De auto mag er nog zeker een jaartje tegenaan.
De Fisker Karma debuteerde in 2008 op de North American International Auto Show. Uiteindelijk duurde het tot het jaar 2011 voordat de eerste klanten hun exemplaar geleverd kregen. Het unieke ontwerp van de auto voelt nog steeds niet heel verouderd aan. Het is zelfs zo dat Karma Automotive, het autobedrijf dat Fisker overnam in 2014, de Karma nieuw leven blijft geven. Ditmaal in vorm van de Karma Revero GTS.
De Revero GTS is de performance versie van de Revero GT. Laatstgenoemde debuteerde eerder dit jaar. Er zijn een aantal zaken anders op deze GTS. Zo accelereert de auto sneller in vergelijking met de GT. De Amerikaan sprint van 0 naar 60 mph in 3,9 seconden. Een winst van bijna een halve seconde. De topsnelheid ligt op 209 km/u. De Revero GTS is goed voor 530 pk en 510 Nm koppel.
Je kunt tot 580 km ver komen op een volle tank, waarvan 128 km volledig elektrisch. De Revero GTS heeft twee elektromotoren en een driecilinder op de achteras. De hybride sportauto verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de Amerikaanse markt. De prijs in de Verenigde Staten bedraagt 149.950 dollar MSRP. De auto is te zien op de Los Angeles
Auto Show.
cossiekiller zegt
Dat blijft dan ook een prachtige auto, zeker i.r.l. een echte schoonheid.
barchettadriver zegt
Mooie auto, maar wat een geld zeg.
moveyourmind zegt
Mooie wagen,
Maar de oorspronkelijke Fisker Karma heeft toch net iets meer klasse door de veel mooiere grille. Ook in 2019 een nekkendraaier eerste klas.
Het interieur van de Fisker heeft meer stijl door de gebruikte materialen. Zou mooi zijn als dit bedrijf het wel gaat redden, hou wel van dit soort outsiders.
Rob zegt
@moveyourmind:
Tis werkelijk een schitterend ding. Het originele ontwerp van Henrik Fisker was inderdaad het mooiste. Maar zelfs die ordinaire ombouw met een LS V8 was gewoon mooi.
Desalniettemin een flop. Maar wel een spectaculaire flop! Nu al een klassieker wat mij betreft.
bout zegt
Kwam deze tegen op MP: http://link.marktplaats.nl/m1478381310?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Vraag me alleen af hoe het met onderhoud zit wanneer je er wat mee hebt ?
amsterdam zegt
Blijft een schitterend model! Begreep dat hij al op Nederlands kenteken staat zelfs!
9000cse zegt
Ik heb die eerste Fisker helaas slechts 2 of 3 keer in het echt zien rijden en moet zeggen, dat ik hem heel indrukwekkend en mooi vond. Alleen vond ik de cabine nogal klein in verhouding tot de rest van zijn carrosserie. Mijn gevoel zegt me over deze Revero, dat ze er beter aan zouden doen om hem volledig als EV te ontwerpen en hem als concurrent neer te zetten tegenover de Model S van Tesla in dezelfde prijsklasse. En alhoewel ik de Model S best wel een mooie auto vind, vind ik die Revero mooier, omdat hij voor mij toch herinneringen oproept aan de Maserati Quatroporte wat ik ook een erg mooie auto vond.
donjunior zegt
Anderhalf ton voor een driecilinder… mijn auto/benzine hart doet pijn.Ik weet dat het er aan zit te komen.. het uitsterven van de ‘Internal Combustion Engine’ *ICE. maar het doet echt wel een beetje pijn van binnen. Over een jaar of twintig.. nooit meer het mooie geroffel van een V8, het geluid van een dikke 5-in-line of een V6 of het janken van een V10. Begrijp me niet verkeerd.. ik vind de performance cijfers erg tof .. alles gaat super snel en is vast leuk om mee over een buitenweggetje te knallen.. maar het geluid dat gaat verdwijnen.. jammer.
Dutchdriftking zegt
De SC2 is toch een stuk beter gelukt….