• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1

Auteur: Alwood, gepost 8 oktober 2009 om 19:26 – 33 Reacties

Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1Afbeelding Iso Rivolta Marella op basis van een ZR1

Iso Rivolta Marella schets
Iso Rivolta herleeft in een ‘schoolproject’ met Zagato. Als basis is de Corvette ZR1 genomen, helaas bestaat de Marella vooralsnog alleen op papier en als schaalmodel.

Fedor Stetskevich is verantwoordelijk voor het ontwerp van deze Iso Rivolta Marella. Als student aan de Moscow State University of Industrial and Applied Arts heeft hij aan een project deelgenomen samen met Zagato.

Nu zijn er nog geen directe plannen voor het bouwen van dit product. Als de juiste geldschieter aanklopt zal er echter best werk van gemaakt kunnen worden. Over het schaalmodel heb ik nog mijn twijfels, maar de tekeningen zien er veelbelovend uit. Vooral de vier lampen in de grille ogen goed! Moderne ontwerpen met klassieke details zijn het helemaal. (via carscoop.blogspot.com)

Ook interessant!

  • Ken jij deze compacte Zagato roadster nog?
  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Jenson Button komt met eigen auto op basis van Lotus
  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, concept, Corvette, iso-rivolta, Supercars, zagato, ZR1

Vorig bericht: « Nissan ROOX: bijzonder praktisch
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: 10 poesjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. CBR600rr zegt

    8 oktober 2009 om 19:40

    Jammer dat ze de moeite nemen er uberhaupt een schaalmodel van te maken… Wat een lelijk hok, past meer in een 60’s film over de toekomst.

    Login om te reageren
  2. mikkeeey zegt

    8 oktober 2009 om 19:41

    ik vind dat er een aantal auto’s in een blender zijn gegaan en wat nieuwe onderdelen er bij gedaan
    en dat dit er uit is gekomen

    Login om te reageren
  3. AQ zegt

    8 oktober 2009 om 19:42

    volgens mij zijn er verkeerde schalen gebruikt bij het schaalmodel.. hehe! Nee, voorkant vind ik niet geslaagd, zijkant en achterkant zijn moooi!

    Login om te reageren
  4. wimppy zegt

    8 oktober 2009 om 19:49

    ik vind best wel mooi

    Login om te reageren
  5. Michiel_vd_Brink zegt

    8 oktober 2009 om 19:54

    De koplampen in de grille zijn een leuke verwijzing naar de originele Iso’s, maar helaas is deze opstelling niet toegestaan. De lampen staan, volgens de regelgeving, te ver naar binnen…

    De naam? Andrea Zagato is getrouwd met Marella Rivolta. ;)

    Login om te reageren
  6. RDS zegt

    8 oktober 2009 om 19:56

    *cirkelzaag pakt, auto doormidden zaagt en de achterkant naar AQ opstuurd*

    Login om te reageren
  7. JH zegt

    8 oktober 2009 om 20:11

    er worden heel veel van die concept dingen gebasseerd op een zr-1

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    8 oktober 2009 om 20:13

    Zo zou een maserati eruit moeten zien, met dan een paar kleine veranderinkjes zodat ie echt af is.

    Login om te reageren
  9. drowel zegt

    8 oktober 2009 om 20:14

    BMW z8 voorkant?

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    8 oktober 2009 om 20:15

    @ michiel vd brink

    zou subtiele ledverlichting aan de zijkant van voren, er iets an veranderen? Dat hij wel legaal is, zou het uitzicht mischien nog niet zo verpesten.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    8 oktober 2009 om 20:26

    De scherpe lijnen over de ronde vormen zijn een erg leuk geheel. Een kleine oplage zie ik hiervan nog wel verschijnen.

    Login om te reageren
  12. granturissimo zegt

    8 oktober 2009 om 20:47

    Hupke, de Maserati die jij zoekt bestaat al.
    Zoek maar eens op Maserati GS Zagato 2007.

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    8 oktober 2009 om 20:54

    Gelukkig bestaan er zoveel custom-build op basis van de Corvette, dat je nooit een Corvette moet kopen. Dit ziet er wel behoorlijk goed uit.

    Login om te reageren
  14. EJS zegt

    8 oktober 2009 om 20:56

    Hehe, weer een corvette verbouwd tot iets mooiers, virtueel gezien dan.. Het ziet er goed uit, zou echt jammer zijn als hiervan niets in productie ging! Jammer dat die lampen niet mogen, ervanuit gaande dat Michiel gelijk heeft natuurlijk:)

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    8 oktober 2009 om 21:02

    *zucht* Weer een naam gereanimeerd… Doe toch niet!
    Het ontwerp vind ik wel fraai, alleen jammer dat dit -zoals Michiel zegt- nooit onveranderd toegelaten zal worden.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    8 oktober 2009 om 21:20

    als je de naam in handen hebt MOET je af en toe van je laten horen ..
    of het nou een zottigheid-project is of niet ..

    da,s investeren in een merknaam (die nu zo dood als een pier is) ..
    wil je de naam later weer verkopen .. dan hebben dit soort re-minders weldegelijk een meerwaarde ..

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    8 oktober 2009 om 21:32

    Wat een lelijk ding weer zeg, heb ik nou echt zo’n slechte smaak? Of vinden jullie de Nissan Roox en dit ding echt mooier dan een Aston Martin DB9, Audi R8 of zomaar een Z4 ofzo?

    Login om te reageren
  18. PT zegt

    8 oktober 2009 om 21:37

    De voorkant doet me eerder denken aan het design van corvette tweede helft jaren 60’s dan aan de BMW Z8, het enigste wat het daarmee in het gemeen heeft zijn de extra LD koplampen. Het shot van het zijprofiel kan mij al helemaal niet overtuigen. Inderdaad, een leijk hok, waarom zou je dit prefeleren boven een Perana Z-0ne(ondanks het feit dat die auto waarschijnlijk ook nooit op de markt zal verschijnen, net als deze)?

    Login om te reageren
  19. PT zegt

    8 oktober 2009 om 21:43

    Ik vindt zowiezo dat Zagato de laatste tijd er een potje van maakt. Die maserati concept, die otto nog wat, de perana z-one, en nu deze. Het is constant hetzelfde concept verder doorontwikkelt, maar steeds bij een andere fabrikant/partner, wordt er een beetje moe van.

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    8 oktober 2009 om 22:03

    Dit zijn een beetje dezelfde verhoudingen als een Gillet Vertigo.
    Die auto is mooi van lelijkheid.
    Deze auto is gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  21. Jo-zef zegt

    8 oktober 2009 om 22:03

    Hmm, de ZR1 was zo ook al wel een ferme machine! Laat deze Iso Revolta Marella maar een papieren bedenksel blijven… Leve de ZR1, nog steeds een wagen die heel veel waar voor zijn geld geeft!

    Login om te reageren
  22. Mavada zegt

    8 oktober 2009 om 22:09

    Het zoveelste opgewarmde lijk. Neem een voorbeeld aan Tesla. Mooie naam en een terechte hommage aan de geniale (ja, en gekke) Nicola. Wanneer komt de Minerva terug (soort Belgische Spyker).

    Login om te reageren
  23. matthis zegt

    8 oktober 2009 om 22:16

    net ridge racer

    Login om te reageren
  24. Ice zegt

    8 oktober 2009 om 22:31

    Het zou zo een chinees kunnen zijn.. Verschrikkelijk..
    Maar Zagato levert sowieso geen schoonheden wat mij betreft.. Integendeel.

    Login om te reageren
  25. primramessar zegt

    8 oktober 2009 om 22:43

    Ik mis een bmw embleem…

    De beste jongen was een kleine halfjaar geleden afgestudeerd met dit project.

    Login om te reageren
  26. M3_lover zegt

    8 oktober 2009 om 23:28

    Terug naar de tekentafel aub dit is een drama! Zijn dat nu 14″ wielen??? Brrr!

    Login om te reageren
  27. pizzakoerier zegt

    8 oktober 2009 om 23:49

    Op zich best mooi, maar de voorkant moet wel een beetje bijgeschaafd worden…nu lijkt het net of ze zo’n oude pontiac gto keihard tussen 2 deuren hebben geramd

    Login om te reageren
  28. 1NteNSe zegt

    9 oktober 2009 om 11:02

    Hmm, de voorkant vind ik wel mooi, maar die achterkant?!?! gatverdamme.

    Login om te reageren
  29. bakkerst zegt

    9 oktober 2009 om 14:57

    leuk is dat iedereen weet t beter dan de beste jongen die er verdorrie mee afgestudeerd is!!

    het is hier weer een heerlijk potje oud hollands moddergooien en azijnpissen..

    Login om te reageren
  30. MATSS zegt

    10 oktober 2009 om 12:55

    ik vind dat hij wel veel trekjes heeft van de Ferrari Zagato 575 GTZ

    Login om te reageren
  31. MathMadd zegt

    12 oktober 2009 om 18:34

    ik vind hem wel op het hele merk Pontiac lijken
    ik zou als ik hun was de voorkant anders doen
    dan is ie voor mij snelweg waardig

    Login om te reageren
  32. corvette z06 zegt

    15 oktober 2009 om 18:43

    stelletje mafkezen , verzieken ze een super ubergeile zr1 en durven ze dit mooi te noemen , een echte corvette das pas mooi, niet dit fantasieloze hok.

    Login om te reageren
  33. Alex zegt

    1 januari 2010 om 23:18

    Dit ontwerp slaat nergens op dus waarom dat “helaas niet in productie”. Het is ook niet echt bekend waarom ze tot dit project zijn gekomen, behalve de ondersteuning van een student die graag iets met ISO wilde doen. Dit Russische projectje is niets meer dan het huiswerk van een student, met toestemming van Zagato meen ik (en Zagato is van Rivolta dus er zit een link maar dat is alles, Marella is de vrouw van Zagato en dochter van Rivolta), Rivolta heeft dus Zagato en niet andersom zoals iemand hierboven meende.

    Wat men verder hier blijkbaar niet weet is dat de Grifo 90 in beperkte productie is.
    http://ash-institute.cats.st/ash_personal/photo_car/iso-grifo-90.htm

    Ook de A3c wordt beperkt herbouwd door voormalige medewerkers van de Iso Rivolta fabriek met volledige ondersteuning door Rivolta.
    http://www.flickr.com/photos/ricardos1/4169287340/

    Rivolta zelf schrijft boekjes, bouwt dure boten en zit in het onroerend goed in Florida.
    http://www.rivolta.com/

    Website over ISO : http://www.isorivolta.com

    Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North