Het is een stap in de goede richting.
Hoe twee iconen van de autoindustrie kunnen afleiden. We hebben het ditmaal over de Zafira en Irmscher. Net als veel andere tuners heeft Irmscher zware tijden gekend. Er zijn tijden geweest dat Irmscher van alles voor Opel regelde: raceauto’s, rallyauto’s en zelfs complete straatuitvoeringen van snelle Opels.
Stond er Irmscher achterop een Opel, dan keek je wel even uit voordat je ‘m ging uitdagen voor stoplichtsprintje. In de loop de jaren is Irmscher helaas afgegleden tot fabrikant van spoilersetjes, velgen en ander niet al te ingrijpende tuning-artikelen. Maar ze zijn weer aan het opkrabbelen, getuige hun laatste wapenfeit: de Irmscher Zafira is3.
De auto is gebaseerd op de Zafira Life, wat natuurlijk gewoon een busje is met plaats voor personen. Je kan de Zafira Life (of de identieke Vivaro bedrijfswagen) zelf aankleden zoals je wilt met velgen van 17″ of 18″ groot. Ook zien we op de persplaten een nieuw opzetstuk voor de voorbumper, skirts en natuurlijk de verplichte stickers. Over die persplaten gesproken, het zijn twee computer geanimeerde renders. Het enige verschil is slechts een oranje plakkertje op de voorbumper. Kom op jongens, dat moet beter kunnen.
Mocht je een Zafira of Vivaro hebben die er niet sneller uitziet, maar ook sneller is, dan kan dat ook. De 2.0 diesel met 177 pk kan voorzien worden van nieuwe software, waardoor je 200 pk onder de motorkap hebt. Wat het met de prestaties doet, vermeld Irmscher niet. Ook de prijzen moeten nog bekend gemaakt worden. Maar mocht je het nieuwe jaar willen starten met een waanzinnig hippe bus met extra strepen en vermogen: je kunt bij Irmscher terecht. Nu nog hopen dat ze de Insignia weer eens goed onder handen nemen.
rd1991 zegt
Werkelijkwaar geweldig. *denkt met weemoed aan de wél geweldige hoewel niet fantastische Zafira’s OPC*
johnhert zegt
Is iemand bekend met schaken ? Leuk als hobby ? Als autoliefhebber valt er met de dag minder lief te hebben namelijk…
jasbelle zegt
@johnhert: Dit is een grapje zeker? We zitten nu juist in een fantastische tijd!
Hypercars die bijna zo snel zijn als F1 auto’s, sedans en stations zo snel als supercars en hot-hatches die sneller rond de ring gaan dan Ferrari’s van maar een paar jaar terug!
En ze zijn tegenwoordig nog betrouwbaar ook!
Ik vind het een top tijd als autoliefhebber!
johnhert zegt
@jasbelle: Ik proef een generatiekloof… Ik heb helemaal niets met onbereikbare hypercars. Allemaal leuke cafepraat dat er nu veel snellere auto’s zijn die je je niet kunt veroorloven. Maar daar blijft het bij. Ik word gelukkig van auto’s met karakter, en dat vind je dus nergens bij auto’s van deze tijd. Het aanzuiggeluid van dubbele carburateurs, spaakwielen met vleugelmoeren, de geur van een niet optimale verbranding. Niet dat klinische perfecte wat op mij totaal geen indruk maakt…
knapzuur zegt
@johnhert: niet optimale verbranding ruik ik toch met regelmaat, iets met V-kentekens.
lompey zegt
Dat ze de naam zifara hier aan hebben gehangen snap ik nog steeds niet….
20vtsport zegt
@lompey: Hadden ze dat maar…
lompey zegt
@20vtsport: haha. Stom van me
mastemaker zegt
@lompey: neej, lomp *gna gna*
jeroen82 zegt
Elke 2.0 (Peugeot) diesel in dit type bus is makkelijk voor een paar 100 euro te tjippen naar 200 pk (120 en 150 pk zijn zelfs gedowntuned), wat Irmscher hier motorisch dus doet is niet heel spectaculair helaas… ?
raoufff zegt
Binnenkort komt er dus ook een versie van Alfa Romeo op de markt van deze geile bus, de Alfa Romeo Busso Quadrifoglio!!!
Dutchdriftking zegt
Foute spoilers en een chipje, ze zijn nog weinig veranderd… OPC was zo’n fantastisch label! Maar is helaas een stille dood gestorven….
Edge zegt
Hele matige photoshop van Irmscher. Die sierlijst bovenaan de grille sluit niet aan op de grille. Ik stel voor dat jullie @Jaapiyo een weekje verhuren, in ruil 10 rijtesten van (historische) Irmschers naar keuze