Iso Rivolta herleeft in een ‘schoolproject’ met Zagato. Als basis is de Corvette ZR1 genomen, helaas bestaat de Marella vooralsnog alleen op papier en als schaalmodel.
Fedor Stetskevich is verantwoordelijk voor het ontwerp van deze Iso Rivolta Marella. Als student aan de Moscow State University of Industrial and Applied Arts heeft hij aan een project deelgenomen samen met Zagato.
Nu zijn er nog geen directe plannen voor het bouwen van dit product. Als de juiste geldschieter aanklopt zal er echter best werk van gemaakt kunnen worden. Over het schaalmodel heb ik nog mijn twijfels, maar de tekeningen zien er veelbelovend uit. Vooral de vier lampen in de grille ogen goed! Moderne ontwerpen met klassieke details zijn het helemaal. (via carscoop.blogspot.com)
CBR600rr zegt
Jammer dat ze de moeite nemen er uberhaupt een schaalmodel van te maken… Wat een lelijk hok, past meer in een 60’s film over de toekomst.
mikkeeey zegt
ik vind dat er een aantal auto’s in een blender zijn gegaan en wat nieuwe onderdelen er bij gedaan
en dat dit er uit is gekomen
AQ zegt
volgens mij zijn er verkeerde schalen gebruikt bij het schaalmodel.. hehe! Nee, voorkant vind ik niet geslaagd, zijkant en achterkant zijn moooi!
wimppy zegt
ik vind best wel mooi
Michiel_vd_Brink zegt
De koplampen in de grille zijn een leuke verwijzing naar de originele Iso’s, maar helaas is deze opstelling niet toegestaan. De lampen staan, volgens de regelgeving, te ver naar binnen…
De naam? Andrea Zagato is getrouwd met Marella Rivolta. ;)
RDS zegt
*cirkelzaag pakt, auto doormidden zaagt en de achterkant naar AQ opstuurd*
JH zegt
er worden heel veel van die concept dingen gebasseerd op een zr-1
Hupke zegt
Zo zou een maserati eruit moeten zien, met dan een paar kleine veranderinkjes zodat ie echt af is.
drowel zegt
BMW z8 voorkant?
Hupke zegt
@ michiel vd brink
zou subtiele ledverlichting aan de zijkant van voren, er iets an veranderen? Dat hij wel legaal is, zou het uitzicht mischien nog niet zo verpesten.
Citrofiel zegt
De scherpe lijnen over de ronde vormen zijn een erg leuk geheel. Een kleine oplage zie ik hiervan nog wel verschijnen.
granturissimo zegt
Hupke, de Maserati die jij zoekt bestaat al.
Zoek maar eens op Maserati GS Zagato 2007.
Esprit_de_Flandre zegt
Gelukkig bestaan er zoveel custom-build op basis van de Corvette, dat je nooit een Corvette moet kopen. Dit ziet er wel behoorlijk goed uit.
EJS zegt
Hehe, weer een corvette verbouwd tot iets mooiers, virtueel gezien dan.. Het ziet er goed uit, zou echt jammer zijn als hiervan niets in productie ging! Jammer dat die lampen niet mogen, ervanuit gaande dat Michiel gelijk heeft natuurlijk:)
Klassiekerrally zegt
*zucht* Weer een naam gereanimeerd… Doe toch niet!
Het ontwerp vind ik wel fraai, alleen jammer dat dit -zoals Michiel zegt- nooit onveranderd toegelaten zal worden.
lincoln zegt
als je de naam in handen hebt MOET je af en toe van je laten horen ..
of het nou een zottigheid-project is of niet ..
da,s investeren in een merknaam (die nu zo dood als een pier is) ..
wil je de naam later weer verkopen .. dan hebben dit soort re-minders weldegelijk een meerwaarde ..
Cantago zegt
Wat een lelijk ding weer zeg, heb ik nou echt zo’n slechte smaak? Of vinden jullie de Nissan Roox en dit ding echt mooier dan een Aston Martin DB9, Audi R8 of zomaar een Z4 ofzo?
PT zegt
De voorkant doet me eerder denken aan het design van corvette tweede helft jaren 60’s dan aan de BMW Z8, het enigste wat het daarmee in het gemeen heeft zijn de extra LD koplampen. Het shot van het zijprofiel kan mij al helemaal niet overtuigen. Inderdaad, een leijk hok, waarom zou je dit prefeleren boven een Perana Z-0ne(ondanks het feit dat die auto waarschijnlijk ook nooit op de markt zal verschijnen, net als deze)?
PT zegt
Ik vindt zowiezo dat Zagato de laatste tijd er een potje van maakt. Die maserati concept, die otto nog wat, de perana z-one, en nu deze. Het is constant hetzelfde concept verder doorontwikkelt, maar steeds bij een andere fabrikant/partner, wordt er een beetje moe van.
RenesisHP zegt
Dit zijn een beetje dezelfde verhoudingen als een Gillet Vertigo.
Die auto is mooi van lelijkheid.
Deze auto is gewoon lelijk.
Jo-zef zegt
Hmm, de ZR1 was zo ook al wel een ferme machine! Laat deze Iso Revolta Marella maar een papieren bedenksel blijven… Leve de ZR1, nog steeds een wagen die heel veel waar voor zijn geld geeft!
Mavada zegt
Het zoveelste opgewarmde lijk. Neem een voorbeeld aan Tesla. Mooie naam en een terechte hommage aan de geniale (ja, en gekke) Nicola. Wanneer komt de Minerva terug (soort Belgische Spyker).
matthis zegt
net ridge racer
Ice zegt
Het zou zo een chinees kunnen zijn.. Verschrikkelijk..
Maar Zagato levert sowieso geen schoonheden wat mij betreft.. Integendeel.
primramessar zegt
Ik mis een bmw embleem…
De beste jongen was een kleine halfjaar geleden afgestudeerd met dit project.
M3_lover zegt
Terug naar de tekentafel aub dit is een drama! Zijn dat nu 14″ wielen??? Brrr!
pizzakoerier zegt
Op zich best mooi, maar de voorkant moet wel een beetje bijgeschaafd worden…nu lijkt het net of ze zo’n oude pontiac gto keihard tussen 2 deuren hebben geramd
1NteNSe zegt
Hmm, de voorkant vind ik wel mooi, maar die achterkant?!?! gatverdamme.
bakkerst zegt
leuk is dat iedereen weet t beter dan de beste jongen die er verdorrie mee afgestudeerd is!!
het is hier weer een heerlijk potje oud hollands moddergooien en azijnpissen..
MATSS zegt
ik vind dat hij wel veel trekjes heeft van de Ferrari Zagato 575 GTZ
MathMadd zegt
ik vind hem wel op het hele merk Pontiac lijken
ik zou als ik hun was de voorkant anders doen
dan is ie voor mij snelweg waardig
corvette z06 zegt
stelletje mafkezen , verzieken ze een super ubergeile zr1 en durven ze dit mooi te noemen , een echte corvette das pas mooi, niet dit fantasieloze hok.
Alex zegt
Dit ontwerp slaat nergens op dus waarom dat “helaas niet in productie”. Het is ook niet echt bekend waarom ze tot dit project zijn gekomen, behalve de ondersteuning van een student die graag iets met ISO wilde doen. Dit Russische projectje is niets meer dan het huiswerk van een student, met toestemming van Zagato meen ik (en Zagato is van Rivolta dus er zit een link maar dat is alles, Marella is de vrouw van Zagato en dochter van Rivolta), Rivolta heeft dus Zagato en niet andersom zoals iemand hierboven meende.
Wat men verder hier blijkbaar niet weet is dat de Grifo 90 in beperkte productie is.
http://ash-institute.cats.st/ash_personal/photo_car/iso-grifo-90.htm
Ook de A3c wordt beperkt herbouwd door voormalige medewerkers van de Iso Rivolta fabriek met volledige ondersteuning door Rivolta.
http://www.flickr.com/photos/ricardos1/4169287340/
Rivolta zelf schrijft boekjes, bouwt dure boten en zit in het onroerend goed in Florida.
http://www.rivolta.com/
Website over ISO : http://www.isorivolta.com
Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte.