Het merk ATS laat autoliefhebbers kwijlen met deze GT.
Onderhuids is de fonkelnieuwe ATS GT eigenlijk een McLaren 650S. Zo komen de lijnen van de GT verdacht veel overeen met die van de 650S en ligt er achterin de ATS een 3,8 liter twin-turbo V8. McLaren is zelf intussen overgestapt op een 4.0 twin-turbo V8 in de 720S, kennelijk was dat genoeg reden om ATS het oudje te laten gebruiken.
Het vermogen bedraagt volgens ATS ongeveer 700 pk, maar als de auto helemaal af is moet dat 810 pk zijn. Er worden slechts 12 stuks gebouwd met elk een prijs van ongeveer 1,1 miljoen euro. Als er meer vraag is worden er naar verwachting ook meer exemplaren van de GT gebouwd.
Door naar de prestaties! 0-100 km/u is in 3 tellen achter de rug, mede dankzij de launch control. De topsnelheid moet boven de 325 km/u uitkomen en het gewicht van de GT bedraagt 1.300 kg. Schakelen mag met een 7-traps DCT en de velgen meten 20 inch vóór en 21 inch achter. De carbon keramische remmerij komt van Brembo, maar als familie Eend onverwachts oversteekt klapt de spoiler uit voor extra stopping power.
Het interieur werd afgewerkt met Nubuck en zoals je in deze prijsklasse verwacht kan de klant veel zaken naar eigen wens aan laten passen. Het is dan ook de bedoeling dat alle 12 te bouwen exemplaren behoorlijk van elkaar verschillen.
Vraag van de dag: waarvoor staat ATS? Antwoord: Automobili Turismo e Sport. Ooit was dit een raceteam dat enkele jaren aan de Formule 1 deelnam, daarnaast werden straatauto’s gebouwd en dat alles met maar één doel: Ferrari verslaan.
janmetdelangeachternaam zegt
Mooi ding maar dat interieur moet echt anders
cpp1 zegt
@janmetdelangeachternaam: zet maar gewoon op m’n oprit…aan dat interieur wen ik wel.
Rohrl-fan zegt
Ik ga morgen naar Salon Privé. Ben eens benieuwd!
porschepdk zegt
Lijkt een beetje op die GTA hispanic of hoe die ook heette.
banaan7 zegt
@porschepdk: Spano
viezefreddyw zegt
Best gaaf inderdaad! Alleen even een ander kleurtje.
spykerboy zegt
Kwa exterieur kan mclaren hier niet eens mee concureren in mijn optiek. Dit is zoveel mooier dan welke McLaren dan ook in mijn optiek, interieur mag wel wat verbetering hebben…
simonferrari zegt
Jeetje wat een verschrikkelijk ontwerp, achterkant van Ford GT, veel McLaren en dat interieur ziet er al hellemaal niet uit. Nee doe mij maar gewoon een McLaren 650s.
tarquesh zegt
Ik zie er veel Ferrari 360 stradale in.
Al vind ik het een pracht ding, en lijkt me deze ATS geschikt om als privé rijder wat weekendes nordschleife te doen. Al wil ik dit liever in het begin doen met een 911 gt3, Honda NSX , en een Laferrari.
De zilvere lak is ook niet mijn tint, al vind ik dat rode lijntje wel aardig.
In vulcan orange mag ATS mij zo’n auto komen afleveren.
w0o0dy zegt
@tarquesh: oké zal ik je even hun IBAN doorgeven dan? Kun je de aanbetaling overmaken en dan komt je ATS vast snel.
berlinetta zegt
Waarom zou je hier 1,1 miljoen voor betalen?
allesmetturbo zegt
Duf ding
dieselkameel zegt
@allesmetturbo: lage topsnelheid voor het vermogen ook
roland78 zegt
Beetje ongeïnspireerde ontwerper die dit gepend heeft..
nopetrolnofun zegt
Net een artega gt, dat stuur ook.
bouwt zegt
Als iemand me zou vertellen dat het een “vergeten concept” uit 2005 was, zou ik het geloven.
motherlover zegt
Vind ‘m best “oké” Niet echt een geïnspireerd design, maar zeker ook niet lelijk in mijn ogen. Het dasboard vind ik ook nog wel wat hebben op dat ontzettend lelijke cockpit display na! WTF happened there…?! Die afgeronde vormen bij de “klokken” en dan de puntige hoeken van het “frame” daaromheen geven, net als de positionering en de kleur” het idee dat het geheel als afterthought op het dash geplempt is!
barry355gtb zegt
Ik ben ook flink geschrokken van dit interieur en dat je als koper dat interieur geheel kunt aanpassen is ook wel ff heel erg noodzakelijk imho. De vraag of je ruim 1,2 miljoen aan een omgebouwde Mclaren, die dan vervolgens als een ATS door het leven mag hobbelen op de openbare weg, is in mijn ogen niet valide. Tenzij je een russische of arabische miljardair bent natuurlijk.
3246cm252kw zegt
Pfffff. Dat was eigenlijk het enige wat ik op deze auto te zeggen heb. Maar een beetje uitleg mag wel? hij is gewoon te dik, of in ieder geval een auto die al op wielen staat die je gewoon niet wilt veranderen…..