De Range Rover Yachting Edition ziet er helemaal niet verkeerd uit voor een oud model.
Voor degenen die het gemist hebben: sinds dit jaar is er een gloednieuwe Range Rover. Daar rijden er nog niet zoveel van rond, dus de kans is groot dat je de eerste nog moet tegenkomen. Het zou ook zomaar kunnen dat je er wél een bent tegengekomen, maar het niet doorhad. De verschillen aan de voor- en zijkant zijn namelijk heel subtiel.
Voor iedereen die nog een ‘oude’ Range Rover heeft is dit goed nieuws. Je zit namelijk niet op slag met een auto die er verouderd uitziet. Dat is soms wel het geval als een model een rigoureuze make-over krijgt.
Met een Range Rover van de vorige generatie kun je echter nog prima voor de dag komen. Helemaal als het de ‘Yachting Edition’ betreft die je hier ziet. Dit is geen special edition van Land Rover zelf, maar een creatie van Carlex. Van deze tuner zagen we eerder ook al een Defender Yachting Edition, een G-klasse Yachting Edition en een Cullinan Yachting Edition.
Nu is dus de Range Rover aan de beurt, al is het nog de vorige generatie. Carlex heeft de auto uitgevoerd in two-tone, wat de SUV prima kan hebben. Wat vooral opvalt is het onderste gedeelte, dat eruit ziet als rvs. De 23 inch velgen zijn de kers op de taart, wat het exterieur betreft.
Zoals we gewend zijn van Carlex is het meest interessante gedeelte het interieur. De Poolse tuner heeft zich compleet uitgeleefd en heeft alles opnieuw bekleed. De stoelen zijn uitgevoerd in wit leder, wat uitgebreid geperforeerd is. De hemel is bekleed met alcantara en bovendien is er een klein oerwoud aan hout verwerkt in het interieur.
Al met al is het nog best een smaakvol geheel. We hebben in ieder geval Range Rovers gezien die véél fouter waren. Carlex vraagt er €89.950 voor. Dat klinkt als een koopje, maar let op: dat is de netto prijs. En je moet zelf een Range Rover meebrengen.
kniesoor zegt
Werd gisteren ingehaald door het nieuwe model Range Rover, op Britse platen. Misschien, dat de kleur (een soort glanzend legergroen) er toe bijdroeg, maar dat ding leek vanuit m’n nederige ouwe Opeltje gigantisch.
Enfin en OT: geloof niet, dat ik nu nog een ‘oud model’ nieuw zou kopen. De afschrijving op dit soort oto’s is al fors, wordt er met zo’n oud model vast niet beter op. Bovendien is de kwaliteit/betrouwbaarheid van de nieuwe hopelijk beter dan van z’n voorganger.
Benny_Weisz zegt
Mensen die zich zulke auto’s kunnen permitteren nemen het niet zo nauw met de afschrijving….. Maar om een ton te pompen in een “oud” model alleen voor een interieur make-over en een set nieuwe velgen lijkt behoorlijk op kapitaalvernietiging.
Ik denk dat dit meer een “kijk-wat-wij-eventueel-zouden-kunnen” proefballon is en dat daar o.a. ook een prijskaartje aan gehangen moest worden.
Poulusma zegt
Dit vind ik best een geslaagde ‘restomod’ 🤪
Vooral die velgen staan hem erg goed!
Richmond zegt
Ik vind de Range Rover van 2 generaties nog het meest in balans qua ontwerp. Geen fan van de allernieuwste.
baardmijt zegt
Dan ben ik wel benieuwd welke twee generaties eigenlijk.
mashell zegt
De eerste generatie was een icoon, daarna ging het bergafwaarts en werd het steeds meer een busje met grote wielen.
dawwg zegt
Ik zag van de week het nieuwe model rijden; uniek is het zeker, maar geen enkele uitstraling m.i.; wat een soft-roader is het geworden zeg; doe mij de voorgaande modellen maar; of een nieuwe Volvo / Polestar, stukken sprekender ! (om het een beetje in dezelfde designtaal hoek te houden).
kennone zegt
Is de auto voor dat geld dan ook eindelijk storing vrij? Bij ons thuis hebben ze een hele mooie gehad. SV Autobiography dus echt met alles er op en daar had je dus vrij weinig aan. Vooral in de winter! Dan had de computer nog meer moeite om de boel op te starten. Soms duurde het 20min voordat dan eindelijk de elektronica aan ging zoals alle schermen (dus ook de km teller) verwarming of airco etc. Ook had de bestuurdersstoel soms een eigen wil en ging dan spontaan helemaal naar voren tijdens het rijden tot je je stuur in je welvaarsbuik gedrukt kreeg. Of deuren die niet meer open wilde en ga zo maar door.
anthwan zegt
Dit oude model ziet er uit als een KarlKahn gedrocht. Graag de nieuwe Aub.