Aston Martin kan aan de slag met nieuwe modellen, want investeerder Investindustrial heeft toegezegd flink geld in de fabrikant te willen pompen.
Andrea Bonomi is directeur bij de investeringsmaatschappij, die voor 37,5 procent eigenaar is van de Britse supercarbouwer. Bonomi heeft dus een flinke vinger in de pap en was eerder al betrokken bij de aanstelling van Andy Palmer als CEO van Aston Martin. Hij hoopt dat ‘zijn’ merk tijdens de autoshow van Genève meer kan vertellen over de plannen voor een eerste SUV.
Daar zou het overigens niet bij blijven, want er zit volgens Bonomi genoeg in de pijpleiding. “Aston is ambitieus en wil groeien. We hebben onszelf altijd voorgenomen om voor financiële steun te zorgen, mocht dat nodig zijn. Er zijn nog geen beslissingen genomen, maar wij zijn bereid meer te investeren”, liet hij weten in gesprek met Bloomberg.
Aston Martin kan de steun van een investeerder als Investindustrial overigens goed gebruiken, want in tegenstelling tot de landgenoten van Jaguar, Bentley en Rolls-Royce zijn ze geen onderdeel van een groter concern. Dat is soms lastig, bijvoorbeeld als er geld nodig is voor de ontwikkeling van nieuwe auto’s. We zijn dan ook benieuwd wat Genèvea ons wat Aston Martin betreft gaat brengen.
mrrallycross zegt
Die Chinesen helpen alles naar de klote
jordip zegt
Man man man wat een afgrijselijke bak, ik ben vast niet de enige die er zo over denkt…….
dennisishier zegt
@jordip: Nee niet de enige, bij lange na niet volgensmij…..
phaeton zegt
De (te grote) grille van de eigen Rapide S, maar de koplampen van een Kia Cee’d, dubbele LED strips van een Lumma RR Sport, de velgen van een M6… En dan lijkt de lengte/hoogte verhouding op die van een Forester of Sorento. Het is niet te hopen dat het eindproduct hier op gaat lijken.
sydney zegt
@phaeton: Leuke vergelijking(en) alleen komt bovenstaande Lagonda SUV concept al uit 2009.Neemt niet weg dat ook ik hoop (en denk) dat het eindresultaat hier niet op gaat lijken.
roquez zegt
@phaeton: je vergeet de daklijn van een Saab ….
berlinetta zegt
Waarom hebben al die luxemerken toch zo’n moeite met het ontwerpen van een mooie SUV?
roppp zegt
@berlinetta: hoe bedoel je? Die Porsche is prachtig, de Bentley ook en dit is een plaatje…… HAHAHA, maar zonder die Hyundai bus had Porsche niet meer bestaan.
trustmeiamanengineer zegt
@berlinetta: Omdat ze bestemd zijn voor Chinezen, Russen en Oliejurken. En wat die gemeen hebben behalve veel geld, is een gebrek aan smaak.
gtwillem zegt
Als ze met zo’n wanstaltig gedrocht dat gek genoeg populair gaat worden er financieel beter van worden om meer fantastische GT’s te bouwen, hebben ze mijn zegen.
Zo’n super SUV lijkt mij (misschien op basis van de GL) een betere business case dan een kleine dure Toyota 3x zo duur maken en niet verkopen…
lekkaah zegt
@gtwillem: Ook dat was volgens mij ‘nodig’ door regeltjes. Iets met EU en gemiddelde uitstoot van een autofabrikant.
Alfarobert zegt
Waarom moeten die luxemerken een SUV bouwen? Bentley,Aston Martin zijn Gentleman cars.Een gentleman rijdt niet in een SUV volgens mij.
sydney zegt
@Alfarobert: Soms wel.Daar zijn Range Rovers voor.Al hebben de wat mindere gentleman’s van deze wereld het rijdende Engelse theehuis ook al heel wat jaartjes omarmd.
jorden zegt
@Alfarobert: verdiep je iets meer in de historie van range-rover
SimonMc zegt
Is dan niets meer heilig?
edgaar zegt
Lijkt wel een beetje Ford
dhrwilders zegt
Wordt dit net zo’n lelijk ding als de Bentley dan hoeft het niet hoor, stop nu het nog kan bespaart jullie een hoop geld
chaudfontaine zegt
Dit kunnen we alleen maar toejuichen toch? Ik ben alvast benieuwd! Die SUV zal er zonder twijfel beter uitzien dan dat bakbeest van Bentley.
camber24 zegt
Goed idee. Rapide was ook al zo’n succes. Dan zal een SUV die godsgruwelijk lelijk is, een minieme niche moet bedienen, en ook nog eens vijf jaar te laat komt, het merk wel de boost geven waar het zo naar smacht. Not. Had dan een geile F-type concurrent gelanceerd. Minder bruut, maar sensueler, des Astons. Erg jammer dit.
DCG zegt
Je kan zeggen wat je wilt, maar de Cayenne heeft Porsche geen windeieren gelegd, die SUV heeft het merk zelfs uit het slop getrokken, want van de 911 verkopen alleen hoeven ze het niet te hebben. Ik persoonlijk vind AM het gaafste en mooiste sportautomerk dat er is, ook omdat het zo exclusief en chiq is, maar er moeten wel centjes verdient worden om als (sport)auto bouwer te blijven bestaan. En met alleen maar evoluties van de DB9 lijken ze er niet echt te komen…
bigfun zegt
Gadver
toniominestrone zegt
En dat op mijn nuchtere maag!
Tonnie zegt
Dat op die foto hierboven. Dat lijkt echt nergens op.
bmw1 zegt
gadverdamme wat een achterlijk lelijke auto, Aston Martin is gewoon zo’n merk dat geen SUV tussen zijn moddelen lijn moet hebben.
hillegaar zegt
je moet toch echt wel een zware bal van een patser zijn wil je dit kopen
philipf zegt
Toch niet weer zo’n lelijkerd he?