak038 zegt

    22 mei 2018 om 19:53

    fail en uit proportie

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      23 mei 2018 om 00:05

      @bmwfreak038: precies! Wat een lelijk ding blijft ’t toch.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North