Opnieuw geeft de Duitse tuner Irmscher een Opel-model wat extra ‘swung’. Aanschouw de Irmscher Opel Insignia iS3.
Irmscher en Opel is een historisch verantwoorde combinatie. Al meer dan vijftig jaar voorziet het bedrijf uit Remshalden Opel-modellen van wat extra peper. Bekende voorbeelden van die extra hete Opel-modellen zijn natuurlijk de Ascona B, Manta B GSi en natuurlijk de modellen waarin Walter Röhrl, Jocki Kleint, Franz Engstler en zelfs Johnny Cecotto successen hebben geboekt.
Veel brutaler
Volgens het bedrijf rijden er al meer dan 500.000 voertuigen rond met Irmscher-modificaties. Hoewel je niet heel veel hoort van Irmscher, heeft het bedrijf wel zijn hoofd boven water weten te houden. Irmscher presenteert nu zelfs een nieuw model op basis van de nieuwste versie van de Opel Insignia. De Insignia iS3 – zoals het model heet – is in alle opzichten wat brutaler dan een reguliere Insignia.
Carbon in overvloed
De Irmscher Insignia iS3 heeft een met 30 mm verlaagde wielophanging, specifieke 20-inch Heli Star-wielen, een grille zonder logo met een voor Irmscher typisch geblokt rooster, een forse frontsplitter van carbon en zelfs een pittig grote achterspoiler, ook gemaakt van carbon. Bij die brutale looks hoort ook een subtiele vermogenstoename. De Insignia iS3 schopt het nu tot 300 pk, onder meer door wijzigingen in het motormanagement. Best een flinke toename in vermogen, aangezien Opel uit de krachtbron van nieuwste Insignia GSi 230 pk peutert.
Inspiratie
Extra sportieve bumpers, gewijzigde wielophanging, andere wielen en meer vermogen: dat klinkt als een vrij normale ‘tunerbehandeling’. Toch spreekt Irmscher over een bijzondere inspiratiebron, want volgens het bedrijf is de auto geïnspireerd op wereldberoemde modellen uit toerwagenkampioenschappen. Zal vast met die spoilers te maken hebben.
Dutchdriftking zegt
Vooral doodzonde dat er alleen een lauwe Insignia GSI is, en geen mooie OPC. GSI als tussenbadge (zoals VW GTI en R hanteert) is geniaal, maar dan wel allebei voeren. Nu onder het Stelantis bewind moet de aandrijflijn van de 508 pug-in (360pk meen ik?) toch kunnen.
nofxke zegt
@dutchdriftking: insignia staat nog op GM platform, dat niet geschikt is voor hybride
mashell zegt
Ik denk dat het nog te vroeg is sportieve automodellen naar de Islamitische Staat te noemen.
soundgarden zegt
Jeetje wat is die voorkant/grille smaakloos zo. Geen gezicht. Rest is mwoah. Blijft een Opel
cossiekiller zegt
De kofferspoiler eraf, een setje HRE 527S eronder en een bruin leder interieur (indien mogelijk).
En hij mag zo op de inrit!
Abdelaziz zegt
Blijft een slopel
MarcoM zegt
Toch weet Opel weer een beetje op te krabbelen
mustang750supersnake zegt
6cilinder in lijn in de stationversie en gaannn