Is dat een vraag?
Nu we een drietal jaren hebben mogen genieten van de nieuwe Chevrolet Camaro, vinden de Amerikanen het alweer tijd om de wagen zijn neus te laten wassen. De huidige generatie Camaro wist de vijfde generatie op te volgen met een brutaal design, maar de facelift van het 2015-model injecteert een flinke dosis spierkracht in de wagen, waardoor hij wederom gretiger en stoerder uit de bus komt.
Dit is vooral te danken aan het nieuwe gezicht van de Camaro. Een vrijwel geheel nieuwe voorzijde, met andere koplampen, bumper en grille, geeft een frisse draai aan een auto die tot op heden al enorm aantrekkelijk was. Met name het SS-model (in het blauw) weet de juiste snaren te raken bij ondergetekende. Dit model heeft overigens een zogenaamde ‘flowtie’ aan de voorkant, wat een opgedroomde term is om aan te geven dat er meer lucht door de neus van de Camaro kan stromen. De aanpassingen aan de achterzijde zijn wat milder. Hier herkennen we eigenlijk alleen ietwat veranderde lampen.
Chevrolet snoert zichzelf de mond voor wat betreft mogelijke performance upgrades, maar laat wel weten dat het krachtige SS-model, met de oerdikke V8 in het vooronder, voortaan ook beschikbaar is met tientraps automaat. Dit dus naast de handgeschakelde zesbak die er tot voor kort enkel in te vinden was. Chevrolet voorziet de Camaro eveneens van de nieuwe Turbo 1LE viercilinder motor. Deze mildere, maar evengoed sportieve Camaro heeft 275 pk en produceert 400 Nm aan koppel. In tegenstelling tot vorige keer hoeven we ditmaal overigens niet te wachten op de convertible.
Edge zegt
Welke blinde heeft dit design goedgekeurd? Sorry, maar dit is echt héél lelijk
moveyourmind zegt
@edge: Je kan zeggen wat je wil, maar wel geniaal idee om de kentekenplaat in een soort van Braille uit te voeren zodat je hem bijna niet meer ziet:
https://www.autoblog.nl/gallery/Chevrolet/Camaro_Facelift_2018/02-chevrolet-camaro-2018-facelift.jpg
Edge zegt
@moveyourmind: Ik vind dat te ver opengewerkte front van de SS erger. Overigens vraag ik mij af wat nou de bedoeling is van dat te laag geplaatste Chevrolet logo. Als het op de Aveo/Sonic en Malibu niet werkt, waarom zou het op een muscle car dan wel mooi zijn?
2wheeler zegt
@Edge: echt he! Bij de rode coupé en grijze convertible vind ik hem wel op de goede plaats zitten, bij de blauwe is het heel lelijk.
awesome zegt
@moveyourmind: dat is al een jaar of 5 een trend in de US bij mediafoto’s.
moveyourmind zegt
@awesome: Thanks, eerlijk gezegd nooit zo op gelet.
E550 zegt
@awesome: jaar of 5? Kan mij herinneren dat ze dit al sinds 2005 doen.
elemento zegt
@Edge: dit was mijn eerste reactie ook
Achterlichten lijken wel.speelgoed. ik denk zelfs dat mensen dit oudere model.vinden. 2017 model bijv.toppertje
dieselkameel zegt
De voorkant lijkt op het gebit van een kind met een buitenboord beugel. Dat is geen compliment…
rollingstoned zegt
Vind dat nieuwe gezicht juist maar raar gedrongen overkomen. De verhoudingen kloppen gewoon niet lekker zo…
E34M5Touring zegt
Vind de achterkant wel aardig maar het front vind ik echt heel lelijk. Zonde. Het was zo’n bruut ding.
mundus zegt
Die SS ziet er niet uit zo… Ik wil ‘m! Jammer dat hij in Nederland weer onbetaalbaar zal zijn.
gekketurbo zegt
Geen foto’s van het interieur…
Wijs, heel erg wijs
str8six zegt
Nee na de eerste retro Camaro is ie er bij elke facelift er alleen maar op achteruit gegaan qua design met deze als absoluut dieptepunt.
Loek zegt
Ligt het nou aan mij of zijn de koplampen precies de achterlichten van een Renault Megane?
simonferrari zegt
@720s: Exact! Precies wat ook in mij opkwam.
tenaci zegt
Dat Koreaanse Chevrolet bestaat toch niet meer? Je weet wel, dat eerst Daewoo heette?
ArnoldH zegt
Bah wat een lelijk gedrocht… De 2005 Camaro SS vindt ik echt super gaaf maar met elke facelift wordt die naar mijn mening lelijker…
moveyourmind zegt
Gewoon een lekkere rauwe Amerikaanse bak. Denk dat hij in het echt stukken imponerender uitziet dan op de foto’s, net als de Ford Mustang.
Enige wat echt spuuglelijk en bijna niet te verteren is is dat je in de US zo’n ding rijdt voor de prijs van een Golf met een paar opties en hier het equivalent van drie, vier Golfs kwijt bent…
toyotafortuner zegt
Een awkward neus. Dat is qua looks eigenlijk t enige probleem
Breinstein zegt
Wat is dit een karikatuur van zichzelf geworden zeg. Afschuwelijk en doet haast afbreuk aan het origineel.
harrie zegt
@breinstein: ja dit ding kan zo in een Cars film
O plaat zegt
Hij is niet zo mooi als de 2009 versie maar ik vind de rode zijn voorbumper toch al een pak beter dan de huidige spleet oogjes met open mond look. Al blijft het mijn minst favoriete van de 3 ponycars.
alfapeter zegt
Het is te hopen dat hij goed rijdt want van zijn looks moet hij het zeker niet hebben.
Esprit_de_Flandre zegt
Nog lekkerder? Mwah.
Maar het is wel een mooie evolutie…
jorden zegt
Lekker veel plastic, oogt allemaal weer verschrikkelijk goedkoop. Dacht dat Amerikanen bekend stonden om hun helden uit het verleden met eeuwige roem te overladen…
amrwd zegt
Blijf het “origineel” 2010 model toch meer karakter hebben dan deze worldcar, vond het 2010 model Camaro altijd de mooiste van de 3, nu staat bij mij de Challenger op 1.
cossiekiller zegt
Tot 2015 ging het heel goed qua design van de Camaro. Daarna is het fout gelopen.
Wel jammer want het zijn heerlijke scheurijzers!
tinus28 zegt
Heb 3 weken geleden een roadtrip gemaakt met een camaro ss, bouwjaar 2017 en 4500 km op de teler gezet door de usa. Dikke bak
RobUSA zegt
Vind hem toch niet verkeerd bij de SS motorkap is veel mooier geworden iig en ook de achterbumper zonder die stomme vouwen die er eerst wel inzaten. Maar dat flowtie ziet er idd niet uit en is beter bij de V6 gedaan.
Nu wachten op de ZL1 en wanneer ik hem kan bestellen. Vorige week nog proefrit gemaakt in de huidige ..beest van een auto.
RobUSA zegt
Hoor net dat de ZL1 gewoon dezelfde voorkant houd en dat dus alleen de achterkant vernieuwd word dus dat is niet slecht en dat klopt ook want dat heeft GM al eerder gedaan met de 5 generatie.
Een kleine 50pk upgrade zou niet verkeerd zijn lol.
carspotter058nl zegt
Waren de designers dronken ofzo? Wat lelijk.
Nemus zegt
De Toyota CHR heeft gebeld. Hij wil zijn lichten terug.
berlinetta zegt
Ik vind hem niet heel lelijk, maar het is geen design waar je meteen verliefd op wordt. Het oogt een beetje moeilijk allemaal. De Mustang vind ik ook al zo mislukt na de facelift.
sharknose72 zegt
Sharknose 72 !!!
Dutchdriftking zegt
Lekker hoor. Al blijft de Challenger toch mijn favoriet in dit segment.
wernerv8 zegt
Nope zonde
wernerv8 zegt
Zal al schelen als ze die totaal overbodige kerstverlichting weghalen
ikleesookoverautos zegt
Heb het altijd de minst mooi gevonden van de bekende 3. Dat is hij nu ook.