• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro op

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 mei 2013 om 15:17 – 24 Reacties

Afbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro opAfbeelding Jaguar E-Type barnfind levert 130.000 euro op

Laat je spul in een schuur wegrotten, dan wordt het meer waard
Geen verkeerd prijsje, na 30 jaar lang in een schuur te hebben gestaan.

Deze E-Type uit 1961 stond lange tijd stof te happen, maar eerder deze week ging hij bij veilinghuis Bonhams onder de hamer. De opbrengst: 109.020 GBP, oftewel dik 130.000 euro. Dit was drie keer zo veel als van tevoren geschat.

Collega Rico Suave zei het al: koop een klassieker, da’s een goede investering. Deze meer dan 50 jaar oude Jag is volledig origineel, en kennelijk waarderen restaurateurs dat. In dit gevaql lijkt de verwaarloosde staat van de auto in zijn voordeel te hebben gewerkt.

Op zich is het ook wel logisch: zelf de eerste helpende hand aan zo’n project slaan is vele malen minder link dan wanneer je voorgangers hebt gehad, die misschien een stuk minder bekwaam waren, en al het een en ander hebben verklooid.

De verkoper, die er een leuk extra pensioentje aan overhoudt, kocht de (RHD) Jag met 3,8 liter zescilinder in februari 1965, reed er mee tot begin jaren ’80, en parkeerde hem toen in een schuur, met dik 100.000 km op de teller. Het lijkt ons dat hij onderaan de streep aardig goede zaken heeft gedaan, door iemand te vinden die een klein appartement aan een hoop roest en stof wilde spenderen.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, Cabrio, e-type, Jaguar, Klassiekers, oldtimer, veiling

Vorig bericht: « Mercedes-Benz GL63 AMG is koning Asobak (gespot)
Volgend bericht: Slim! Leegstaande dealers verbouwen tot supermarkt »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    3 mei 2013 om 15:25

    Dan is een F-type ineens het koopje van de week.
    Laat onverlet dat zo’n E-type één van de mooiste auto’s ooit is.

    Login om te reageren
  2. spykerboy zegt

    3 mei 2013 om 15:27

    Ik moet klassieker jager worden volgens mij :P

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    3 mei 2013 om 15:29

    Voor velen is dit simpelwe de meest begeerlijke E-type
    – Een vroege (aluminium midden deel dashboard waar de metertjes zitten)
    – Een series 1
    – Een roadster
    – Vlakke vloerplaten (waardoor je enkels redelijk warm owrden als bestuurder)

    Voeg daaraan de krankzinnige prijzen toe die de onderdelenhandel vraagt voor vroege E-type onderdelen Quentin Willson (ex Top Gear) heeft een vroege E-type Coupe gerestaureerd en de orginele bougiekappen waren al iets van 60 Pond.
    Per Stuk !

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      3 mei 2013 om 17:28

      @desjonnies: Check. Daarbij is de E-Type al diverse malen verkozen tot “de moosite auto aller tijden”. Ook door het toonaangevende blad EVO.
      Tip: Kijk/download eens Alain De Cadenet’s documentaire serie “Victory by design” en kijk dan de Jaguar special. Daar komen al de mooiste E-Type’s voorbij, inclusief de Le Mans lightweight versies…

      Login om te reageren
  4. roberto zegt

    3 mei 2013 om 15:30

    Ok, vanaf nu gaat elke auto die ik aanschaf de schuur in!

    Login om te reageren
  5. toroloco zegt

    3 mei 2013 om 15:44

    Weer een unieke kans misgelopen! Ik ga vanaf nu op jacht naar schuren.

    Login om te reageren
  6. ropbp zegt

    3 mei 2013 om 15:49

    Zonde om ‘m op te knappen. Schuur erbij kopen en zo het museum in.

    Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    3 mei 2013 om 15:56

    Ik denk dat schuren verhuren op deze manier ook wel wat oplevert :)

    Login om te reageren
  8. wouteraerox zegt

    3 mei 2013 om 15:59

    Wonderbaarlijk dat het maar om een zescilinder gaat, ik had een v12 verwacht

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      3 mei 2013 om 16:17

      @wouteraerox:
      10 jaar later………………………………

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      3 mei 2013 om 17:30

      @wouteraerox: Daarbij is de straight six absoluut de betere motor. Racing heritage(ze lagen ook in de C-Type’s en D-Type’s) en een veel mooier geluid, al zou je dat niet verwachten…

      Login om te reageren
    • bramboogie zegt

      3 mei 2013 om 17:31

      @wouteraerox: de 6-cilinder is beter dan de 12-cilinder en heeft een hogere waarde
      het model van ’61 is het meest geliefd (gesloten lichten, slotjes op zijkant motorkap)

      er zijn modellen die in perfecte staat volledig gerestaureerd zijn voor minder… het enige dat ik kan bedenken waarom deze zo duur is, is dat het hier om een zeer laag chassisnummer gaat.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 mei 2013 om 17:42

        @bramboogie:
        1961 – moet een laag nummer zijn.
        En, waarschijnlijk nieuw geleverd aan een celebrity, want die hadden voorrang.
        Het gekke is dat Quentin Willson destijds (een jaar of vijf terug) slechts 15000 pond betaalde voor chassis nummer 22, een E-type coupe.
        En die was in veel betere conditie

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 mei 2013 om 17:35

      @wouteraerox: De V12’s zijn niet de meest begeerde E Type’s. Mede omdat de series 3 wat optische aanpassingen heeft die zeker niet ieders smaak zijn. Google maar is een Series 1 coupe en dan een Series 3.

      Login om te reageren
      • nickmercedes zegt

        3 mei 2013 om 19:49

        @E34M5Touring: Klopt, de series 3 heeft als heel groot nadeel de veel grotere grill, waardoor het niet meer een elegante auto is, maar meer een brute amerikaanse voorkant heeft…

        En de 6-cilinder klinkt ook echt geweldig!!

        Mijn buurman heeft een series 1 cabrio… Man wat een lekker ding is die auto! In Britisch Racing Green.. De ultieme kleur :)

        Login om te reageren
  9. rsvbf1 zegt

    3 mei 2013 om 16:45

    Mooi ding, gister nog een Rode E-tyor gezien, heerlijk ding

    Login om te reageren
  10. faster zegt

    3 mei 2013 om 16:51

    Ik zeg: een stapje verder in het alfabet.

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      3 mei 2013 om 19:49

      @faster:
      Ik zeg nee

      Login om te reageren
  11. pieter-jan_catteeuw zegt

    3 mei 2013 om 17:19

    stap twee: http://www.eaglegb.com/
    stap drie: steek hem terug in een schuur voor 10jaar
    stap vier: profit

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    3 mei 2013 om 17:44

    Leuke docu over de E-type in ’the car’s the star serie

    http://www.youtube.com/watch?v=RfcsEbMqRMY

    Login om te reageren
  13. bofkont zegt

    3 mei 2013 om 17:56

    Zonde, maar leuk voor de verkoper.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    3 mei 2013 om 18:07

    Stoffigheid loont dus… Wie weet kan ik later hetzelfde bereiken ;)

    Login om te reageren
  15. willemseles zegt

    3 mei 2013 om 18:55

    Vroeger, ver voor Magnum en Miami Vice, in de tijd van zwart-wit tv dus, had je detectiveverhalen van Jerry Cotton en die held reed in een E-type.
    Dat die banden nog heel zijn is trouwens een wonder, de benzine heeft een octaangehalte van 20 ondertussen en de olie is bagger, bedrading poreus. Absoluut niet zomaar proberen te starten …en dan zo op de gok zoveel betalen?

    Login om te reageren
  16. willemseles zegt

    3 mei 2013 om 18:58

    Herstel; G-man (dwz FBI) Jerry Cotton. Waar rijden die lui tegenwoordig in ? Vroeger was ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North