Of iemand even de fugazi-politie langs kan sturen bij de Zweedse eigenaar van dit project.
Replica’s van legendarische auto’s zijn er in overvloed. Maar een ‘klassieke Ferrari’ die gebaseerd is op een Ferrari, dat is kruisbestuiving van een heel ander niveau. Als basis voor deze Ferrari 250 GT Spyder zou namelijk de in 2009 geïntroduceerde Ferrari California schuil gaan. Een handtas-Ferrari met de motor voorin, en voorzien van een klapdak, wat het in feite een prima donor-auto maakt. Of de makers hebben alleen de aandrijflijn gebruikt in een replica-body van de 250 GT. Kan ook nog.
Veel info over dit project is er nog niet. Zelfs op Reddit ontbreekt duidelijkheid. Vermoedelijk omdat het een auto in aanbouw is. Onder de kap zien we wel duidelijk het rode inlaatspruitstuk van de V8 uit de California de kop opsteken, maar verder is goed verstopt wat hier als basis diende.
Wie meer info over dit project heeft, laat je horen!
Met dank aan Nick voor de tip!
patrickww zegt
Not bad?
OJSpots zegt
Hij klopt verder toch ook van geen kant gezien de verhoudingen of heb ik het mis? Ook de wielen zijn veel te modern en breed.
betonstaal zegt
@OJSpots: het origineel is elegant, licht en met mooie verhoudingen vormgegeven.
syliaca zegt
Ziet er naar mijn mening toch wel erg gaaf uit! Liever deze dat de California..
betonstaal zegt
Een lompe, onelegante replica op basis van een California. Dat rammelt harder dan het kunstgebit van mijn oma.
rob68 zegt
Zonde, is nou net zo’n Amerikaans retro ding.
tupperware zegt
Op de wielen na een leuke auto, meer geïnspireerd op dan een copy van de 250 California.
Je hoeft geen kenner te zijn om meteen te zien dat hij niet klopt.
De achterzijde klopt nog redelijk maar de neus, daar klopt weinig van.
Ik doe het ze in elk geval niet na.
Laurent911 zegt
Eye candy! Dit is gewoon zeer strak. Boeie dat het niet origineel is.
Die wielen, die stance.
Mooi gedaan.
betonstaal zegt
@Laurent911: wilde je graag het woord stance gebruiken?
exotic zegt
@betonstaal: Gaaf woord is dat he?
Stance.
Stanceeee
SSSSTANCEeee
betonstaal zegt
@exotic: ik moest aan Nance denken. Iets van vroeger, van 24-7. Eurotrash.
tridente zegt
@betonstaal: heb je het nu over nance, die van de lingo vroeger?
redneckdarian zegt
@betonstaal: wilde je graag het woord eurotrash gebruiken? :)
baasbas zegt
Sterk staaltje huisvlijt… Ik vind dit wel leuk. Oké, verhoudingen kloppen niet 100 procent, maar who cares. Alsnog een mooie wagen. Wel iets kleinere velgen nemen, maar goed, hij was nog in aanbouw hè :-)
franktank zegt
Gewoon creatief omgaan met de auto van je ex vrouw
azenomei zegt
Ik vind hem best mooi.
toyotafortuner zegt
Veel, veel mooier dan de California!
dennisberkhout zegt
Ik noem dit de Ferrari 250 GT California “GTA Edition”. Op zich wel een goede recreatie, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.
Frankypanky zegt
Mooi en keurig project, alleen die wielen…Nee, te hard geprobeerd.
Met andere wielen ziet het er vast mooier uit…Wielen van Campagnolo bijvoorbeeld?
rarrichris zegt
Haha dit is geniaal!
gash zegt
Het front is lelijk. Lompe wagen in vergelijking met het origineel. Dit doet met denken aan die 2002 Thunderbird, krampachtig retro.
http://ecbiz55.inmotionhosting.com/~hobbyc5/pictures/2002-red-ford-thunderbird/P1340489.JPG
ej20g zegt
@gash: de 2002 Thunderbird heb ik altijd al een mooie auto gevonden, jammer genoeg wat weinig power.
swaffelaer zegt
Oef. Een moderne interpretatie van een tijdloze klassieker. Je weet dat het niet origineel is, maar wát een geil apparaat.
Doet me een beetje denken aan de E-Type van 5 ton waar Clarkson in Topgear mee reed. Net zo’n gaaf ding.
Ik vraag me alleen af of ze op deze Ferrari het dakje van het origineel hebben laten zitten of dat er een mooi stoffen exemplaar opzit.
xiran zegt
@swaffelaer: ik hoop een stoffen exemplaar. Anders doet het afbreuk aan de auto.
maiik0ll zegt
Gaaf ding!
Hij mag alleen wel wat omhoog gekrikt worden, vind hem wat te laag bij de grond liggen. Nu lijkt het net een LowRider
Donstil zegt
Ik snap de haat tegen de California nooit zo. Is de Ferrari die ik zou kiezen. Lijkt me het fijnst rijden voor normaal gebruik, is een echte cabrio en meer dan snel zat voor het normale verkeer. Ik zou toch nooit op een racebaan komen oid.
isleofman zegt
Ik vraag me af of er überhaupt nog wel een kap op zit… Verder kan ik spaakvelgen in deze maat juist wel waarderen in tegenstelling tot de reacties tot zo ver. Ik ben geen fan van de california, en zie deze dan ook liever.
midasracer zegt
Wauw wat een mooi ding. Inderdaad niet origineel, gemakkelijk te zien aan de wielen. Geen centrale moer maar een 5 moer velg. Verder een stuk beter te pruimen dan een California.
alassad zegt
Looking good!! Alles klopt aan deze wagen!
Lustigson zegt
Die wielen zijn niet juist — te groot voor dat tijdperk.
razzie zegt
Het is niet echt een replica. Meer een nieuwe auto met een vintage look.
lambo4all zegt
@razzie: net zoals die mercedes bent sls roadster.
HDM zegt
Als het een verbouwde Ford Thunderbird was had ik het ook geloofd.
Onehp zegt
Om op de titelvraag te antwoorden, het is onderhuids inderdaad een California uit 2010/2011, zo.ingeschreven. Carosserie zou met de hand geklopte aluminium zijn en het projectje zou meer dan een half miljoen euro gekost hebben excl. aankoop van de donor. Lijkt erop dat het project eerst vorige maand klaar was, zoiets gaat anders niet onopgemerkt voorbij in Zweden…
evandaalen zegt
@Onehp: De Zweedse “RDW” geeft inderdaad aan dat het een Ferrari California is. Het VIN nummer komt ook overeen met een Ferrari California.
Edge zegt
Tsja, misschien is dit nog wel een leuk idee voor Ferrari zelf.Een Heritage Series, met daarin klassieke ontwerpen voorzien van moderne techniek.
ar156sw zegt
Het idee zelf vind ik prachtig (oude looks, nieuwe techniek), maar deze is het inderdaad niet helemaal… te afgerond en afgestompt om nog mooi te zijn. Zonde, want het origineel (de 250) is natuurlijk een prachtige auto.
Maar, wellicht dat de eigenaar/opdrachtgever hem zo mooier vindt, zijn auto zijn geld zijn keuze… sommige details suggereren in ieder geval dat er bewust is afgeweken van hoe en 250 eruit ziet. Neem het luchtrooster in het voorspatbord, de bovenste lijn daarvan is schuin en in het origineel (iig op het plaatje dat in de kolom gerelateerde artikelen verschijnt) is dat recht. Andere afwijkingen kunnen nog door de donor worden “afgedwongen”, maar dat lijkt me toch een bewuste keuze…
@Onehp: als dit inderdaad een half miljoen euro heeft gekost, vraag ik me wel af waar dat dan in is gaan zitten… volgens mij zou je toch voor een stuk minder een auto van custom plaatwerk moeten kunnen laten voorzien…
Onehp zegt
@ar156sw: ik heb dat bedrag, zonder bron, ergens op een Zweedse pagina gevonden. Maar kijk eens wat coachwork kost, en dat dan als eenmalig en handmatig project… Eric Clapton zij custom Ferrari was ook niet goedkoop en imho minder geslaagd dan deze…