• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is 12,9 liter en 1100 pk genoeg?

Auteur: Wouter, gepost 24 februari 2006 om 20:11 – 39 Reacties

" align=

Het lijkt wel feest deze week, een feestje met veel pk’s. De Duitse autobouwer Weineck wilde graag een statement maken en dat lijkt te zijn gelukt. De klassieke Cobra hoort te worden uitgerust met een vette V8 en dat hebben ze in Duitsland goed begrepen.

Maar liefst 12,9 liter meet het exemplaar wat in de Cobra gemonteerd is. Weineck claimt een piekvermogen van 1100 pk bij 7000 rpm. Het nogal heftige koppel van 1760nm komt vrij bij 5500 rpm. De toerenbegrenzer grijpt pas in bij 8000 rpm, een absurd hoog toerental voor zo’n grote motor. Die hoge toerentallen roepen overigens links en rechts op fora wat vragen op, of het allemaal wel klopt wat beweerd wordt door Weineck.

Ga je vol weg bij een stoplichtsprintje dan bereik je binnen 5 seconden 200 km/u, weer 5 seconden later rij je al 300 km/u. Je mag wel zelf alles onder controle houden, want ABS, ESP, ASR, niets van dit alles biedt Weineck aan (via Auto55.be).

Ook interessant!

  • Skoda Slavia
    Skoda Slavia heeft 150 pk en 521 liter
  • Een widebody Delorean DMC-12, mag dat?
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • delorean collectables
    DeLorean DMC-12

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

cobra, Supercars

Vorig bericht: « Brera & Spider nieuws
Volgend bericht: De Audi A3 Cabriolet komt »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    24 februari 2006 om 21:16

    vraag me af wat ze hier voor een versnellingsbak voor hebben (vrachtwagen ofzo?) en wat voor een aandrijfassen….. Zonder spoilers of venturi’s heeft deze auto geen downforce dus gaat ie op snelheid waarschijnlijk vliegen. Een nogal gestoord voertuig, echt levensgevaarlijk

    Login om te reageren
  2. Jeremy zegt

    24 februari 2006 om 21:18

    Dit is absurd, 10 seconden tot 300 km/h. Is dat niet het zelfde cijfer als de Veyron? En het verbruik zal ook wel waanzinnig zijn zeker. Wie dit koopt heeft méér als één veis los zitten.

    Login om te reageren
  3. Jeremy zegt

    24 februari 2006 om 21:22

    Ik denk wel dat hier een machtig geluid uit komt.

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    24 februari 2006 om 21:27

    ik vraag me af of het motorgeluid boven het kolken in de tank uitkomt (jokerp)

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    24 februari 2006 om 21:28

    oja, en de motorkap… “it’s definately sucking” :-P

    Login om te reageren
  6. Stefan zegt

    24 februari 2006 om 21:38

    als je je best doet gaat ie op ze achterwielen weg volgens mij.. :-P ik vind het wel erg veel hoor en dat alleen op de achterwielen…

    Login om te reageren
  7. Erik zegt

    24 februari 2006 om 21:47

    Uitgebreid verslag op AMS: http://www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/weineck_cobra_asphalt_fraese.104458.htm

    Login om te reageren
  8. christoff zegt

    24 februari 2006 om 22:04

    dit is te zot voor woorden. Hier kan je toch niet veilig mee rijden????!!! maar waarschijnlijk wel een bangelijk geluid.

    Login om te reageren
  9. Wouter (autoblog) zegt

    24 februari 2006 om 22:05

    Erik (& anderen): ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die er mee gereden heeft. Er zijn nog veel meer artikelen te vinden, maar geen rijimpressies.

    Login om te reageren
  10. Sacha zegt

    24 februari 2006 om 22:51

    “There is no replacement for displacement“. Behalve dan “more displacement“.

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    25 februari 2006 om 02:48

    Kun je die wagen wel recht op de baan houden. Zeker als je voluit wil.

    Login om te reageren
  12. Z-Rider zegt

    25 februari 2006 om 03:50

    Bizar en Lelijk met een hoofdletter L.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 09:56

    Op zich is een Cobra een prachtig klassieker, alleen dat vreselijke ding op de motorkap is wel erg lelijk.

    Login om te reageren
  14. Erik zegt

    25 februari 2006 om 10:27

    Ik heb een paar jaar geleden eens een reportage gezien op VOX AMS. De auto was toen nauwelijks te controleren bij hard acceleren. Het zegt ook genoeg dat hij van 0-100 in 3,8 op trekt en 100-200 in 1,5s. Zodat hij op het totaal komt van 5,3s voor de 0-200 sprint.

    Login om te reageren
  15. maarten zegt

    25 februari 2006 om 10:45

    Lijkt me best leuk om te hebben… alleen met die snelheden heb je toch goed zicht nodig, hebben ze een wolkenkrabber op de motorkap gemonteerd , zie je niets…

    Login om te reageren
  16. Sacha zegt

    25 februari 2006 om 13:27

    Jay Leno heeft ook een 1.000Pk apparaat laten bouwen:

    Aldus: http://www.seriouswheels.com/top-1966-Oldsmobile-Toronado-Jay-Leno.htm

    1000Pk op de voorwielen…

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    25 februari 2006 om 14:15

    Amerikaanse V8 blocks zijn relatief makkelijk naar de 1000pk te brengen, als je kijkt in de hot rod wereld rijden er genoeg van rond. Helaas gaan ze wel allemaal vrij snel stuk. Dit ding, tja, je moet er van houden…

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 14:51

    Oorspronkelijk heeft deze auto wel voorwielaandrijving maar zelfs Leno was niet gek genoeg om 1000pk naar de voorwielen te sturen. “Leno’s car, while still powered by a 425-cubic-inch engine, sends power to the rear wheels by way of a C5 Corvette transaxle.”

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    25 februari 2006 om 16:37

    Van 0-300 in 10 seconden?Dat kan toch nooit??Ik weet dat de moto van de ghostrider, diene hayabusa met 499 pk van 0-300 in 9 seconden geraakt, maar dat is een moto he!En zelfs dan waren er dan al heel veel die riepen dat dat onmogelijk was, laat dan staan voor een auto.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 17:20

    als je naar dragracen gaat kijken dan zie je daar auto’s die dat halen (en veel sneller nog). 400 meter met staande start in 6 seconden en een eindsnelheid van meer dan 200 mph kan wel. Of dit ding idd in 10 seconden op 300 zit dat weet ik niet, maar theoretisch is het wel mogelijk. Deze auto weegt maar 1000kg en heeft 1100 pk… als de Veyron in ongeveer dezelfde tijd naar 300 kan dan moet deze er niet ver vanaf zitten…..

    Login om te reageren
  21. Jeremy zegt

    25 februari 2006 om 17:41

    De vraag is of de Veyron dat echt kan???

    Login om te reageren
  22. Mpower zegt

    25 februari 2006 om 17:45

    Dit is niet normaal en ik wil het wel geloven eigenlijk maar kan het haast niet geloven!!! hoe kan je in godsnaam in 1,5 sec. 100-200 km/h afleggen. ik weet dat hij een absurde koppel heeft maar toch ik bedoel jullie weten toch allemaal hoelang 1,5 sec. duurt? Ik heb wel prestaties van een M3 B32 turbo @30psi 1000hp @7800RPM en 1070nm @4600RPM. en deze M3 heeft nog steeds wheelspin op 200km/h. Ik geloof best dat die Cobra meer tractie heeft dan deze M3 maar ik weet niet hoeveel tractie je nu nodig hebt om 1760nm in snelheid te vertalen?!?

    even de prestaties van de turbo M3 (link)
    0-100 km/h 3,2 sec. (betere tractie dan de cobra?)
    0-200 km/h 8,8 sec. (na 90 km/h speelt aerodynamica op een auto steeds grotere rol naarmate snelheid toeneemt)
    0-240 km/h 11,9 sec.

    gear ratio:
    72 km/h in first gear
    121 km/h in second gear
    183 km/h in third gear
    246 km/h in fourth gear
    304 km/h in fifth gear
    340 km/h in sixth gear, electronically limited

    greetzz

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 17:45

    ik weet niet zeker of ze kloppen, maar hier heb je twee formules. Daarmee kun je de tijd over 400 meter met staande start uitrekenen en de eindsnelheid. Ik ben niet zo’n ster in wiskunde, maar ik kwam uit op 7,1 seconden en een eindsnelheid van 306 km/uur….

    ET = ((Weight / HP)^.333) * 5.825
    MPH = ((HP / Weight)^.333) * 234

    Iemand die me kan vertellen of die formules ergens op slaan? en of de uitkomsten die ik hier heb kloppen? de auto weegt 1000kg (2000lbs) en heeft 1100pk…. rekenen maar!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 17:49

    oh ja ^.333 is het getal tot de macht 0,333

    Login om te reageren
  25. Sacha zegt

    25 februari 2006 om 17:58

    0-300 in 10 sec is wellicht mogelijk. Maar 100-200 in 1,5 seconden geloof ik ook niet. 0-100 zal dan wel tegen de 2 seconden zijn (met tegen bedoel ik de onderkant van 2 seconden)…

    Maar, wel weer een sterk verhaal voor op verjaardagen!

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    25 februari 2006 om 19:17

    dat is een zelfmoordmachine

    Login om te reageren
  27. Erik zegt

    25 februari 2006 om 19:34

    In de Top Fuel dragster klasse, staat het wereld record voor de 1/4 mijl op 5sec, na 400mtr 495km/h. Dus elke seconde 100km/h sneller. Het is logisch dat bij deze Weineck Cobra de 100-200 sneller is dan de 0-100, dat heeft puur met tractie te maken.
    Je kunt in stilstand de Bugatti Veyron (0-200 in 7,3sec ;0-300 in 16,7sec) tot 200km/h voorbij laten accelereren en je bent nog eerder bij de 300km/h.:-)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    25 februari 2006 om 19:59

    er schijnen berichten te zijn dat elke keer je gas geeft je een halve liter benzine door je motor blaast

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    26 februari 2006 om 11:29

    meer weten over vermogen, koppel, acceleratie en topsnelheid? Op deze site staat een aardig stuk tekst dat uitlegt hoe auto’s komen tot hun tijd op de 0-100 sprint etc. http://www.tuningparts.nl/technische_artikelen.php?subaction=showfull&id=1127141265&archive=&start_from=&ucat=7&

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    26 februari 2006 om 16:38

    @W0o0dy
    wat een lange tekst

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    26 februari 2006 om 17:15

    yep, het is een heel verhaal, maar redelijk duidelijk geschreven dacht ik. En ook best leerzaam.

    Login om te reageren
  32. SamSam zegt

    26 februari 2006 om 18:04

    @ WoodY

    Thanks voor de site man…zocht ik al langer

    Login om te reageren
  33. Jeremy zegt

    26 februari 2006 om 19:13

    Jep, mooie link WOoOdy. :-)

    Login om te reageren
  34. Joost zegt

    27 februari 2006 om 18:21

    1100 pk. Dat is ziek veel. En dat op een 2WD. Die loopt de eerste 3 seconden te spinnen man.

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    27 februari 2006 om 21:24

    @Joost
    met zoveel power kan je voor eeuwig blijven spinnen tot je banden inklappen(letterlijk)

    Login om te reageren
  36. Jeremy zegt

    27 februari 2006 om 22:17

    Als je in 5 sec naar 200 km/h wil zal je de rechter voet toch moeten beheersen.

    Login om te reageren
  37. Bnr34 zegt

    2 april 2006 om 11:43

    1100 pk uit 12.9L ? Vind het maar brak. De skyline haalt 1400pk uit 2.6 :)

    Login om te reageren
  38. Stefan zegt

    3 april 2006 om 09:14

    Btw, ben jij bas bnr34??

    Login om te reageren
  39. AutoGeek zegt

    18 december 2008 om 16:41

    Op zich lijkt het me wel vet om te hebben. Misschien dat je na een tijdje zelfs een beetje went aan de auto, zodat je hem beter onder controle kunt houden. Misschien kun je er zelfs wel mee overweg. Maar ik ben bang dat ik er niet graag 0-300 in 10 sec. mee zou doen, al is het alleen maar omdat het een cabrio is… Dan liggen je ogen ergens achter je op de weg ofzo? Maar wel sick dat ze het voor elkaar hebben gekregen.. weet iemand wie die auto op dit moment in bezit heeft?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North