Van de Z3 M Coupé kunnen wel wel voorzichtig stellen dat het een klassieker in wording is. Dan moet je er als eigenaar zijnde alleen wel met je tengels vanaf blijven.
Als het tenminste om knutselen gaat, want ermee rijden is zowat een verplichting bij een heerlijke auto als deze. De eigenaar van dit specifieke exemplaar was de zes-in-lijn uit de M3 (E36) echter beu, waarop hij besloot er een dikke Amerikaanse V8 (LS2) in lepelen. Door deze ingrijpende transplantatie groeide het vermogen van de Duitser van zo’n 240 pk naar maar liefst 425 pk. Aan de achterwielen gemeten, welteverstaan.
Meer power vraagt om een fancier exterieur, en of dat gelukt is mogen jullie uitmaken. Zelf betwijfelen we of er veel liefhebbers wild worden van de matoranje lak, de carbon hood en het indrukwekkende spoilerwerk rondom. Overigens is zowel aan het exterieur als onderhuids veel aan de BMW gecustomized. Zo is er gortig gebruik gemaakt van carbon (splitter, dak en motorkap) en werd er een rolkooi in geplaatst om de veiligheid te waarborgen. De remmen zijn geleend van een Corvette C6 Grand Sport en de voorste draagarmen schijnen van hetzelfde type te zijn als de exemplaren in de Mercedes McLaren SLR.
Mocht je helemaal in extase raken van de foto’s en de specs van deze Duitser met een Amerikaans hart, dan hebben we goed nieuws voor je. Het ding wordt namelijk aangeboden op e-bay en op moment van schrijven is er een bod uitgebracht van 45.000 dollar. Volgens de verkoper is dat een schijntje van de totale kosten die hij heeft gemaakt, dus ben er snel bij. (Via: jalopnik.com)
ko3n zegt
Hmm best gaaf
damrakker zegt
Een Z3 is per definitie lelijk.
smotsholle zegt
Toch de 6cil van de E46 M3? Met een ander inlaattraject, waardoor “maar” 326pk oid…??? Correct me If I’m wrong
gtwillem zegt
@smotsholle: Ja in Europa 321, maar die serie M coupe’s hadden in de VS 240pk, de latere uitvoeringenpas hadden meer paardjes. Vanaf 2002 zit ook niet het blok van de E36, maar van de E46 er in (terug getuned naar 325pk).
Op de Nordschleife zie je trouwens nog geregeld M Coupe’s die dergelijke aanpassingen hebben ondergaan, dus zo apart is het ook weer niet.
Arno's zegt
Iets voor Hot weels
w0o0dy zegt
HAHAHA wat een karikatuur van een karikatuur! De gele knipperlichtjes kleuren ook bijzonder goed bij de oranje lak, ROFL!! #Fail!
gash zegt
Da’s nog flink wat geld voor een oranje Frankenstein. Ik zou voor een BMW V10 zijn gegaan en voor de rest M3 gerelateerd spul er onder geschroefd.
undifined1 zegt
@gash: alleen kost een nieuwe L2 maar een fractie van een goede V10
lincoln zegt
stylistisch gezien wordt zo,n ding zelfs door de eigenaren niet genomen ..
leuk kermiskarretje toch ..
mercedesclk350 zegt
Die spoiler is een beetje té, maar voor de rest leuk geprobeerd om de Z3 mooier te maken. De Z3 Coupé is noot echt een mooie auto geweest.
888natan zegt
Net of hij zo wegvliegt, en dan mag hij van mij kapot vallen.
frietjemet zegt
Vraag me af wat mensen mooi vinden aan booskijkers, daar kun je gegarandeerd iedere auto optisch mee verprutsen..
sydney zegt
Ik vind helemaal mooi. 100 euro.
w0o0dy zegt
Dit lijkt me een betere keuze Hartge 5.0 V8
https://www.youtube.com/watch?v=sCIsrA68D0Q
Hupke zegt
@w0o0dy:
Of zo’n ding van TVR. Weegt ook minder dan 100kg en power te over.
haaldie20inchvanjegolfaf zegt
Z3 M Coupé vind ik een heel mooie auto, deze tuning maakt het niet echt slechter maar ook niet beter, heb liever gewoon de zes in lijn verlaagd met mooie velgen.
mashell zegt
De achterkant van de Z3 is nogal lelijk, deze enorme vleugel leidt de aandacht daar toch behoorrijk van af. En dat is ook het enige positieve dat er van te zeggen is.
sydney zegt
Als je dit ook maar een klein beetje kan waarderen,ben je vast zo een die denkt het kopje van Bloemendaal hetzelfde als Pikes Peak is;)
awesome zegt
Begerenswaardig. In originele staat uiteraard, deze hoef ik niet.
Juist de Z3M Coupé vind ik één van de mooiere BMW’s.
rickr zegt
Prima trackday apparaat! Maar jammer dat er een originele Z3 voor gesneuveld is. Ben zelf een enorme Z3 Coupe fanaat, don’t mess with perfection…
gieltj zegt
Leuk Track-day speelgoed! Paar semi-slicks er onder hangen en je heb een leuk speeltje voor op het circuit :)
Hupke zegt
Nee, deze wint met vlag en wimpel:
Voordat ik las dat men ook aan de ophangin had geknutseld, dacht ik dat het overkil was veel te veel vermogen in een ding dat er niet voor geschikt was.
gieltj zegt
@Hupke: is geen Z3 M Coupe
toyotafortuner zegt
Doe maar gewoon een stock Z3M Coupe. Dit is gewoon buttugly
sjaakk zegt
Dit is wel dik. Gewoon lekker een auto prepareren voor het circuit. Ziet er beter uit als een standaard z3.
rutger97 zegt
Een z3 is ubergaaf! Maar zo is tie echt te lelijk!
marcgti5 zegt
net een sneeuwschuiver van de voorkant :p
Jaapie zegt
Because racecar!! Nuff said
function over form
Eko zegt
@Jaapie: Amen!
crackdavid zegt
@Jaapie: Jij snapt het.
zesinlijn zegt
Ja. Dit is de lelijkste.
torsen zegt
Doe mij ‘m maar iets dikker.
http://doctorelectrode.com/electrode/images/bmwpics/MVC-022X.JPG
Sracerr zegt
Godsgruwlijk lelijk hondehok, ook in standaard trim. Dit wordt geen klassieker, echt niet. De Z4 coupe vooral in M uitvoering is wel apart en ook mooi, de cabrio ziet er dan weer niet uit als rijdend weekend sigaartje.
scottishcarspotter2000 zegt
V8? Ja, zeker wel. ‘customizing’? Echt niet
driver28 zegt
Een Z3M is wel leuk maar praktisch heb je er niks aan…dan liever een 3mcoupe of 4m
toniominestrone zegt
@driver28: Z3M bestaat niet, M coupe wel.
driver28 zegt
@toniominestrone: je snapt wat ik bedoel..zijn er genoeg die Z3M zegge :) Mcoupe kan ook z4 zijn…
hp525i zegt
Hahaha wel handig als je na een trackday wilt lunchen, of borrelnootjes en lauw bier wilt serveren… de sta tafel kun je thuis laten!
rw1994 zegt
De z3m coupe is voor mij wel een droomwagen, het interieur vind ik positief aangepakt, puur performance!! Echter lepel er dan een v8 uit een andere BMW erin, stick with your brand….
v6prelude zegt
Wat is dit voor een lelijk gedrocht?