Zo’n Volvo V90 is een bloedmooie auto en een flitsende kleur maakt dit wellicht de lekkerste V90 van Marktplaats.
Wanneer we vragen wat je eerste associatie is met de woorden “Volvo“, “stationwagon” en “kleur”, zijn er veel antwoorden mogelijk. Het ligt er een beetje aan in welke generatie je denkt. De één zal zeggen “Volvo 850 Cream Yellow”, de ander “Volvo V70 R eerste generatie in Saffron Gold” terwijl weer een ander direct denkt aan “Volvo V70 R tweede generatie in Flash Green”. En ten slotte is “Volvo V60 Polestar in Rebel Blue” ook nog een goede toevoeging. De hele lijst kun je wellicht een keer aan @willeme vragen en dan maakt ‘ie er binnenkort vast een artikel over.
Kleur op een Volvo
Wat is nou dé kleur voor een Volvo V90? Goed, er was nooit een uitermate sportieve topversie van de huidige generatie Volvo-wagon, maar het blijft allemaal een beetje grauw bij de kleuropties. Ondergetekende denkt snel terug aan de bruine kleur waarin je hem kon krijgen, maar verder schiet een oase van grijs en zeer blauwgrijze blauwtinten te binnen. Kon dat niet anders?
Rode Volvo V90
Jazeker kon dat anders. Je kon namelijk Passion Red krijgen op de Volvo V90. In Nederland weten we niet zeker of die kleur ooit geleverd is (zo ja, dan is ‘ie zeldzaam) en dus is dit best een unieke kans.
Wat een kleurtje al niet kan doen, al helpt het ook mee dat de meest rode Volvo V90 van Marktplaats het R-Design pakket heeft. Dat is niet per definitie een verbetering, maar in combinatie met het rood werkt het wel. Een gaaf detail wat we toch even willen vermelden: de spiegelkappen in aluminium. We wilde zeggen ‘alsof het een oude Audi RS6 is’, maar ook op oudere Volvo-modellen was dat een optie. Fraai is het zeker.
Sneller dan 180 km/u
Bijkomend voordeel: ook op de motor is niet bespaard. De tofste Volvo V90 van Marktplaats is de T8 AWD, met 408 pk dus. Wel de inmiddels beruchte downsize-koning Volvo-viercilinder, maar in tegenstelling tot nieuwe Volvo’s komt deze van vóór de tijd dat Volvo besloot alle auto’s te limiteren tot 180 km/u. Je kan dus gewoon doorjakkeren naar 250 km/u in deze V90 en 100 haalt ‘ie in 5,3 seconden.
Kopen
Mooie rode kleur, een optielijst van twee kantjes, een beregrote Volvo-stationwagon en het voordeel van plug-in hybride rijden: noem maar eens een nadeel van deze grote rode familiereus. Oké, goedkoop is ‘ie niet. De in 2019 nieuw verkochte (buiten Nederland) V90 heeft 61.352 kilometer gelopen, wat in vier jaar tijd niet zo’n probleem is. Wel moet ‘ie daarom nog 48.950 euro opleveren. Durf jij? Dan mag je je slag slaan op Marktplaats.
kennone zegt
Als het een gewone T6 AWD dus zonder hybride aandrijving was geweest zou ik een overstap naar een V90 wel willen overwegen ondanks de 4 pitter en die verschrikkelijke powershift.
baserace zegt
Hier zit een 8-traps automaat van Aisin in. Niet zo goed als die ZF bakken maar zeker niet slecht. En idd: die (Ford / BorgWagner) Powershift is echt matig
kniesoor zegt
De kleur staat ‘m inderdaad best goed. Ander setje velgen eronder (dit ziet er uit als goedkope Chinese meuk) en gaan met die . . . sappige aardbei 🙂
willeme zegt
@kniesoor: inderdaad! Dit vraagt om een setje HRE’s ;-)
Edge zegt
HRE’s zijn altijd +1, maar ook de 19 en 20 inch velgen die je nu in de V60 configurator kunt kiezen zijn al een flinke verbetering.
kniesoor zegt
@willeme: My thought exactly ! 🙂
tjorque zegt
Dikke sloep!
Ik zou’m wel willen maar wat een geld…
Helaas is in België de belastingsaftrek voor hybrides afgeschaft waardoor het niet meer interessant is om zakelijk hybride te rijden.
Dus dan is het helemaal een money pit.
Flutterbear zegt
Volgens mij zit hier nog het oude infotainment in. Zelf een maandje V90 gereden maar vond het verschrikkelijk. De luxe was oke maar miste het snappy rijgedrag van onze eGolf of Passat GTE. Vraag mij af of een sportief pakketje dat rechttrekt. Zou liever naar een V60 T8 kijken.
woutera zegt
Deze kleur is in Nederland toch op de eerste V60 geleverd?
baserace zegt
Klopt; ik rij er 1 😎 V60 T3 uit 2011
ghini zegt
Lekker maar niet zo lekker als een T850R in het rood.
PunicaOase zegt
T8 heeft best wat issues, sowieso is Volvo de laatste jaren kwalitatief niet echt super. En de mening van de blogger “bloedmooi”, mwah vind ik niet V60 heeft betere verhoudingen. Maar zeker wel een originele kleur en vast een erg comfortabele pakezel..
v70t6r zegt
T8, jepp…
60.000km.
Leg even €10.000 apart voor het onderhoud de komende 2 jaar, de hybride bakken zijn ruk en gaan allemaal stuk tussen de 50k~100k km.
Of er moet net een nieuwe met garantie in zijn gezet, dan kan je de gok nog wel nemen.
Flutterbear zegt
Yikes, geld dat ook voor de XC90 T8?
mp014 zegt
De lekkerste V90 is in mijn ogen altijd een crosscountry! Deze ziet er sjiek uit maar in het rood zou ik hem zelf toch niet snel kopen.
flyerbunch zegt
Volvo stond vroeger idd bijna synoniem voor station en heeft ondanks de conservatieve modellen toch in de loop der jaren wel leuke verrassingen uitgebracht. Ik heb ook nog nostalgische gedachten, maar tegenwoordig wordt men niet zo warm meer van een Volvo station. Voor dat geld is er genoeg ander leuk materiaal op MP te vinden..
mashell zegt
Rood met chromen omlijsting, dat staat gewoon heel goed. Enige nadeel dat ik zie is dat er nog een jonger en knapper zusje bestaat, de V60.
mashell zegt
En het interieur van deze is natuurlijk te zwart. Zwarte dakhemel, oogt zo goedkoop. De foto’s doen vermoeden dat het panoramadak ontbreekt en dat hoort er wel bij op zo’n comfort sloep.
Reinout86 zegt
Ondanks de betere lijnen en proporties van de v60 toch onlangs voor een v90 t5 gekozen. Met name vanwege de ruimte en de stoelen, zalig. Heerlijke reisauto waarbij de t5 meer dan voldoende vermogen geeft. Weliswaar in gewoon zwart maar het staat hem anders heel goed, vooral met het lichte interieur. Moet wel zeggen dat volvo wel steeds soberder wordt en er geen leuke opties of pakketten meer bestaan. R-design, polestar blauw etc.
volvo480gtt zegt
De versobering van het merk en het aanbod vind ik ook echt jammer. Ook qua accessoires is er steeds minder aanbod. Ik rij een V60, waar er vroeger ook achteraf nog zaken geleverd konden worden zoals een sport stuur o.i.d. is het aanbod nu echt karig. Jammer.
Veel plezier met de auto. Een erg fijne reisgenoot.
tysson zegt
Wanneer wordt er een keer iets negatiefs over Volvo geschreven op Autoblog? Ik vind het namelijk helemaal geen bloedmooie auto! BMW wordt hier standaard afgezeken en Volvo de hemel ingeprezen. Voor mij 1000 keer liever een BMW dan een Volvo. Al is het alleen al het verschil in rijervaring.
mashell zegt
Als er wat wordt afgezeken aan BMW is het vooral het recente polariserende design, nooit de stugge vering of het gewicht want dat is sportief en een logisch gevolg van premium achterwielaandrijving…
denx zegt
Omdat jij helemaal idolaat van BMW bent, moet Autoblog iets negatiefs schrijven over Volvo?!?? Ik snap deze gedachtengang niet….
Onehp zegt
Hmm, V60 heeft alvast een goede ophanging nu, die is bij BMW hit and miss
Flutterbear zegt
Meh doe mij maar een V60 of een Audi. Mijn eerste auto was een BMW E36 maar de 330e is zo tegengevallen dat ik daar nooit meer aan begin.
Robert zegt
Ik vind het een ronduit knappe verschijning om te zien. Een bijna frivool alternatief voor een A6, 5 Serie of E-Klasse. En die vind je niet zo snel in deze kleur.
werf76 zegt
De belangrijkste opties mis ik al. B&W geluidsinstallatie en stoelventilatie. Verder hoeft van mij een t8 niet. Doe mij maar een t6.
seatleon zegt
Prachtige kleur. Bij mij in het dorp rijdt er ook eentje rond.
robertvanheerde zegt
Bij lange na niet als je het mij vraagt. R-Design, de kleur en de velgen maken ‘m juist minder mooi naar mijn idee. Dat vind ik dit exemplaar vele malen mooier https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volvo/m2005346585-volvo-v90-t8-awd-recharge-inscription-intellisafe-assist
bunnylebowski zegt
Interessant, m’n reactie over dat de kleur en naam van de kleur het enige is met passie , is verdwenen.
Opnieuw: de kleur naam is dan ook het enige met passie. De typische bestuurder van dit alles is traag zaad in optima forma. Zzzz