De vernieuwde Jaguar I-PACE heeft een aantal mooie zaken te bieden in vergelijking met het uitgaande model, waaronder de komst van 3-fase laden.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De vernieuwingen aan de Jaguar I-PACE hebben met name betrekking tot het laadcircuit en het interieur. Aan het uiterlijk van de elektrische auto is, op een nieuw kleurtje en velg design na, weinig gesleuteld. Maar dat is misschien ook wel de kracht van de I-PACE.
Vernieuwde Jaguar I-PACE 3-fase laden
De vernieuwde elektrische Brit komt standaard met een 11kW lader. Dat betekent dat de Jaguar I-PACE eindelijk toegang krijgt tot 3-fase laden. Dit laatste was een groot gemis op het uitgaande model. Aangesloten op een 11kW wall box kun je ongeveer 53 kilometer (WLTP) per uur opladen. In 8,6 uur is de batterij volledig opgeladen. Met een 7kW wall box bereikt de opgefriste I-PACE een laadsnelheid van 35 kilometer per uur. Dat betekent een volle accu in 12,75 uur.
Ga je onderweg laden, bijvoorbeeld bij een 50kW lader, dan komt er 63 kilometer bij in 15 minuten. Met een 100kW lader kun je zelfs 127 kilometer ver komen na 15 minuten opladen.
Interieur
De opknapbeurt gaat door in het interieur. Het Pivi Pro infotainmentsysteem is nu te vinden in de vernieuwde Jaguar I-PACE. Je hebt een 12.3-inch groot digitaal scherm voor je neus. In het midden van het interieur zitten nog eens twee displays. Het gaat hier om een 10-inch en een 5-inch touchscreen. Apple CarPlay en Android Auto is standaard. Je kunt tot twee smartphones tegelijk verbinden via Bluetooth met het systeem.
Aandrijflijn
Geen update voor de aandrijflijn. Dat betekent nog steeds 400 pk en 696 Nm koppel dankzij twee elektromotoren. Met een batterijpakket van maximaal 90 kWh kom je 470 kilometer (WLTP) ver op een volle accu. Op moment van schrijven is nog niet bekend wat de vernieuwde Jaguar I-PACE moet gaan kosten.
Dutchdriftking zegt
Kijk, sneller laden is altijd een goed idee. Zo wordt de auto steeds beter inzetbaar voor vakantie. Moet wel zeggen dat hoewel de details mooi zijn het totaal plaatje nog altijd een gedrocht is. Waarom kan deze aandrijflijn niet in een mooie XF?
hiostu zegt
Voor vakantie en onderweg zul je voornamelijk DC fastchargers gebruiken, daar heeft 3 fasen laden niet zo veel invloed op. Dit gaat voornamelijk om thuisladen. Dat gaat met een 1 fase lader in een huis met 3x25A maar met ongeveer 3.5kW. Dan duurt het bij een lege accu dus zo’n 24 uur om volledig te laden.
mashell zegt
Dit gaat er meer om dat als je de auto s’avonds aan de stekker hangt dat deze de volgende morgen weer vol is. Dat redt ie met deze upgrade nu net. Qua design vind ik het juist een fantastisch design voor een compacte hatchback. Alleen is de iPace niet echt compact…
Tonnie zegt
@mashell: d segment hatch dan? :)
Richmond zegt
@mashell: en geen hatch
mashell zegt
Nou goed dan, in Toyota termen is het een liftback.
bertham zegt
Smaken verschillen en dat is maar goed ook ondanks al die design prijzen.
Ik heb ooit een XF gehad maar zou voor geen goud terug willen.
Het is kennelijk moeilijk om van de plofmotor afscheid te nemen.
bassrt zegt
Omdat zo ver ik begreep de nieuwe XF een mild hybrid wordt met een 48V pakket en de nieuwe XJ een volledig elektrische variant krijgt.
bernoulli zegt
Ineens zag je ze overal rijden. En ineens lijken ze allemaal weer verdwenen.
maarteno zegt
haha, had precies hetzelfde gevoel!
mashell zegt
Klopt. Het lijkt er op dat de bijtellingsontwijkers die zo’n iPace hadden er vrij snel achter kwamen dat de druppelladersnelheid van dat die wagen het in de praktijk een onbruikbare wagen maakte en de iPace snel weer weg gedaan hebben.
bernoulli zegt
@mashell: ik ken verschillende mensen die hem weer hebben ingeleverd idd.
rezi zegt
Hier zo’n nare bijtellingsontwijker die Inmiddels dik een half jaar zeer tevreden in een I-Pace uit 2018 rijdt, en het is een heerlijke wagen die (bij mij tenminste) nog steeds erg prettig op het netvlies ligt. In al die tijd heb ik slechts één keer een snellader moeten pakken onderweg omdat die verschrikkelijke druppelladersnelheid onvoldoende was. Misschien hoor jij bij de paar procent van de Nederlanders voor wie deze auto onvoldoende bereik/laadsnelheid biedt voor dagelijks gebruik, maar het daarom een onbruikbare wagen noemen getuigt niet van veel inlevingsvermogen :-)
mashell zegt
Ik hoor inderdaad bij die Nederlanders voor wie wagen niet past, ik pendel tussen Nederland en Beieren. Vind de iPace qua design een topper, vormgeving is erg sterk maar formaat misschien wat groot.
Maar het woord “nare” heb jij aan bijtellingsontwijker toegevoegd, dat heb ik niet gezegd. In tegendeel, zou er graag zelf ook eentje zijn, de bijtelling is onrealistisch hoog in Nederland.
Fijn dat de iPace wel bij jouw gebruiksprofiel past maar deze update maakt de wagen voor heel veel meer mensen bruikbaar. Eigenlijk had de iPace al vanaf de start deze specificaties moeten hebben.
dunhozzie zegt
Graag deze aandrijflijn in een F-Pace voor €85k – dan ben ik van de partij.
kennone zegt
@dunhozzie: kan je niet beter doorsparen en voor een 5.0SC gaan nu het nog kan? Of een jong gebruikte met dat V8 recept?
fanboy zegt
Het gaat hem expliciet om deze aandrijflijn, en dan ga jij hem een V8 aanraden.
dunhozzie zegt
Tuurlijk. Maar dan kan ik hem niet leasen. Maar ik ga voor de v6 diesel uit het buitenland van mijn eigen centen. Dat is met 55.000km p/j de beste optie.
V8Vantage zegt
Dan de XJ? Die is minder zwaar dan de XF volgens mij. Tenminste dat is mijn keuze voor volgend jaar.
dunhozzie zegt
@vantagev8: helaas erg beperkte kofferbak. Ik doe aan HEMA, dus mijn pak valt tussen de Hockey keeper en de ME Riot gear in. Plus nog een zwaard etc. De Kodiaq die ik hiervoor had kon het prima in de kofferbak hebben, de Tiguan die ik nu heb past het nauwelijks achterin…
En dan neem ik vaker iemand mee en heb ik kleine kinderen. Toch droom ik wel van deze jongen:
https://www.autoscout24.com/offers/jaguar-xj-super-v8-lwb-full-options-zgoh-nap-gasoline-black-6629c122-e333-4455-b646-de7a325ff236?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Die kan ik goedkoper rijden dan de Tiguan. Praktischer is ie niet vrees ik
clubbtraxx zegt
Is wel echt een mooie Jaaaag inderdaad, echt een prachtbak.
Ik hou er ook van, jammer dat ze niet meer worden gemaakt.
V8Vantage zegt
Gaaf ding. Ik zit aan een X351 3.0D te denken. Heb wel surfen als hobby wat lastig is met deze maar moet volgens mij wel op te lossen zijn met https://www.seasucker.com/. Gewoon alles op t dak. Zwaard of mast… Maakt niet zoveel uit ?