







Want zeg nou zelf: wie gaat er nou met 4 man in een GT-R zitten? Die achterbank is dus nergens voor nodig. Neem dus gewoon het Track Pack, als je toch al veel geld stuk slaat op een nieuwe auto.
Zojuist kondigde de Amerikaanse Nissan-divisie het debuut van het Track Pack voor de verder fijngeslepen Nissan GT-R, modeljaar 2013 (2014 in de VS) aan. Het principe is bekend: loos de achterbank, monteer een nog strakkere (Bilstein) vering, en voorzie de voorspoiler van koolstofvezel luchthappers en extra koeling voor de enorme Brembo’s.
Nadeel: ze zijn er niet in overvloed, voor de VS komen er 150 beschikbaar.
In Europa kunnen we de unit al bestellen, net zoals zijn voorganger ook naar hier kwam. Koop hem, en je hebt een 550 pk sterke beul die in 2,8 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/u accelereert, en volgens Nissan de Nordschleife in 7:18.6 minuten kan bedwingen.
De achtervleugel is gemaakt van droog koolstofvezel, en om de lichtgewicht RAYS-zesspakers vouwt Nissan een set Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT ultra high performance run-flat bandjes, gevuld met stikstof. Zo, da’s een hoop marketing in één zin!
Maar zet er wel even andere stoelen in, want die blauwomrande, met stof beklede dingen mogendan meer grip dan de standaardzetels leveren, het oog wil ook wat..
Kun je net zo goed zelf de achterbank eruit slopen
En jammer dat er 2 verschillende zittingen in de stoelen zitten.
@rufctr01: LOL, die had ik niet eens gezien. Damn, dat is wel slordig.
Failtje op foto 4, er zit nog iemand in…
@viencentbussens: Bij mij is foto 4 een foto van de velg.
2,8 seconden.. kak wat is dat ding toch snel…
Lekker die Rays Engineering velgen! Maar ik deel je mening over de stoelen, dat kan echt niet in een R35. Blauwe sportstoelen horen in een Impreza WRX STI en nergens anders. Verder vind ik het interieur niet erg mooi op de derde foto, alsof het dashboard te rond is voor de daklijn. Zo’n pakket is natuurlijk wel heel leuk voor eigenaren die geen zin hebben in achteraf gezeik met het (de)monteren van onderdelen.
wat is het verschil met de 2012 spec gt-r track pack dan? want daar staan er hier al 2 van te koop
@IJsblok: niks.
@IJsblok: Nissan heeft voor modeljaar 2013 van de gewone (en ik neem dus aan ook voor de track pack) een beetje aan de wielophanging gesleuteld geloof ik, gewoon verdere afstelling, fine-tuning, niks groots verder maar subtiele dingetjes
Voor de rest vind ik het een mooie auto.
Bij Visscher Amsterdam staat er 1 te koop voor 165000 euro
Het blijft een Nissan van 165 K
@speed: die al die 165 duizend euro’s waard is!
OT: De GT-R blijft toch een bazenwagen! Andere voorstoelen en gaan.
@toyotafortuner: google eens op een 2 jaar oude gtr ze schrijven hard af .
Ik geloof ook de fabrieksopgave niet van 2.8 seconden .
@toyotafortuner: ik vind een GT R ook te gek, alleen het interieur is wel erg scharrig voor het geld. Er had minstens mooie bekleding in moeten zitten.
Wat is er uberhaupt mis met Nissan? bouwt wel de beste sportwagen. Ik heb veel liever deze Nissan dan een Fiat 458 of een Kever 911
@agera: Ach, als het uiterlijk van je auto je verder niet interesseert, dan heb je er een prima auto aan. Net als bij Impreza’s en Evo’s, lekker snel maar schoonheidsprijzen zullen ze nooit winnen…
Het is persoonlijk en misschien ben ik een van de weinige, maar GT-R vind ik erg mooi. Vind de GT-R mooier dan een Viper, Corvette, R8, 911 of vergelijkbaar ander spul.
@lemans96: dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vind de Impreza GC8 (indien facelift en turbo model) mooier dan bijvoorbeeld Ferrari’s of Lamborghini (ja, alle). Maar dat heeft alles te maken met de stukjes Subaru die in mijn bloed zitten.:)
@agera: niet voor 165 K
@speed: Denk je niet dat je misschien precies betaalt voor wat de techniek kost en je bij porsche bijvoorbeeld ook voor het merk betaald? Dus als je het merkje porsche en de betere bekleding weghaalt je precies op dezelfde prijs komt? Wat dus zou betekenen dat Nissan of ieder anders merk niet goedkoper kan dan dit tenzij ze aan performance inleveren.
Wat een Ricardo Halfords stoelen zeg. Stof vind ik dan tot daar aan toe, maar ze zien er echt zwaar budget uit. Verder, veel van hetzelfde. Ze beginnen het begrip melken in Japan ook door te krijgen geloof ik.
o,ja .. welke zielepoot gaat dan zijn remklauwen van metallic lak voorzien ??
@lincoln: Japan houdt van anders
@agera: Is deze dan nog hardcorederer dan die normale?
@E34M5Touring:
met keihardcore automaat ..
De gtr lijkt steeds meer in hogere prijs segmenten te komen of ligt dat aan mij? Tja dit track pack is voor de de circuit rijder leuk, maar als je daar weinig komt natuurlijk compleet nutteloos.
@lambo4all: Dat die GT-R hier te lande in het hogere prijssegment te vinden is, is voor 100% te danken aan onze megabelastingzuigende (r)overheid.
Adviesprijs België met Track pack: €103.200,-
Adviesprijs UK met Track pack: £84.480,-
…
@lemans96: blijft wel veel geld maar is nu meer value for money.
Ik denk dat zo’n onder de 100K moet zitten
zo’n Auto
De normale GT-R is goed genoeg voor mij love it
Nu met nog meer gewicht besparend plastic!
Koop je een GT-R, Track Pack dr op, dan is ’tie helemaal perfect. Alleen, voor mijn gevoel zit er 1 klein minpuntje aan: ze passen alles aan, maar de motor blijft standaard. Zou het dan geen leuk idee geweest zijn om samen met dat pakket een motorupgrade te leveren, zodat je opeens een “standaard” GT-R hebt met 600 of/á 700 pk van de fabriek uit?
@rotjeknor: eerste wat mij te binnen schiet: co2 taks. Hoe het in andere landen geregeld is weet ik nie.. Maar zelf achteraf een upgrade turbokut eropschroeven zal denk ik voordeliger zijn. En Nissan levert een kwalitatief goed product af en je hebt kans dat, dat minder wordt wanneer je 200pk toevoegd en nissan zo de kans op claims of iets dergelijks verkleint. (puur ideetjes geen idee of zoiets waar kan zijn)
Haha die stoelen doen me denken aan zo’n opblaas dolfijn voor in t zwembad :s
@tmenges: Dan heb de kermis meters nog niet gezien
Geen bank achterin maar wel een bekerhouder ;)
2.8 seconden naar de 100… Beste prijs/snelheid verhouding no doubt!
@Reinbergen: Nou…ik vermoed dat een Caterham R500 daar nog onder duikt…
@lemans96: Waarom niet een BMW S1000RR? Rij je meteen ‘premie-jum’…
@lemans96: Maar in een Caterham rij je ff iets anders dan in een GT-R…..
@lemans96: Oké… Maar met een Caterham rijd je niet naar je werk, je vakantiebestemming of zelfs de supermarkt. GT-R wins!
@lemans96: Nope catherham doet 0-60 mijl in 2.88.. Daarna zal hij er best voorbij gaan
Ik zou een jong gebruikte zwarte GT-R kopen.
De achterbank eruit halen, misschien een klein rolkooitje voor in de plaats.
Mooie Recaro stoelen met 4 punts gordels. En een set mooie velgen. (niet van de versjonniede bling bling motherfucker bang bang velgen..)
En een usb aansluiting wil ik erin hebben..
Mijn idee. Nagenoeg precies zoals ik ‘m zou aanschaffen maar dan ook nog met een lichte motortuning naar 600 a 650pk ofzo.
@lemans96: 550 niet genoeg? Hebbert :)
Koning onder de auto’s.
Beetje armzalige uitvoering vergeleken met de JDM Spec V (ceramic brakes,titan uitlaat etc.). Het beste speelgoed houden ze zelf.
2.8 seconden, tering wat is dat ding snel. En snel door ontwikkeld ook de laatste jaren maar dat interieur -.-
@mightymike: Dat zijn fabrieksopgaves die moet je met een korreltje zout nemen
@speed:Waar baseer je dit op? Bron?
Hoe het met deze zit weet ik niet precies, maar de standaard haalt naar mijn weten bij alle tests gewoon de opgegeven tijd of zijn zelfs sneller.
Ik denk dat we eerder jou reactie met een korreltje zout moeten nemen…
Ik zou zo’n GT-R niet kopen en voor een langzamere concurent gaan, maar wat een beest van een sportwagen voor een relatief lage prijs.