De Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse, een mooie naam voor wat waarschijnlijk de laatste speciale Gallardo zal zijn.
Afgeleid van de Gallardo Super Trofeo-racer, is dit een serieus dikke auto die hier staat opgesteld. Achterin ligt een 570 pk sterke V10, geleend van o.a. de Superleggera, en voor wie het nog niet was opgevallen: de spoiler is precies dezelfde als achterop de GT3-racer.
Dankzij een koolstofvezel vleugel, motorkap, interieur bits-‘n-pieces en weet ik ’t wat nog allemaal weegt de SC 70 kg minder dan de LP560-4, ofwel 1340 kg. Van 0 naar 100 km/u wordt voor u geregeld in 3,4 seconden, naar de 200 km/u gaat in 10,4 seconden, en de top is bereikt bij 320 km/u. Uiteraard zijn er weer carbon-keramische remmen om het tot stoppen te dwingen.
Quanta costa? €191.100, exclusief belastingen, maar wel inclusief die lekkere 19-inch velgen. Meer zien? Het Lambo-feest kwam ook even voorbij in deel 2 van het verslag ter plaatse. Bekijk die video nogmaals HIER op ABHD.
pand zegt
Die zou wel bij mij op de oprit mogen staan!
ariif zegt
@pand: Wie zou dat nou niet willen..
pand zegt
@ariif: mensen die geen autoliefhebber zijn. Maar de liefhebbers denk ik wel de meeste afgezien van enkele fanboys misschien?
ariif zegt
@pand: denk dat mensen die geen autoliefhebber zijn deze zelfs zouden willen ook al is het alleen maar voor de deur
tupperware zegt
@ariif:
Ik hoef hem niet, doe mij er maar 1 uit de eerste serie.
Ze zijn er mijnsinziens niet fraaier op geworden en die laatste facelift was helemaal een misser eerste klas.
bartjuh zegt
@pand: zelfs de fanboy die het hardst boe roept, zal je niet meer horen klagen als die zo’n bak voor de deur heeft staan hoor.
deladude zegt
VAG kennende zullen er nog wel een paar actiemodelletjes komen voor ie daadwerkelijk afscheid neemt.
macready zegt
Ik was altijd groot fan van het Gallardo design, maar de huidige “sad face” achterkant en diagonale lijnen rondom voor- en achterbumper in het algemeen, vind ik hélemaal niets. Of eigenlijk wel iets: hondslelijk.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Prachtige naam(in tegenstelling tot z’n rivaal) en prachtige auto. Vind het de mooiste Gallardo tot nu toe. Vond aanvankelijk de eerste Gallardo het mooist. Want was niet zo’n fan van de nieuwe stijl agressieve voorbumper, maar bij deze kloppen de verhoudingen beter. En 70kg wegschrapen van een al lichter model is ook niet mis!
berlinetta zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Volgens mij weegt hij hetzelfde als een Superleggera dus ik snap niet wat er speciaal aan is.
stephano zegt
Altijd een Gallardo fan geweest ook, maar wat ik echt jammer vind is dat lambo het interieur van de Gallardo amper geupdate heeft sinds 2003! :-(
Laat zien dat ze bij Lamborghini maar weinig moeite hebben gestoken in dit model, even een nieuwe neus en achterkant aanbrengen en hij kan er wel weer 10 jaar tegenaan!
rob68 zegt
Kleurtje, check.
Stripje koolvezel, check.
Oud model, check.
Waar hebben we dat meer gezien?
proost zegt
@rob68:
zowat elke gt, r, s, rs, sl van zowat elk merk?
boomhauwer zegt
Hopeloos achterhaald…
mrci zegt
Italiaanse vlag op een Duitse auto jajaja bah
rrghost zegt
NOT again