Of kan het er nog mee door?
Een auto die we gek genoeg veel te weinig behandelen is de BMW M4 Cabriolet. Jazeker, de open variant van de immens populaire Coupé is een waardig alternatief op zoiets voorspelbaars als een Porsche 911 Cabrio of iets dergelijks. In tegenstelling tot zijn hoogtoerige voorganger (de M3 Cabriolet E93) heeft de M4 Cabriolet aanzienlijk meer koppel, waardoor je een groot gedeelte van het extra gewicht beter kunt opvangen dan met zijn voorganger. En mocht je de Akrakpovic uitlaten eronder hebben liggen, dan hoor je het allemaal net wat beter. Kortom, die M4 Cabriolet zien we graag komen als duurtester!
Maar dan wel graag standaard. Manhart heeft namelijk de beelden vrijgegeven van hun laatste creatie, die ze de MH4 700 LW noemen. Gek genoeg zijn niet alle afbeeldingen in een widescreen resolutie gemaakt. Want laten we beginnen met het meest wanstaltige en dat moet toch wel die gare bodykit zijn. Persoonlijk kan ik tuning zeer waarderen en een beetje uiterlijk vertoon hoort daar absoluut bij, maar dit ziet er gewoon komisch én goedkoop uit. Een zeldzame combinatie. De kleur is verfrissend, maar met deze extra hoeveelheid Tupperware is het helaas geen vooruitgang.
Wat wel voor vooruitgang zorgt is de motor. De zes-in-lijn met dubbele turbo is namelijk behoorlijk gekieteld. Gezien die naam zou je verwachten dat het in de regionen van 700 pk is en verrek: het zijn er 700 stuks! Daarvoor is er overigens wel serieus werk verricht, in plaats van het eindeloos opvoeren van de turbodruk. De motor is voorzien van nieuwe en grotere turbo’s, een nieuwe (grotere) intercooler, sportuitlaat en natuurlijk aanpassingen aan de ECU. Ook het koppel is op zijn minst gargantuesk te noemen: 900 Nm! 900!
De technische verfraaiingen en aanpassingen aan het interieur zijn zeer welkom. Het is voornamelijk die bodykit die net even te veel is. Gelukkig zijn ze bij Manhartt die moeilijkste niet. Dus mocht je een standaard M4 Cabrio willen met 700 pk: het wordt voor je geregeld.
fordstpower zegt
Het idee is leuk, de uitvoering wat minder…
SvenB zegt
Iedere keer dat ik een 4 cabrio zie, dan zie ik alleen maar het dak van zijn voorganger erop zitten.
Het is net te smal achter, dat hadden ze wel mooier mogen oplossen.
Ontopic: ?
560pk zegt
@svenb: maar het is zo’n heerlijke auto, heb gisteren en vandaag urenlang in het zonnetje gereden. Nooit last van een te smal dak gehad. De M4 is helemaal een snoepje. De Manhardt op de foto’s valt in de categorie “Grondig Verneukt”
SvenB zegt
@560pk: als je met het dak open rijdt zie je het ook niet ?
Het is gewoon het E93 dak dat ze opnieuw hebben gebruikt op de F33. Je zal er geen last van hebben praktisch gezien. Maar: It can not be unseen…
mashell zegt
@svenb: dat is ook zo maar het stoort mij niet echt. Aan deze Manhart creatie kan ik zo een waslijst van dingen opstellen die minder goed passen.
bmwfreak038 zegt
@svenb: gezeur over die daken steeds.
drdre1 zegt
Zo van een afstandje lijkt net of de voorkant in elkaar zit.
peug206 zegt
Een rocket bunny kit is ook duur! Dus wat dat betreft past het wel bij elkaar.
moveyourmind zegt
Mooie frase uit Imagine op de zijkant.
Dit is wel even een stuk beter dan een lelijke Eend met een ban de bom sticker op de motorkap.
stephane8200 zegt
Vorig jaar een week in een gloednieuwen M4 Cabrio rond gereden ergens vlak voor de Kerst. Notabene nog met het dak open.
Wouter zegt altijd dat je nooit genoeg vermogen kunt hebben maar ik vond het genoeg zoals hij standaard was. Als hij dan ook nog optisch ‘verbeterd’ wordt ga je dus eigenlijk op alle vlakken de verkeerde kant op. Dat heeft zo’n auto niet nodig.
Mooie kleur, vooruit dan.
toyotafortuner zegt
Doe toch maar Liberty Walk
tdu2zonda zegt
@toyotafortuner: Dit is een Liberty Walk kit ;). Dat zegt Manhart of AB er ff niet bij :)
toyotafortuner zegt
@tdu2zonda: Hm… Dus de LW verwijst daar naar… Mkay ?
techniekmeneer zegt
Gaaf ding hoor!
kniesoor zegt
Antwoord op de vraag in de kopregel : JA, zonder enige reserve. Een standaard M4 is qua uiterlijk al een enigszins barokke verschijning, zo’n Manhartt geval is helemaal de goede smaak voorbij. 700 pk en 900 Nm is ook volstrekt bonkers, zeker in de cabrio-versie, de spex van een fabrieks M4 GTS zijn meer dan genoeg.
michaelb zegt
En alle GR8 boys gaan lossss…
henk_he zegt
Die kun je zo zonder schaamte bij de McDonald’s parkeren. Wat een gedrocht.
ikleesookoverautos zegt
Lekkere foute bodykit.
wahltiroler zegt
Die wielkastvervreders achter getuigen van ware verfijning haha
mrgnex zegt
Ik vind Liberty Walk kits wel vet. Deze M4 hangt alleen veel en veel te laag..
qmdb zegt
Oef, lelijk hok.
ger_dekker zegt
Dit zou verboden moeten worden. Bij het wijzigen van het uiterlijk van een gebouw moet je ook vaak toestemming hebben van de architect. Dit is een tranentrekker 1e klas
wahltiroler zegt
@ger_dekker: das dan weer een voordeel, door de tranen kun je dat lelijk Russische Mafiahok minder goed zien
octaan64 zegt
Zo, weer een M4 verprutst. Als ze m’ niet plat rijden, dan maar zo!
julez zegt
Grappig. Dit is echt een ‘you hate it, or love it’ scenario. Alleen maar haatcomments, of liefcomments. Tel mij maar bij de liefcomments! Ik vind het tof. Kleur is gaaf, motorruimte is gaaf, bodykit is gaaf, velgen zijn prachtig en ik vind elke auto die met airride op de grond vind mooier dan origineel.
vroaaar zegt
Ietsje meer dan teveel!