Eerlijk is eerlijk: deze dikke uitvoering helpt een hoop.
We gaan proberen het niet te hebben over de verdeeldheid wat betreft de SUV-coupé. Feit blijft namelijk dat er genoeg mensen zijn die het wel zien zitten, zo’n SUV met aflopende daklijn. BMW is ondertussen bezig met hun derde generatie X6 en daarom is Mercedes tijdig bezig die Bimmer steeds van een concurrent te voorzien. Hun laatste wapenfeit in die categorie is de GLE Coupé.
Op de nieuwe GLE 63(S) Coupé moeten we nog even wachten, tot die tijd is de GLE 53 het topmodel en die neemt Mercedes mee naar de IAA. In het wit met sportvelgen is het zowaar een nette verschijning. De AMG GLE 53 heeft een drieliter zes-in-lijn aan boord met 435 pk en 520 Nm. De GLE 63 zal zijn V8 behouden, maar die is gereserveerd voor ergens in de toekomst.
Lover of hater van het principe SUV-coupé: aangezien BMW aardig wat kritiek krijgt op de nieuwe X6 is het misschien wel de beste keuze. Nog steeds is een normale GLE praktischer, maar goed. Daar zouden we het niet over hebben.
rechterbaanridder zegt
Nee.
drdre1 zegt
@rechterbaanridder: Nee.
bottles zegt
@drdre1: Nee
hiddebmw zegt
@rechterbaanridder: Nee
MoeWat zegt
@hiddebmw: ja.
bloemhof010 zegt
@rechterbaanridder: ja
v60polestar zegt
Nee
Dutchdriftking zegt
Eigenlijk best idioot, 435pk, (nog niet zo heel lang geleden Ferrari territorium) maar er komt nog een échte AMG. Alsof deze niet vooruit te fikken is.
jpvdb zegt
Nee, hoort thuis op de Hiswa. Boot met wielen…
snowbird zegt
Nee
peterv zegt
Ja
jeroenwz zegt
Wat een gedrocht. Ik zal aangeven waarom.
(1) Hij ziet eruit als een kakkende hond
(2) Foto 6: zit er een olifant achterin? Of de motor? Hij hangt erg naar achteren.
(3) Foto 6: de afstand tussen wielen en wielkast. Echt?
(4) Hij ziet eruit als een kakkende hond
dree16v zegt
@jeroenwz: niets aan toe te voegen
2wheeler zegt
Ik weet niet wat ze met die wielkasten hebben gedaan, alsof de designer even vergeten was welke vorm een wiel ook alweer heeft…