Met de komst van de superbegeerlijke Cayman GT4 moet de kleine cabriorijder bij Porsche natuurlijk ook bediend worden. Bovenstaande foto lijkt te wijzen op een nieuwe (RS) Spyder-versie van de Boxster.
Van de vorige Boxster (987) kwam in 2007 een RS60 Spyder-versie (1960 exemplaren) op de markt. Naast enkele leuke lichtgewicht tierelantijnen leverde de cabrio met zijn sportuitlaat iets meer pk’s dan de gewone Boxster S, 302 in plaats van 295 pk. Later volgde (bij de 987 Mk.2) een Spyder die met 320 pk 10 pk meer had dan de Boxster S.
De huidige generatie Boxster (981) is verkrijgbaar als 2.7 met 265 pk of als 3.4 (GTS) met 315 (330) pk. Hoe een Spyder hier tussen of boven zou passen is de vraag, maar de nieuwe Cayman GT4 biedt natuurlijk mogelijkheden voor een open afgeleide.
In de VS werd een Boxster met een Spyder-dakje en een kenteken uit Porsches Duitse testgebied gespot, op lekker grote velgen. Het lijkt er dus op dat er weer een Spyder aan zit te komen, over de specs kunnen we alleen maar speculeren. Ik verwacht zelf dat het zeker niet zo ruig zal gaan als bij de GT4, maar wie weet… (via Planet-9)
viezefreddyw zegt
Van mij mag het wel net zo ruig gaan als bij de GT4.
Wat een lekkere bak is dat zeg.
bouwvakkert zegt
Je ziet ze maar weinig t.o.v. het vorige model, terwijl deze er naar mijn mening stukken beter uit ziet.
jochempie zegt
Smoke, de RS60 spyder was gewoon een reguliere Boxster met een bordeaux rood dakje… De 981 was er vanaf iets van 2010 ook als echte Boxster spyder.
Jochempie zegt
@Jochempie: Ter aanvulling:
Boxster RS60 Spyder:
Boxster Spyder:
sir_smokalot zegt
Check, was die Spyder Mk2 even kwijt. Aangevuld.
Dutchdriftking zegt
De Boxter wordt net de 911, zoveel smaken!
mrrallycross zegt
Jahoor, doe maar een boxer gt4!
desulligenerd zegt
Sinds wanneer rijden auto’s links in de VS?
marikoelolo zegt
@desulligenerd: one way traffic, links rijden om links af te gaan, en rechts om rechts/rechtdoor te gaan.
gregorius zegt
@desulligenerd: sinds de invoering van 1-richtingswegen in de VS.
desulligenerd zegt
@Gregorius, @marikoelolo: dit is zuid Afrika natuurlijk duhhhhhhhh (staat zelfs in het originele artikel)
gregorius zegt
@desulligenerd: Ja hallo, we gaan toch zeker niet door van die crappy forums bladeren.
Cape Town is overigens een redelijk normale test-area voor Porsche. Ik kwam daar begin 2014 ook een rits Macan’s en Cayenne’s tegen met Duitse platen.
desulligenerd zegt
@gregorius: inderdaad een crappy forum…maar goed….je ziet het ook zo wel dat dit niet de VS is (zie ook de Merc die links rijdt).
Ruig dat je in cape town een colonne bent tegengekomen. Dat heb ik in death valley ooit een keer mogen meemaken.
scottishcarspotter2000 zegt
Ik hoop t eigenlijk wel
Arnoud zegt
Een echte spyder of roadster heeft helemaal geen dakje. Een auto met een canvas vouwdak heet een cabriolet en zo’n ding met een hard vouwdak heet mislukt.
jochempie zegt
@Original_Arnoud: nou dat komt dan mooi uit voor Porsche, want wat er op de Spyder zit is niet meer dan een paraplu zonder handvat. Kun je geen dakje noemen.
StijnB zegt
@Jochempie:
Inderdaad, meen me zelfs te herinneren dat de topsnelheid met het nooddakje beperkt is…
ej20g zegt
@StijnB: you sir, are correct.
gtwillem zegt
Zou een Spyder niet boven de GTS gepositioneerd worden?
Ik denk dat net als de Cayman R, is er een bijna identieke versie van de Boxster (Spyder).
Waarschijnlijk wordt over een paar maanden de Boxster Spyder onthuld: met de hardware van de GT4 Cayman, boven de GTS.