Is de nieuwe Chevrolet volt een pussy magnet?
Die vraag werd tijdens een interview gesteld aan General Motors topman Bob Lutz. Niet met die exacte woorden, want de vraag is concreet: “Is it sexy, will it get me laid?”
Op die vraag was de altijd spraakzame GM topman niet helemaal voorbereid, maar ietwat stamelend krijgen we wel een duidelijk antwoord:
Ehm, I think so. You might have a bunch of… You’re gonna get a lot of very nice no-make-up environmental…
Anyway, check zelf maar even (via jalopnik).
Thijs zegt
Hij wordt behoorlijk in de zeik genomen daar. Jammer dat zo’n man niet goed uit z’n woorden kan komen en toch een gezicht van een bedrijf moet zijn. Er waren meer dan genoeg goeie come-backs te bedenken. En die come-back die hij dan verzint komt er stamelend uit. Verder blijft het natuurlijk vermakelijk om te zien ;)
tt zegt
bovenal ben ik het met GM over 1 ding eens: elektriciteit zou wel eens de toekomst kunnen zijn. zelfs voor supercars….
DAT zegt
OMG. Is dit het niveau waarop ze de nieuwe Volt willen promoten?
Ben trouwens erg benieuwd naar de betrouwbaarheid ervan. Wordt hij net zo betrouwbaar als de inmiddels legendarische Prius? Of is dit concept met veel geweld door de strot van R&D geduwd.
W!d zegt
@tt ik denk niet dat electriciteit de oplossing zal zijn, wat het wel word is koffiedik kijken.
joep zegt
@Thijs, ik vind dat Lutz zich heel behoorlijk staande houdt daar bij Colbert!
TomS zegt
Electra is de toekomst en wel omdat het geen vertraging kent.
Maximaal vermogen is meteen beschikbaar en niet pas na vier seconden als je auto bij de 5000 toeren aanbeland.
RubenBaeten zegt
Stephen Colbert is een held!
http://www.youtube.com/watch?v=qa-4E8ZDj9s
Mairsil zegt
@TomS
Het is niet zozeer ‘geen vertraging’, alswel een andere koppel-curve. Het is inderdaad heel prettig voor de sprint dat een electromotor bij 0 toeren maximaal koppel heeft, maar hier geldt dus ook het omgekeerde, bij hoog toerental heeft een electromoter heel weinig koppel (en vermogen). Dat betekent dat de topsnelheden altijd laag zijn, en de 80-120 sprint ook niet best zal zijn als je puur electrisch rijdt.
Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat electro-motoren niet de toekomst zijn, maar denk niet dat electro-motoren geen eigen issues hebben.
Jan zegt
@TomS, wat een onzin.. (niet het technische statement, want je hebt indd meteen maximaal vermogen!!) maar het feit dat dit de reden is dat dit type auto’s de toekomst vormt.
Electriciteit dient nog altijd opgewekt te worden en dat verloopt lang niet allemaal duurzaam/mileu vriendelijk.
Nu ben ik zeker geen doem denker, en ik hoop dat dit de toekomst is. Maar dat het nog een hele tijd duurt is in mijn ogen zeker!!!
Blaaah zegt
Is het nou eens klaar met dat opgehemel van meneertje Bob Lutz? Het is wel weer duidelijk dat GM een van de grote sponsors van Autoblog is…
Dennis zegt
@Blaaah: Damn, was dat maar waar!
kevin zegt
@ Mairsil Helaas niet waar. Een electromotor levert bijna net zoveel koppel op hoog toerental als op laag. Dit hangt wel af van de kwaliteit….
RubenBaeten zegt
@Blaaah: Op welke manier zie jij dit in vredesnaam als ophemelen?
Tom E36 zegt
@kevin
elk type motor heeft een curve
je hebt een kipmoment bij sommige,ander hebben een stijgende curve,in functie van stroom,belasting(slip).
hierdoor is het heel moeilijk te zeggen of je nu bij hoog of laag toerental maximaal koppel hebt.
soms heb je cuvres waarbij de motor bij opstart een zeer laag koppel heeft,dan even een kipmoment heeft(max koppel) en dan een lager maar sterk koppel houd bij hoge toerentallen.
het is een erg rare wereld die van de elektromotoren
als iemand het type motor kan geven,kan ik zeggen welke curve en waneer hij het meeste koppel heeft.
gr tom E35
Frasker zegt
Ik vind de volt op een saab prototype lijken…
RA999 zegt
Is het nou eens klaar met dat opgehemel van die auto’s? Het is wel duidelijk dat de autoindustrie een groot sponsor van Autoblog is…
hubert zegt
Electriciteit heeft de toekomst.
Het opwekken van electriciteit in grote centrales is nog altijd veel efficiënter dan dat ieder voor zich gaat knutselen met een motortje en dynamo.
En de afvalstoffen worden op deze manier mooi centraal gehouden (bij de centrale) en als straks kernenergie toegepast gaat worden en misschien ook wel kernfusie, dan zijn we helemaal groen bezig.
joep zegt
@Ruben Baeten, Dat was idd een mooie show van Colbert! Dat fragment van hem bij Bill O’Reilly blijf ik overigens ook altijd 1 van zijn hoogtepunten vinden!
autoblogger zegt
LOl @ RA999 ;)
classic red zegt
In Autobild stond laatst een vergelijking tussen de Elise en de Tesla. De Tesla is twee keer zo duur, de accu’s opladen duurt uren, de capaciteit van de accu’s neemt af na verloop van tijd en na 4 jaar moet het accupakket worden vernieuwd. Kosten: 15000 euro. Dan is benzine zo gek nog niet. En je krijgt er nog motorgeluid bij ook.
SyriX zegt
a lil hair on the leg’s .. EEUWWW..