
Die zijn altijd welkom!
Bij een speciaal evenement op de Los Angeles Auto Show heeft het hoofd van Jaguar’s designafdeling een boekje open gedaan over mogelijke ontwikkelingen voor speciale modellen. Ian Callum, zoals jullie hem waarschijnlijk wel kennen, suggereerde dat er in de nabije toekomst wel eens wat meer wagens het SVO-label zouden kunnen krijgen.
Vooralsnog heeft de SVO-afdeling hun expertise losgelaten op een beperkt aantal wagens. Denk bijvoorbeeld eens de F-Type SVR en de XE SV Project 8, die recentelijk nog naar een ‘Ring-record wist te rijden. Daarnaast is er de XJR 575 die, hoewel het geen officiële SVR is, absoluut nog wat onbenut potentieel heeft. Volgens Callum had deze wagen best het SVR-label mogen dragen, maar gelooft hij ook dat wanneer ze er écht hun best op doen, de ware XJR SVR het best eens op zou kunnen nemen tegen de Mercedes-AMG S63.
Het hoofd van SVO, John Edwards, voegt hieraan toe dat zijn team, bestaande uit ongeveer 400 ingenieurs en ontwerpers, nagenoeg constant ideeën aan hem pitcht. Aan opties geen gebrek dus! Mocht de uitbreiding beginnen, dan is de kans groot dat we in eerste instantie te maken zullen krijgen met bijvoorbeeld een Jaguar XJ SVAutobiography, waarbij het niveau van luxe naar nog grotere hoogtes zal stijgen. Eveneens is de F-Pace een goede kanshebber, gezien het feit dat Land Rover ook bijzonder veel ervaring heeft met de SVO-afdeling.
Edwards drukt ons overigens op het hart dat dit niet betekent dat SVO stopt met Land Rover. Afgezien van de wagens die de laatste maanden al opdoken, neigen ze richting grotere performance, zodat ze met wagens als de Lamborghini Urus kunnen gaan strijden.
Ik kan alleen maar blij worden van dit nieuws. De opper-Jags zijn misschien niet de strakst sturende rijmachines, maar volgens mij toveren ze wel de grootste lach op je gezicht. Daar zou ik het uiteindelijk ook voor doen. Bovendien vind ik het ook allemaal schitterende auto’s, op die E-Pace na. Dat is gewoon een puist op wielen.
@berlinetta: Onderstaande reactie was voor jou bedoeld.
Het was nogal een stap voor Jaguar om afscheid te nemen met het klassieke design toen ze met de nieuwe XJ kwamen. Maar dat is ze erg goed gelukt. Ik vind de huidige XJ echt een prachtig ding en hij is al even op de markt.
@viezefreddyw: Ja dat klassieke design kon ik wel waarderen, maar ik vind de huidige designtaal een stuk beter. Ik denk dat ze daarmee ook een veel grotere doelgroep aanspreken.
@viezefreddyw: hij verkoopt alleen voor geen meter. Dus feitelijk zijn ze er weinig mee opgeschoten.
@poes: komt omdat ze vooral de eerste modellen en de eerste modellen na de facelift bizar slecht zijn. Voornamelijk software problemen. Bij ons thuis rijden ze er een en er niets als gezeik met dat ding. Jaguar Nederland heeft ons zelfs al een deal gedaan om de auto terug te kopen. Dat gebeurt niet zomaar!
@kennone: kan ik niet zeggen mn xj uit 2010 heeft nu 2 ton gelopen en heb er nog nooit iets aan gehad.
@itiswhatitis: bij onze vorige was er ook niets aan de hand. Was een 2012 model als ik mij niet vergis. Maar deze die we nu hebben. 2017 model is echt heel slecht. Omdat ons pa zo tevreden was over de vorige is hij bij deze voor de autobiografie gegaan. Alles wat er op zit faalt en er zit echt veel op haha. Navigatie, non stop foutmeldingen of een dashboard wat in een keer uitvalt. Zelfs een dvdtje kijken gaat 9 van de 10 keer niet. Ook de zo genoemde Jaguar docters die terug in de fabriek de problemen op proberen te lossen heeft niets geholpen. 2 maanden je auto kwijt voor niets. De dealer zelf heeft aangegeven dat er in de begin fases van de nieuwe XJ bijna altijd problemen zitten. Best slecht.
P.s. heeft jou model ook nog een probleem met zijn daklijn als je een verlengde hebt. Die van ons moest ook daar voor terug naar de fabriek omdat er een balk in gezet moest worden. Je hoorde hem gewoon knikken als je schuin over een drempel heen ging. Dat is bij de gefacelifte dan weer wel opgelost haha.
@kennone: ja ik hoor hem idd knikken vooral als het koud is.
@itiswhatitis: Het kan volgensmij geen kwaat maar het is een serieuze operatie om dit te laten verhelpen. Als je er zelf geen last van hebt lekker blijven rijden er mee.
Gewoon die supercharged V8 in alle modellen. Behalve de XJ. Hoog tijd voor een nieuwe Double Six!
@e34m5touring: triple!!
Dikke Jags, altijd 1.