
De meest ideale vakantieauto van Marktplaats is wit, hybride en voorzien van één versnelling!
Het is weer de tijd van het jaar! Nee, niet alleen de start van het Formule 1 seizoen, maar ook het vakantieseizoen is aangebroken. Vanwege coronaperikelen kan het zijn dat iedereen iets later begint, maar desalniettemin: de petrolhead kan zich weer op gaan maken voor de betere roadtrip.
Fullsize MPV
We gaan daarom ook op zoek naar de meest ideale vakantieauto. Nu zijn er heel erg veel verschillende auto’s die daarvoor geschikt kunnen zijn. Een absolute aanrader is de fullsize MPV. Ze zijn enorm ruim, reuze praktisch en lekker comfortabel. Zeker als je met meerdere mensen op pad bent, kan er eigenlijk niets op tegen een fullsize MPV.

Uitgestorven
Helaas is deze klasse van enorme MPV’s bijna uitgestorven in Europa. Tegenwoordig wil men een onhandigere, dorstigere, krappere en minder praktische SUV. Logica. Een groot verschil is natuurlijk de uitstraling. In een SUV lijkt het alsof je de wereld gaat veroveren zoals Amundsen en Columbus ineen. In een MPV lijkt het alsof je te maken hebt gehad met dienst weigerende anticonceptiva.

Chrysler Pacifica
Dat is op zich ook wel begrijpelijk, want je zit vast aan bepaalde vaste vormen om zo veel mogelijk ruimte te creëren. Nu is het met de Chrysler Pacifica erg goed gelukt, zeker voor het type auto. Het is samen met de stokoude 300 de enige Chrysler die FCA tegenwoordigt bouwt. Alle andere modellen zijn inmiddels uit productie genomen, zonder dat er een opvolger voor kwam. Maar de meest ideale vakantieauto is toevalligerwijs ook de meest geslaagde Chrysler in jaren.

Pacifica S
Het is een heuse Pacifica ‘S’, dus een iets sportiever getint model. Dat kun je zien aan de zwarte wielen, hoogglans zwarte grille, zwarte raamlijsten en natuurlijk de zwarte badges. Ook in het interieur zie je de ‘S’-badges voorbijkomen, om je eraan te herinneren dat je niet alleen een vruchtbaar, maar ook een sportief gezinshoofd bent.

Hybride
De Pacifica S is een heuse hybride. Dat betekent dat je onder de kap van de meest ideale vakantieauto een 3.6 liter grote Pentastar V6 aantreft. In dit geval is het een Atkinson-cylce motor, dus eentje die op efficiency is afgesteld, niet op maximaal vermogen. Het systeemvermogen bedraagt 260 pk.

De elektrische motor wordt gevoed door een 16 kWh groot accupakket. Via een CVT-automaat (eFlite genaamd) worden de voorwielen aangedreven. Geen sportieve aandrijflaan, maar het past vast erg goed bij het type auto, lekker relaxed op koppel cruisen.

Ruimte
Maar het meest relaxte aan de Pacifica is natuurlijk de ruimte. De auto is voorzien van vier captain chairs met armsteunen. Dan is er op de achterste zitrij nogmaals plaats voor drie personen waarvan de middelste hopelijk niet te groot is. Interesse? Dan moet je goed zoeken.

Chrysler is namelijk al een tijdje niet meer actief in Nederland. We vonden dit gloednieuwe exemplaar op Marktplaats. Natuurlijk, met 64.999 euro is het geen goedkope auto, maar voor de meest ideale vakantieauto die wij konden vinden op Marktplaats, valt het relatief mee. Er zijn namelijk nauwelijks nieuwe MPV’s, laat staan met een dikke V6.

De Autoblog Vakantieauto 2020 Week wordt mede mogelijk gemaakt door Car Shades

Car Shades: Pasvorm zonwering voor meer dan 800 verschillende automodellen.
geniale auto, je zult je verbazen over de opbergruimte en manier van inklappen van de stoelen.
Zo kan niet alleen de achterste zitrij volledig plat, maar gaan ook die captain chairs bijna volledig de vloer in.
de ruimte die je dan krijgt is dan genoeg om te dienen als volwaardige verhuiswagen. Daar verbleekt een zelfs een E-klasse combi bij.
@dutchneon: maar voor dit geld heb je ook een V klasse..
Of 50 Daihatsu Cuores..
En dit is relevant omdat?
Als je met 50 man op vakantie wil, heb je natuurlijk niks aan deze Chrysler. Wel aan 50 Cuores.
@berlinetta: saugagesfest
Van dat autobedrijf zou ik nog geen auto willen hebben al kreeg ik hem gratis.
@kminne: Venza! Oh man, wat een verschrikking is dat zeg…
@svenskaaeroplanab: Ik maak voor deze een uitzondering: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m1534221477-audi-r8-spyder-2018-5-2-fsi-v10-plus-610pk-quattro-keram-btw.html
Voor dat geld zou ik liever met een Ford Nugget gaan..
Tja, je kan ook wat minder zooi meenemen natuurlijk. Hoef je ook niet met zo’n rare auto te rijden.
niet altijd waar, ff met de mannen naar de wintersport met de Range Rover en 4 paar ski’s zit je zelfs achterin een Range Rover niet heel royaal. (helaas zijn mijn broer en ik beide ruim1,95) en de twee vrienden ook geen kleintjes.
Op dat moment was zo’n pacifica geen slecht idee geweest, alhoewel een LWB is dan toch mijn eerste keus.
En het helpt niet dat ik alergisch ben voor sneeuwkettingen!
Ik weet niet waar jij op wintersport gaat, maar ik ga ook al mijn hele leven. Heb ze pas 2x nodig gehad.
Veelvuldig Italie en dan hoog, We gaan rijden zodra het flink sneeuwt….. Cervinia is een favoriet, afgelopen november ’s ochtends na de eerste twee espresso de bult op richting hotel waren we de enige die zo door konden rijden….. iedereen moest stoppen voor kettingen. Ook van hotel naar de lift moet je een flink stukje klimmen met de auto.
Allemaal te voorkomen door in een groot hotel in het dorp te gaan zitten, maar dat willen we juist niet, liever lekker afgelegen met dompelbaden, sauna en jacuzzi buiten in de achtertuin ;)
Ah ja kijk, dan kan ik me voorstellen dat een serieuze 4×4 de betere keus is.
@dutchneon: een Range Rover sport zeker? Die is helemaal niet gemaakt in te rijden maar enkel om te laten zien dat je teveel geld hebt, verder blinkt die nergens in uit en zijn de andere modellen gewoon algeheel beter.
@flutterby: wat een vervelende toon
nee uiteraard niet, gewoon een full size, de L405 om precies te zijn.
En voor wat betreft de sport heb je enigzins gelijk….. echter om een zware aanhanger te trekken blinkt hij wel uit, de grote range rover is dan wat zacht geveerd en meer overhang. de sport is korter en straffer geveerd. Ik heb het uitgebreid getest!
Ik vind het stiekem wel een vet ding! Hoeveel km rijdt deze elektrisch en wat is het verbruik?
km of 30-40 als je het netjes probeert…. net als al het andere plug-in spul…
bijkomende voordeel is wel dat de mrb voorlopig nog half tarief is ;)
Meest ideaal is een beetje dubbelop denk ik =)
Verder wel een tof apparaat, vele malen beter dan het gedrocht dat hiervoor dat naamplaatje mocht dragen.
@Dizono: kun je nagaan hoe ideaal ‘ie is ;-).
Voor een MPV vind ik het best nog een geslaagde auto. En voor roadtrips is dit inderdaad ideaal.
@berlinetta: Dit is helemaal niet ideaal voor road trips… Met een road trip wil ik ook genieten van het rijden zelf!
De ‘meest ideale’? Is dat net zoiets als de ‘meest beste’?
Mehh, dan toch liever een V-klasse. Voor 65 mille koop je een hele mooie.
@viezefreddyw: Mensen slapen nog.
Nee dan liever een Chevrolet Express met zo een lompe v8 in, daar kan nog 2 man meer in , in nog een stuk ruimer, zeeën aan koppel en ideaal om vele km’s snelweg mee te doen. Aan deze prijs vind je er vast wel een met alle toeters en bellen
38100 dollar in Amerika.
Nou heb ik dus 4 kinderen, en nu passen ze nog achterin de 5008, maar de voetenruimte op de 3e zitrij is wel heel beperkt. Als ze over een paar jaar wat groter zijn is de 5008 niet echt meer een optie en ben ik serieus geïnteresseerd in dit soort auto’s. Tuurlijk kan je ook een V Klasse rijden, maar ja, daar rijdt de plaatselijke aannemer ook in, dus liever toch een personenwagen. Het aanbod fullsize 6/7 persoons auto’s is wel heel erg schaars aan het worden in Europa!
@stationcar: een mooie V mogen ze best voor de deur zetten. En zolang je schilderen niet als hobby hebt zie je na een paar maand meestal een groot verschil tussen de jouwe en die van de plaatselijke zzp’er…
Ik heb zelf een tijdje met een express gereden , wel in de versie met maar 2 zetels en een tussenschot, kwa verfijning en afwerking van details kunnen ze niet type aan de europese fabricaten, echt doet het interieur m.i wel gewoon gezellig aan, zijn ze meestal rijk uitgerust en een op de snelweg komt die wollige vering , lompe v8 en simpele automaat helemaal tot zijn recht,voor zaken als draaicirkel en wegligging zijn er betere te vinden maar als relaxe cruiser wint die het m.i zelf van veel gewone personewagen, als ik kinderen had stond er zo een voor de deur als familiewagen, wel op lpg want naar europese maatstaven is het verbruik lachwekkend
Een cvt heeft oneindig veel versnellingen.
@topless: 1 toch ?
“In een MPV lijkt het alsof je te maken hebt gehad met dienst weigerende anticonceptiva.”
Kijk, dit soort opmerkingen zorgen ervoor dat ik na een shitdag op het werk toch een kleine smile op mn tronie kan tonen. Het is weer gelukt. Dank je wel.
Ik heb hem gereden in amerika en vanwege de goede ervaring ook te kopen in europa.
Helaas is de prijs veeeeel te hoog voor de kwaliteit, en als er iets kapot gaat/onderhoud is gewoon moeilijker/duurder en je bent afhankelijk vd import
voor die prijs koop je 3 nieuwe grand voyagers in Duitsland
Zonder BPM ja…
Iemand ervaring met dit bedrijf (Venza)?