Walter de´Silva heeft een indrukwekkende carrière achter de rug. Hij begon in 1972 als designer bij Fiat, daarna bij Alfa Romeo. Na zijn vertrek bij Alfa werd Walter de Silva ontwerpchef bij Seat en vervolgens ook bij Lamborghini. Inmiddels is hij de algemene design director van Audi. Businessweek heeft een interview met de man en hij voorspelt onder andere dat er steeds meer aandacht komt voor interieur design bij auto’s.
Ook worden volgens Walter steeds meer conceptcars zonder al teveel grote aanpassingen in productie genomen, dit komt vooral doordat de investering in concepten erg hoog is.
Favoriete wagens van Walter (qua design) zijn oa de Aston Martin DB9, de Porsche 911, de nieuwe Fiat Punto, de nieuwe Audi A6 Avant en de Lamborghini Gallardo Spyder.
autoliefhebber zegt
Deze man ontwierp de Alfa 156, dé klassieker van de jaren negentig van de vorige eeuw, samen met de AM DB7. Al zijn latere fouten zijn hem bij deze vergeven.
w0o0dy zegt
Hij was toch ook de man die de laatste GTV en Spider tekende? Als we het dan toch over herkenbaar, krachtig design hebben is de GTV toch wel één van de toppers, naar mijn bescheiden mening.
autoliefhebber zegt
Volgens mij is de laatste GTV van Pininfarina, maar dat weet ik niet zeker. Walter da Silva is de ontwerper van de nieuwe Seat Leon en Toledo en die kleinere MPV. Volgens mij ook van de Audi Nuvolari (experimentele coupe op basis van de A6). Ik praat wel uit mijn hoofd nu.
Joost zegt
Weet iemand een paar sites over BPM. Ik wil graag de top 5 van de 5 duurste BPM-landen van Europa hebben.
autoliefhebber zegt
@Joost, http://www.autobelastingen.nl/actueel.php?lees_ID=42
w0o0dy zegt
“Mr Da Silva shot to fame in the mid-1990s with the Alfa Romeo GTV coupé and 156 saloon, which put Fiat’s sporty Alfa brand back on the map.”
Joost zegt
Bedankt autoliefhebber, maar daar had ik al op gekeken.