De eerste Roadster was een hardcore sportwagen, gebaseerd op de Lotus Elise. De nieuwe Roadster zal door Tesla zelf worden ontwikkeld en zou zomaar een stuk minder puristisch kunnen worden.
Alle begin is moeilijk en daarom ontwikkelde Tesla de eerste Roadster niet volledig in eigen beheer, maar namen ze de Lotus Elise als basis. Deze kleine en lichte sportwagen uit Hethel is een prima uitgangspunt, behalve als je enige vorm van luxe nastreeft.
Elon Musk heeft ons al beloofd dat er zeker een nieuwe Roadster zal komen, al moeten we nog tenminste tot 2019 wachten voor de tweede generatie elektrische sportwagen zijn debuut maakt. Inclusief ‘Maximum Plaid’, een performance level dat Ludicrous Mode zal overtreffen. Met de onverwacht grote interesse in de Model 3, zou het me overigens niet verbazen als de open sportwagen nog wat verder naar achteren wordt geschoven.
We kunnen er in ieder geval van uitgaan dat als de Roadster komt, het een volledig in eigen beheer ontwikkelde auto zal zijn. Geen conventionele auto als basis dus, maar techniek die we kennen uit de huidige line-up van ’s werelds jongste volumemerk. Theophilius Chin nam alvast een voorproefje op de toekomst en ging met de lijnen en details van de Model 3 aan de slag en vormde die om tot een Roadster. Geen hardcore sportwagen meer, maar een luxueze wagen in de geest van de Mercedes SL. Laat maar komen, of zie je toch liever een kleinere en wat minder op comfort gerichte elektrische sportwagen?
casualcarfreak zegt
Lijkt een klein beetje op de fiat 124 spider vind ik
brandon2000 zegt
@casualcarfreak: alleen dan 3x mooier
klotskuukske zegt
@brandon2000: de 124 ja
brandon2000 zegt
@klotskuukske: haha
jordip zegt
@klotskuukske: Helemaal die van abarth, wat een mooi beestje is dat en wat een geluid
shalomleon zegt
Kijk dat zijn nou goede maandagochtend berichten. Ik ben erg benieuwd
spot007 zegt
Neen, dit is een platgeslagen model 3
rhellema zegt
@spot007: En nog onthoofd ook. Benieuwd voor welke sisha-lounge er binnenkort een dak te vinden is.
allesmetturbo zegt
Ja
snorrie zegt
Nee.
dutchcorvette zegt
Nee. Het is elektrisch en als het dan toch moet, doe dan maar een facelift van het vorige model
theyoungsaablover zegt
Doe mij maar een lekkere dikke stinkende oldtimer die topless is!
larsdbs9 zegt
Ik weet niet zo goed waarom, maar ik zie er een beetje Mercedes SLK erin (geen idee wat de SLK z’n nieuwe naam is)
metalmike zegt
@larsdbs9: SLC
kowalsk zegt
@larsdbs9: De proporties & het interieur komen direct van de SLK. En wel van deze foto: http://images.caricos.com/m/mercedes-benz/2012_mercedes-benz_slk_roadster/images/1024×768/2012_mercedes-benz_slk_roadster_6_1024x768.jpg
Svenska_Aeroplan_AB zegt
De fluisterboot voor op de weg…
appelvis zegt
Deze wordt waarschijnlijk ook weer achterlijk zwaar
robert110 zegt
Nee dank je, de elektrische aandrijving zoals tesla die toepast is nog steeds waardeloos.
metalmike zegt
@robert110: Andere fabrikanten doen het in jouw ogen beter met hun elektrische aandrijving?
robert110 zegt
@metalmike: Ik ben van mening dat het gebruik van een accu pack (het is dus echt niet tesla alleen) geen goed idee is. Het is natuurlijk efficient met je energie omgaan als je het opslaat in de auto, maar het opslaan van die energie geeft zoveel problemen die echt nooit volledig opgelost gaan worden (denk oa aan, leeggewicht, laadtijden, zeer onregelmatige actieradius).
Ik denk daarom dat het beter is om de energie op te wekken in de auto zelf zoals dat bij bijvoorbeeld de Toyota Mirai gebeurt.
djim zegt
@robert110: http://lmgtfy.com/?q=hydrogen+hoax
robert110 zegt
@djim: Kom dan wel met een paar goed onderbouwde en goed uitgevoerde onderzoeken vanuit betrouwbare bron.
Een zoekopdracht die gericht naar negatieve informatie en onderzoeken over waterstof zoekt is een slechte manier om een punt te maken.
Daarnaast is de Toyota Mirai slechts een voorbeeld. Het hoeft niet per se waterstof te zijn, er zijn verschillende manieren om elektrische energie op te wekken in een auto (ook op een CO2 neutrale manier, want dat schijnt tegenwoordig hip te zijn).
pomoek zegt
Waarom niet de originele Roadster weer in productie nemen? Eventueel gewoon laten bouwen door Lotus of beter, VDL?
Esprit_de_Flandre zegt
@pomoek: Omdat dat ding ondertussen al heel oud is. Hoe goed die ook was en nog steeds is, als bedrijf dat innovatie/revolutie als USP’s heeft, kan je niet blijven een oud model maken…
Jochempie zegt
Lijkt op een elektrische SLK. Twee fenomenen die op zichzelf al niet fantastisch zijn, laat staan als combinatie.
cla220 zegt
Lijkt me wel wat, snel, zuinig, stil… En dan het uitlaatgeluid door de speakers
Dutchdriftking zegt
Mooie roadster, achterlijk zwaar waarschijnlijk maar dat zal het enorme vermogen wel compenseren. In rechte lijn tenminste, bochtenwerk wat je ook wilt met zo`n auto zou wel eens tegen kunnen vallen.
erro zegt
@dutchdriftking: en een boomdikke A-stijl om de koprollen op te vangen
trustmeiamanengineer zegt
Zal wel een soort Mercedes SL65 AMG worden, achterlijk zwaar en duur, en snel (rechtdoor).
martijn11 zegt
Heerlijk
pagani86 zegt
Nope
michaelb zegt
Leuk hoor, voor optimale geluidsbeleving
fit4fun zegt
Gelukkig zal de 2de generatie Tesla Roadster niet zo saai worden. Anders kunnen klanten net zo goed een banale mercedes bestellen.
mrrallycross zegt
Ziet er niet echt mooi uit
dymf zegt
nou die tesla’s worden er niet mooier op. alles lijkt op elkaar.
ik vond de oude tesla roadster juist super mooi.
als ik er geld voor had gehad, had ik er zeker een gekocht.
maar die nieuw modellen vind ik allemaal over styled.
sulobb zegt
Ik rij liever met een naftslurper met v6 of v8.
pinut187 zegt
Niet verkeerd. Hadden wel wat meer fotos bijgekund om het wat beter te kunnen beoordelen.
BaRa zegt
Terug laten mee ontwikkelen door Lotus. Of door Caterham. Deze schets van een freelancer is het in ieder geval niet.
V8Vantage zegt
Doet mij als eerste denken aan een BMW Z1
tjorque zegt
Doen! Een lekkere elektro cruiser om van hotelletje naar hotelletje te rijden met het vrouwtje (en de kindjes bij de grootouders achterlaten). In stilte genieten van de mooie bergpassen en canyons.
Ik wil wel!