• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is een verbouwde elektrische pickup dom of goud?

Auteur: RubenPriest, gepost 4 oktober 2023 om 10:55 – 9 Reacties

Rivian R1T tuning

Hillbilly discussie, of een verbouwde elektrische pickup wel oké is?

Op een paar verdwaalde loodgieters in een F-150 of RAM na regent het in Nederland geen pickups. In Amerika is dat wel anders. Het hebben van een pickup is zo’n beetje een geboorterecht daar. Het liefst met een dikke V8 natuurlijk.

Rivian R1T tuning

Een pickup kun je ook weer op allerlei manieren verbouwen. Enorme offroad banden in combinatie met een verhoging. Verzin het en het kan gewoon. Maar mag je hetzelfde toepassen op een elektrische pickup? Blasfemie, zal de gepassioneerde redneck Amerikaan roepen. Die walgen sowieso al van het idee van een elektrische pickup.

Nou, wen er maar aan. Want voor de volledig elektrische Rivian R1T is er nu een bodykit leverbaar, gemaakt door tuner Apocalypse. Goede naam trouwens. Apocalypse Manufacturing heeft de Rivian een stuk ruiger gemaakt, bovendien staat de pickup op een enorm grote set offroad banden. Het is een soort mini monstertruck.

De tuning is nog in ontwikkeling. Apocalypse kon het niet laten alvast een sneak peak te geven. En om het vergelijk met een ‘gewone’ pickup compleet te maken werd er een Ram 1500 TRX met 707 pk ernaast geparkeerd. Dat niet alleen, de pickups gingen ook een dragrace doen. Wat dat doe je met pickups in Amerika. De winnaar valt niet moeilijk te raden.

Rivian R1T tuning

De grote Rivian R1T een stukje exclusiever maken kan dus nu met tuning van Apocalypse. Het is voor zover bekend de eerste partij die de elektrische pickup onder handen neemt. Hier in Nederland val je sowieso wel op met een Rivian. Zoveel zijn er niet.. (via Carscoops)

Ook interessant!

  • Video: Dieselterreur! Pickups pesten Tesla
    Video: Dieselterreur! Pickups pesten Tesla
  • dikste Rivian
    Zover kom je met de dikste Rivian
  • GP Bahrein 2023
    Start GP Bahrein 2023 [video]
  • Start GP Hongarije 2023 [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

ev10daagse-2023, pickup, R1T, Rivian, tuning, Video

Vorig bericht: « Eigenaren hebben een jaar geen zeggenschap over Porsche 911 S/T
Volgend bericht: Top 15: occasion verkopen EV’s 2023 tot nu toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    4 oktober 2023 om 11:02

    Die bizarre banden zijn in ieder geval een effectieve manier om het rijbereik stevig omlaag te brengen. Er schijnen dan inmiddels ook al heel wat EV trucks in de VS rond te rijden met een ICE aggregaat in de laadbak.

    Login om te reageren
  2. Habanero zegt

    4 oktober 2023 om 11:13

    Deze studies worden door de electro-opportunisten weggedrukt – maa de laatste generaties diesels zijn schoner voor het milieu en produceren netto minder CO2 dan elektrische auto’s. Dat is al geweten van 2018 nb. en ondertussen gaan we voor nog grotere en toxischer batterij-pakketten en dit soort van onzin. Als je een groene jas aantrekt is het voldoende om verder te blijven sudderen met een veel te grote eco-voetafdruk,, schluss alle verdere discussie.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      4 oktober 2023 om 12:40

      Graag onderbouwen met betrouwbare en wetenschappelijk onderbouwde cijfers.

      Login om te reageren
      • giulia64 zegt

        4 oktober 2023 om 15:04

        Die ga je niet krijgen vrees ik. Het klopt immers niet, maar de schrijver wil het graag geloven. Dus dan is het zo.

        In Eindhoven is een wetenschapper, Auke Hoekstra, die dit soort onzin met regelmaat onderuit haalt. Laatst nog in The Guardian nadat mr. Bean ook vergelijkbare meningen in een stukje had gezet.

        Login om te reageren
    • Habanero zegt

      4 oktober 2023 om 15:56

      Al in tal van studies bewezen dat EV’s ons niet redden qua ecologie en CO2-productie. Maar het is onder druk vn media, politici allemaal vastgebonden aan de e-lobby een communicatie in éénrichtingsverkeer geworden. We blijven de de kop in het zand steken want ook wat we met de afgeleide van honderdduizenden levensnoodzakelijke producten gaan doen wanneer er geen raffinaderijen meer zijn, we willen deze industriële realiteit niet onder ogen komen. Massa’s producten gaan peperduur worden, die race is nu al begonnen. Heel veel groen ‘geconverteerden’ beseffen ook totaal niet wat de mining-sector annex verwerkende industrie in deze wereld uitricht, meestal op plekken waar niet te veel pottenkijkers (mogen) rondlopen. Er is in de EU nauwelijks een geloofwaardig plan voor bijkomende centrales en netaanpassingen, ook wat daarvoor aan resources nodig is. Bijkomende aansluitingen vormen nu al een probleem in heel wat grootsteden, zelfs in de modernste nieuwbouwprojecten -terwijl elektriciteit aan de stekker peperduur is gebleven (in een land als Belgie zelfs onbetaalbaar). Laat iedereen de elektrische kachel ook nog opzetten en het licht gaat uit in het veel te goedgelovige Europa.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        5 oktober 2023 om 09:56

        Leuk verhaal.
        Dat we het niet redden qua ecologie en CO2-productie kan best kloppen.
        Maar de afbraak van de aarde gaat minder snel als we op grotere schaal EV gaan rijden.

        Login om te reageren
      • maotje zegt

        5 oktober 2023 om 22:11

        Plaats even een link van een van die studies aub? Dan weten we wat de inhoud ervan is.

        Login om te reageren
  3. mmax zegt

    4 oktober 2023 om 11:28

    correct en tevens juist. Dom en goud tegelijk

    Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    4 oktober 2023 om 12:53

    Pickups zijn gewoon inefficiente dingen. De modificaties maken het nog erger.
    Het is een beetje hypocrisie. Als je echt wat voor het milieu/uitstoot wil betekenen, rij je geen pick-up. Of echt wat noodzakelijk is voor werk.
    Maar pick-ups zijn daar flink populair aan het worden, als gewone auto. Terwijl ze de nodige nadelen hebben. Ook een stuk onveiliger zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North