Nadat het Japanse Ings vorige week al de Lancer EVO X had ‘opgeleukt’ is het nu de beurt aan de Impreza WRX STi. Het N-Spec genaamde spoilerpakket is direct afgeleid van een pakket dat door Ings ook daadwerkelijk wordt gebruikt in de rallysport.
Of je auto er ook harder en/of beter van gaat rijden is niet bekend. Maar ik heb beloofd om dit jaar niks negatiefs meer te zeggen over dit soort Fast and the Furious auto’s. Dus dat laat ik aan jullie over.
Pim zegt
-edit: iets meer dan 3 letters aub-
Mika_Hakkinen zegt
Niet mijn auto.. Oude vind ik mooier..
ontopic: uitlaten zijn wel vet en kleur combo
Pieter zegt
waarom die wagen nu maken? Subaru stopt toch met Racing?
Phoenix zegt
Weer die Assymmetrie :(
Jesper zegt
@ Pieter: Dat heeft niemand gezegd, ze stoppen met ’t WRC…, er zijn nog zat andere klassen om in uit te komen hoor.
Vind trouwens dat deze Sub d’r wel mee wegkomt, blijf alleen die achterlichten hondslelijk vinden. Tis maar goed dat ie zo hard gaat, dan is hij snel uit het zicht :P
deSignstein zegt
Pieter, die wagen maken ze niet even snel als darmen een scheet hé. Die stond waarschijnlijk al een jaar geleden op de planning, en werd ontwikkeld over een pak maanden…
Eibo zegt
offtopic: is dit het nieuwe auto-van-de-zaak voor de tupperware party organisatie? er zit in iedergeval wel genoeg tupperware aan de buitenkant!
Ontopic: Mooi van lelijkheid. Als je echt niets anders met je geld meer kunt doen, dan kun je hem vol plakken met deze (stiekem best mooie) plak plastic. Daar ga je vast hard(er) van…
JPM zegt
Laat ik het zo zeggen: de Subaru Impreza is niet meer wat het geweest is.
.....................? zegt
waarom halen ze het logo op de voorkant er weer vanaf?
FerryvD zegt
Deze ziet er iig een stuk beter uit dan de EVO.
Misschien een idee voor tuners om eens rode achterlichten op de WRX STI te zetten, lijkt mij dat dat een hele verbetering zal zijn.
denny zegt
is dan ook sneller? ziet er wel leuk uit zo’n wrx sti
WieAndersDasAuto zegt
Om 1 of andere reden vind ik deze er toch leuker uitzien dan de EVO X.
Maar waarom zou je je auto met plastic willen beplakken. Waarom zou je daar je geld aan uit willen geven?
Het zij veel beter geweest zijn als de tuners wat minder met de buitenkant van de auto’s bemoeien, maar juist wel van binnenin. En daarmee bedoel ik het interieur niet maar ze moeten zich meer bezig houden met belangrijker dingen zoals niet alleen beetje opvoeren maar juist ook de auto sneller maken in de bochten of op het circuit.
Ik vind het zeer belangrijk dat ik mijn auto die ik heb laten tunen veel meer controle in de bocht heeft dan de standart auto. En je wilt toch ook niet dat als je je auto laat tunen dat ie bij het optrekken al je banden oprookt?
Dit zouden meer tuners moeten doen i.p.v. alleen maar de buitenkant aanpassen.
Guido zegt
Mwaaa, niet lelijk maar het zou mijn geld niet waard zijn. De velgen zijn overigens lelijk!
Christian Adriaensen zegt
Beetje ‘Auto5’ tuning, niet?
Johnny Berra zegt
zijn nu de meeste voorbumpers asymetrisch want dat was bij die Evo ook al het geval
Carmaster zegt
Hij is dr beter op geworden.
Dat kan ook alleen maar beter, deze generatie.
De beste is de versie uit 2005, veel en veel mooier dan dit gezwel…
Carmaster zegt
Huh?
Op foto 3 missen de mistpitten en het carbon in de voorbumper ineens…
BmwMPower zegt
Dit is werkelijk 10x toffer dan die EVO X.
Mooie verhoudingen, en de assymetrie spreekt me wel aan :)
NLBUURMAN zegt
echt een mooie tuning… BEHALVE die assymetrische voorbumper. wordt het hun stijlicoon? dan wat mij betreft de ondergang. Verder is hij best mooi, met name de achterkant. en “zucht” weer die velgen van de EVO? standaaaaaard BBS lijkt me bijna…
Machoman zegt
op die derde foto lijkt het net een VW Scirocco , zal ook wel iets met de kleur te maken hebben
V-Spec zegt
Zeg Robbie, werk jij soms ook voor Autoweek? Zo nee, hoe komt het dan dat jouw kennis net zo ver reikt als dat van de Autoweek redactie (lees: niet verder dan Duitsland)?!
Volgende keer toch maar wat meer verdiepen in de verschillende (en soms zeer grote) tuners die Japan rijk is. Dan was je er waarschijnlijk zelf achter gekomen dat dit wel wat anders is dan een standaard glasvezelbumpertje dat je kan bestellen in de AutoStyle-catalogus die op je bureau ligt en dan praat ik niet alleen over het prijsverschil.
Ben ik de enige bij wie het begint te storen dat Duitse tuners met gedrochten als Hamann, Hartge, Gemballa, etc. op handen worden gedragen, maar zodra er een ‘vreemd’ merk bij Autoblog aan bod komt zoals HKS, PowerHouse Amuse, GReddy, Ings+, Mine’s, etc. dan wordt het opeens vergeleken met Too Fast Too Stupid.. Wederom, erg jammer Autoblog!
robbie zegt
@V-Spec, wat zeik je nou? Ben ik negatief in mijn artikel? Uhh nee! Ik vermeld zelfs dat Ings het pakket gebaseerd heeft op ervaring die ze hebben opgedaan in de rallysport. Hoe positief wil je het hebben?
Misschien eerst de tekst lezen voordat je een oordeel klaar hebt?
The Master zegt
@ V-Spec
Helemaal mee eens!
Wat een gejank verder over die assymetrische styling!? Functie is nog altijd belangrijker dan de vorm! Ferrari gebruikte dat vroeger ook al jaren, kijk maar eens naar de koeling in de voorbumper bij een 328 en 348’s.
Rakim zegt
nog steets lelijk zonder kont
-rx-7 ingeruilt voor rx-8 facelift-
Timmah zegt
@ V-spec,
Nee hoor , je bent niet de enige . Maar goed als Autoblog zich in die richting wil profileren moeten zij het weten ,. Er zijn genoeg site’s die wel op een deftige manier verslag kunnen brengen over iets wat niet uit braadworstland komt.
Maar heb een beetje respect voor hun deze week , opperswami en zijn cornuiten zijn nog in rouw wegens dat 6 cilindertje dat wordt afgevoerd.
LJ zegt
inderdaad de oude subaru impreza was stukken stoerder!
Timmah zegt
@ Robbie,
Niet flauw doen , je artikel barst van het sarcasme…
Citrofiel zegt
@ The Master; “Wat een gejank verder over die assymetrische styling!? Functie is nog altijd belangrijker dan de vorm!”
Voor racers wel, voor pure sportmachines wel, maar voor auto’s die aan het publiek moeten worden gesleten is een mooi, of op zijn minst niet lelijk, uiterlijk wel van belang.
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Ik blijf er niets aan vinden die nieuwe Impreza, ik vind het een beetje een getunede kruising tussen een Daihatsu en een Citröen..
Én dit pakket maakt het ook niet mooier!
Cantago zegt
De achterkant is wel mooi, alleen de voorkant doet me aan een taartschep denken…
Nick` zegt
Behoorlijk vet, alleen de achterkant is echt super lelijk. Vond de oude Impreza met die achterklep met dikke spoiler heel veel leuker.
STJ zegt
Wat heeft deze STI nou met Fast and the Furious te maken. Een modena 360 zat ook in die film dus is die ook Fast and the Furious ?
nilo zegt
die voorkant is wel mooi maar die achterkant lijkt te veel op de Lexus rx400
een luxe merk SUV en een wanna-be rallly car in een auto gaat niet
bozewolf zegt
Vind deze ook wel tof. Bommetje.
En ja, helaas heeft V-Spec wel een beetje gelijk. Wat betreft Japanse tuning heerst er een enorme dubbele standaard hiero (nog meer met de bezoekers dan de bloggers zelf).
Eibo zegt
Bijna alle auto’s zien er asymmetrisch uit. Wel eens aan de achterkant gekeken? Alleen embleemloos (golf bijv.) is symmetrisch. Om maar te zwijgen over de uitlaten van veel non preformance auto’s. Maar daar hoor ik niemand over.
Aan de andere kant, de V motoren hebben vaak een geschieden uitlaat systeem per cilinderrij. Misschien ook een optie voor deze boxer om per cylinderrij een gescheiden luchtfilter en bij behorende inlaten te monteren?
Dan niet vergeten om de bestickering te checken op symmetrie en daarna dat foeilelijke rode logo op die blauwe achterklep te verwijderen en HUPPA! symmetrie is geboren. ;)
Eibo zegt
vergeet ik in de haast de sleepogen, eventuele antennes, ruiten wissers en tankdoppen. Over het interieur zal ik maar niet beginnen, goed ik ga nu echt afdwalen :p
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
LOL @ Eibo:
Je had natuurlijk wél moeten zeggen dat ook het stuur in het midden moet ;)
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Of een stuur links en rechts, maar dat gaat weer écht te ver…
Eibo zegt
Ja, maar heb jij wel eens het dashboard gezien van een McLaren F1? Dan gaan we daar weer nat…
lennart zegt
-edit: say what?-
The Master zegt
@Citrofiel
Voor racers wel, voor pure sportmachines wel
Exact wat je schrijft, zo’n bodykit brengen ze niet op de markt voor de “gewone” impreza rijder die z’n caravan lekker wil kunnen trekken op vakantie. Zoiets maken ze voor de “racers/sportmachines”, dus is er niks mis mee lijkt me!
lennart zegt
-edit: even leren typen en leestekens gebruiken graag-
pizzakoerier zegt
best leuk maar er missen 2 dingen:
-gouden velgen
-mooi model impreza en niet deze bagger
lennart zegt
maar goed auto is wel mooi op 1 ding na dat lelijke ding in de grille. vind maar raar stuk plastic.is een soort lucht inlaat
Gideon zegt
Saxo grille anyone?
Thibaut zegt
die magje me geven voor nieuwjaar!
SJ zegt
Ik vind hem wel mooi, ziet er redelijk gebalanceerd uit. Ingetogen was de Impreza toch al niet en die asymmetrische inlaat valt nu nauwelijks op. Verder wel jammer dat ie (volgens mij) exact dezelfde striping en dezelfde velgen als de Evo X. Ow, en tussen de naamstickers van meewerkende fabrikanten prijkt overigens ook gewoon een uit “braadworstland”.
Verder niets om je druk over te maken, want je zult hem hier toch nooit zien.