Het komt uit de koker van China’s Industrial Technology Research Institute en kreeg de naam ITRI Ecooter. Hij staat op vier wielen, maar is geen auto. Deze tweezitter is een soort overdekte scooter met zijwieltjes en wordt volledig elektrisch aangedreven.
Deze creatie wordt op de 2007 EICMA International Cycling Exposition in Milaan gepresenteerd en moet passen in een urban lifestyle. Hij is 2,5 meter lang en 1,5 meter hoog en kan 360 graden draaien. Om ervoor te zorgen dat ‘ie niet omvalt in een scherpe bocht, is de Ecooter uitgerust met een automatisch kantelsysteem.
Hij is voorzien van allerhande elektronische snufjes waaronder head-up display, Ledverlichting voor- en achter, draadloze communicatie en navigatie, camera voor achteruitrijden en nog veel meer veiligheidszaken. Op een volle accu kan slechts 100 kilometer worden gereden en daarmee is het dus echt een voertuig voor in de stad. (via: Taiwan News )
Flox zegt
Hmm wel n hele aparte vorm van scooter .. rare jongens die chinezen
M Freak zegt
Maar goed dat er een kap op zit, want ik wil er niet in gezien worden!!
Marten zegt
Waar is dat 4de wiel voor? Ik begrijp het niet! ps: lijkt wel een alien van voren haha. Leuk ding, zou hem wel willen hebben, rij nu een niet overdekte motorscooter.
robbert zegt
Zomaar 4 wielen, alsof ze jaren bezig waren met dat systeem en aan het eind dachten van hmmm wat mist die oh ja een 4 de wiel en vervolgens die er willekeurig ondergezet hebben, damn wat is die ugly… Enne 100 km op 1 accu kom op zeg…
Jan C. zegt
“Om ervoor te zorgen dat ‘ie niet omvalt in een scherpe bocht, is de Ecooter uitgerust met een automatisch kantelsysteem” een anti-kantelsysteem zeker?
ShelbyGT500E zegt
Maar als dit geen auto is wat doet dit dan eiglijk op AUTOBLOG.
trouwens die chinees kan lekker rijden die bak kan 360graden draaien dus je zou zeggen makkie inparkeren maar hij krijgt het niet zo voor elkaar.
Jan C. zegt
Trouwens, weer een bedrijf dat dacht “we doen het anders…. ehmm we gaan de wielen anders plaatsen, dat heeft nog niemand zo gedaan…” en er niet bij nadenken waarom dat niet gedaan is. Maar goed, volgens mij een project waar we nooit weer iets van gaan horen.
Leooow zegt
mooi is anders
Serzjuh zegt
Wat heeft een hamster, Adam Curry en een stel Chinezen gemeen?
http://www.youtube.com/watch?v=r6vx98DjcVc
Dutch pride ;)
SugarFree zegt
Wat een afzichtelijk mormel zeg.
Alleen van de voorkant is tie leuk.
Dus terug naar de tekentafel. Hoe goed/nuttig het idee ook kan zijn.
Dat achterwieletje… ;)
MrSelected zegt
BMW C1? Carver? Iets daartussenin?
Één plaats en qua buitenmaten evengroot als een Aygo? Rendement = 0,0
Zoef zegt
I Try … nog even blijven proberen chineesjes, misschien komt het dan wel goed.
nu nog niet dus.
N!SS@N zegt
Slappe VandenBrink Carver One imitatie!
Juppe zegt
Maak dat ding wat korter, dan kun je overdwars parkeren. O wacht, een smart! En dan heb je ook 2 stoelen!
ELB zegt
Gatverdamme wat is dat ding afzichtelijk!
Y. zegt
Fijn: geen ruitenwisser! :(
isjemedie zegt
omg :O een scooter mt zijwieltjes :O whahahahaha lach hele maal gek hier ;’]
Dennis zegt
dat 4de wiel, beste Marten, dient dus om hem 360° te kunnen draaien.
Ik vind het wel iets hebben, maar of het iets is om dagelijks te gebruiken??? nee hoor, ik geloof niet dat je met zo’n ‘breed’ machien tussen alle wagens kan ritsen.
dekster (Union Fait La Force) zegt
Kan iemand rekenen, 360 graden :-?
Dat is zoiets, maar dan zijwaarts
epo zegt
Soort Carver dus, maar dan elektrisch en met een wheeliebar?
Er bestond toch al zoiets, motor met twee zitplaatsen, volledig gesloten ‘cockpit’ en zijwieltjes die uitklappen als je trager gaat rijden? Ooit op tv gezien.
@Dennis: Voor een draai van 360 graden is dat vierde wiel volstrekt overbodig. Het draaipunt ligt in het midden van de ‘as’ tussen de zijwielen, ook wanneer dat achterwiel zou ontbreken. Enkel het voorwiel haaks op de zijwielen zetten volstaat.
Ik ben juist zo bang dat dat 4e wiel bedoeld is voor de aandrijving. Leuk wanneer je met de zijwielen op een drempel stilstaat.
wim zegt
nieuwe yamaha aerox, :P
Citrofiel zegt
“daarmee is het dus echt een voertuig voor in de stad.”
Ik denk ook niet dat ik ermee de snelweg op zou durven…
@ Jan C.; Nee, een kantelsysteem. Net zoals in de Carver. Tegen de bocht in kantelen om in evenwicht te blijven, zoals op de (motor)fiets.
epo zegt
Of: Vierde wiel zit erop omdat Carver patent heeft op het concept met 3 wielen…
Frank deH zegt
Zulke voertuigen zullen we waarschijnlijk toch eerder in werkelijkheid zien dan velen hier kunnen bedenken.
Leejon zegt
grappig ding :P maar ik zou er zelf absoluut niet in willen rijden :p
car disigner zegt
Nieuwe rolator ofzo? :P