Het is best mogelijk, als alles meezit.
Het Formule 1-team van Renault heeft zojuist de doeken getrokken van zijn nieuwe auto, de R.S.19. Het team onthult zijn auto als vierde en hoewel dit waarschijnlijk de positie is waar het ook zal eindigen, hopen de Fransen dit jaar wederom een stap vooruit te zetten.
Persoonlijk hopen wij dat het ze lukt. Echter, willen ze dit ook daadwerkelijk bereiken, dan zal het team met ingrijpende aanpassingen op de proppen moeten komen. In andere woorden, op technisch en aerodynamisch gebied zal de auto meer veranderd moeten zijn dan de ‘nieuwe’ livery. De nieuwe kleurstelling van Renaults F1-auto is praktisch een kopie van zijn voorganger. Wel wijkt de auto op bepaalde punten, zoals de voorvleugel, duidelijk af van de wagens die andere teams tot op heden hebben onthuld.
Hoewel we over de auto en zijn mogelijk prestaties uiteraard nog weinig kunnen zeggen, geldt hetzelfde niet voor het rijdersduo. Renault heeft zo mogelijk de krachtigste, meest constante coureurs in de Formule 1 in zijn team. Nico Hulkenberg is sinds 2017 aan de equipe verbonden, Daniel Ricciardo heeft na enkele jaren bij Red Bull besloten het roer om te gooien en maakt dit jaar zijn debuut voor de renstal. Op de auto zien we zijn startnummer #3, de Nederlands sprekende Hulk rijdt met #27.
Het Formule 1-team van Renault is officieel in 2016 teruggekeerd in de Formule 1. Het eerste jaar verliep miserabel en met Kevin Magnussen en Jolyon Palmer eindigde het als negende in het klassement. Een jaar later, toen Hulkenberg op de plaats van de Deen terechtkwam, eindigde het als zesde. Palmer werd halverwege dat seizoen overigens vervangen door Sainz. In 2018 klom Renault met dit rijdersduo op naar de vierde plaats en versloeg het naaste concurrenten Haas en Force India.
av_diver zegt
Hebben ze nu de rake van RedBull gekopieerd? Of stond de Renault altijd al zo schuin?
tvklarenbosch zegt
@av_diver: het lijkt er wel op dat ze extremer gaan met de rake tov vorig jaar, hoewel ze toen ook al een aardige hoek hadden.
duckmefaddy zegt
@av_diver: Zo rij je altijd berg af
johnhert zegt
@av_diver: Rake ?
av_diver zegt
@johnhert: Google?
Rake is de hoek die de onderkant van de auto maakt. De afgelopen jaren heeft RedBull altijd een vrij extreme hoek gehad.
wildbeest zegt
@av_diver: compensatie van lager vermogen, pakt altijd goed uit op snelle circuits
berlinetta zegt
Ik blijf dit toch een van de mooiste livery’s op de baan vinden.
hamerhaai zegt
@berlinetta: ja eens! Gaaf ding, hopelijk met gouden duo Hulk en Honeybadger (2 favo persoonlijkheden in 1 team!) aansluiting met de top.
lekkerlinksrijden zegt
@berlinetta: de nieuwe livery op de Haas is ook erg goed gelukt
hamerhaai zegt
@lekkerlinksrijden: die vind ik jammer. Haas zal Renault wel op de hielen zitten naar verwachting en dan zijn ze allebei zwart.. Ee een met opvallende gele elementen en de ander met doffe goude details. In de schaduw.
berlinetta zegt
@lekkerlinksrijden: Ik begrijp dat Rich Energy die livery voor een groot deel bepaalt, maar ik vind het vooral erg goed gejat van JPS.
lekkerlinksrijden zegt
@berlinetta:dat was ook mijn gedachte
janmetdelangeachternaam zegt
Livery “de wesp”
harie zegt
De naam Renault 19 is al geen heel goed teken……
vaakbenjetebang zegt
@harie: Zo lang ze niet voor R.S 19 Chamade gaan kan het nog meevallen.
joejojo2012 zegt
@harie: Het was anders wel een succesnummer. En die 19 cabriolet met facelift vond ik vroeger toch wel een stoer ding.
harie zegt
@joejojo2012: de vogeltjesdans is ook een wereldwijd succesnummer…..
rufctr01 zegt
@harie: vroeger vond ik de R19 16V toch wel een hele gave auto!
Dutchdriftking zegt
Het zou wat zijn he, als Ricciardo wereldkampioen wordt met Renault!
menaz zegt
Mercedes heeft het meest constante rijdersduo. Hamilton wordt constant kampioen en Bottas stelt constant teleur.
roberto zegt
Net als vorig jaar vind ik (tot nu toe) Renault wel de mooiste auto hebben. Benieuwd wat Ric & Hulk kunnen neerzetten dit jaar, vooral als je ziet wat de Renault motor het laatste half jaar bij Max heeft kunnen presteren. Ricciardo heeft toch wel de grootste gunfactor om aan de top mee te doen, alleen mag de pech toch weleens plaats gaan maken voor geluk.
Tonnie zegt
Dikke wagen. Die f1 auto’s van dit jaar worden echt strak. Dikke vleugels, dikke wielen, niet teveel frutsels. Mooi man!
gregorius zegt
Het lijkt me zo mooi als de Hulk Ric kan bijhouden en af en toe sneller kan zijn.
Maar het lijkt me ook dat ze ‘gewoon’ het 4e team zullen zijn, en door wat meer uitvallen van RB een paar podiums zullen halen; hopelijk de eerste voor Hulk.
Verder heb ik een hekel aan ze: voornamelijk door die irritante Fransoos die spreektijd krijgt.
rsedje zegt
Als 4e? Torro Rosso, Williams en wie nog meer dan? Of heb ik iets gemist ?
rsedje zegt
@rsedje: ik zie het al, Haas. Telefoon wou niet verder terug scrollen :) livery’s zijn tot nu toe fraai iig
viezefreddyw zegt
Ik ben één van de weinigen denk ik maar ik vind het geen mooie livery. Het mist een blauwe kleur.
chrisvis zegt
Iedereen praat over livery maar de endplates vind ik zelf afschuwelijk… Had net hetzelfde gedacht bij de torro rosso. Ze hebben er precies een stuk karton aan gekleefd…
gandini zegt
@chrisvis: Dat zal nog wel veranderen in de testweek, maar voor nu willen ze zo min mogelijk aërodynamische oplossingen vrijgeven.
gebruikersnaam3 zegt
Het zal wel niet, maar het lijkt me heerlijk om te zien dat Renault RedBull helemaal het snot voor ogen rijdt komend jaar…
ghost zegt
Lelijk!
tortuga zegt
Kwijl!