Het was geen toeval dat evo zo’n 2 maanden geleden weer eens een update gaf over de Laguna Coupé, een concept van dit model zal wellicht op de IAA te zien zijn. De mensen die verwachten dat deze conceptcar een mooie coupelijn zal hebben moet ik echter teleurstellen. De coupe wordt namelijk gebaseerd op de hondslelijke Laguna sedan en break. Wees eerlijk en kijk nog eens scherp, dat kan gewoon niet goed gaan.
Bovenstaande afbeelding is in elkaar geshopt door iemand van het planeterenault forum, op basis van een stukje achterlicht wat via CAR magazine was uitgelekt. Deze laatste claimt dat we pas begin 2008 (Geneve autoshow) een concept zullen zien, in de herfst wordt dan de productieversie onthuld (Parijs autoshow). Wat we exact in Frankfurt mogen verwachten is wat onduidelijk.
Qua motorisering wordt er gesproken over een turbocharged 2.0-liter benzine- en diesel met 168 pk en 148 pk, plus een 3.0-liter diesel met 240 pk en een 3.5-liter V6 uit de Nissan 350Z.
De photoshop doet vooral denken aan de Renault Fluence, een concept uit 2004:
Eerder deed een ex-designer van Renault de volgende uitspraak in een interview met Autocar: “Het wordt tijd voor een echt mooie Renault.” Bij die woorden wil ik me graag aansluiten.
Piet zegt
he gatverdamme!
GOD zegt
je kunt duidelijk zien waar die op gebaseerd is
die rare verhoging achter is om de het enigzins nog origineel te houwen
voorkant is niet te zien maar het mogen duidelijk zijn dat ze die ontwerpers in frankrijk eens controleren op wat voor paddestoelen die eten
LC zegt
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik geef Renault de voordeel van de twijfel. Eerst op meer foto’s wachten dan kan ik het af gaan kraken ;)
SaxoVTS zegt
Lijkt me best gaaf als die eruit gaat zien als de Fluence. Tenminste geen hondssaai Duits conservatief ontwerp ;)
MichaelNizet zegt
Bruut en dikke bandjes, maar wat moet je met die mini motoren (zielig voor zo’n bak)
Maarja, de markt vraagt ervoor he
tibor zegt
ziet er wel dik en elegant uit
LC zegt
Een betere foto, geen 2 uitlaten.
http://www.planeterenault.com/ftp/ftp/megane_coupe59.ScreenHunter_036.jpg
Nu nog de voorkant en ik vrees voor het ergste
Citrofiel zegt
Tsja, het is maar een impressie hè…
@ LC; Dat is geen coupe, maar een sedan…. En het is maar een schets, dus wat wil je nou zeggen?!
AppieFlappie zegt
Jah vanaf de achterkant ziet hij er zeer goed uit. Beetje dik op zijn duits. En idd ik ben bang voor de voorkant, want daar vallen ze blijkbaar in slaap die Renault designers.
Alhoewel bij de bmw 3 serie was het juist omgekeerd. Prachtige wagen, totdat je ongelofelijke saaie achterkant ziet.
NLX zegt
We moeten nog maar afwachten wat er van de voorkant wordt gemaakt. Achterkant kan er wel mee door…
bozewolf zegt
Die concept ziet er wreed uit.
Dr. Bronx zegt
die laatste woorden:
“Het wordt tijd voor een echt mooie Renault.” Bij die woorden wil ik me graag aansluiten.
Daar sluit ik me bij aan!
Tom zegt
HONDSLELIJKE SEDAN EN BREAK???? GELUKKIG HEEFT IEDEREEN ZIJN EIGEN SMAAK!!! EN WE ZULLEN NOG WEL EENS ZIEN WANNEER HIJ EGT UITKOMT!!!
LC zegt
@Citrofiel
Vergelijk deze link eens met de bovenste plaatje.
http://www.planeterenault.com/ftp/ftp/megane_coupe59.ScreenHunter_036.jpg
‘De photoshop “doet vooral denken” aan de Renault Fluence, een concept uit 2004’
;)
R. zegt
het wordt steeds beter……..:S
BAH!
floryn zegt
ik vind het plaatje bij dit artikel wel gaaf eigenljik lekker eigenzinnig van renault
Citrofiel zegt
@ LC; Dussss… Je wilt zeggen dat die bovenstaande impressie is voortgeborduurd op de impressie die jij hier noemt? Of dat die impressie dicht in de buurt zat bij het origineel? Of dat hij vooral aan jouw impressie doet denken ipv de Fluence? :? Ik snap het nog steeds niet…. XD
floryn zegt
dit is de voorakant jongens ik vind de achterkant persoonlijk gaver
floryn zegt
en nog een leuke pic:
Ron zegt
bedankt, nu ligt m’n avondeten eruit…. wat een lelijk ding zeg! maargoed over slechte smaak valt niet te twisten ;)
johantuning zegt
he doe me een lol, vik die auto op…..
dit bedoel ik nou he, mensen gaan roepen, red de natuur!!
like i care about that…
gevolg: lelijke autos met slome motoren….
asjeblieft zeg…..
Jandepandaman zegt
…Wat heeft red de natuur met dit ding te maken…? Als je er nog steeds 220 mee kan over de autobahn, dan zie ik het probleem verder niet zo en dan zou ik zeggen mooi meegenomen.
Palo Vieluc zegt
STOP IN HEMELSNAAM MET HET KOPIËREN VAN DIE ASTON MARTIN KONT
Chief_S5 zegt
@ Palo Vieluc: Zit je Shift of CAPSLOCK-toets soms vast? :P
floryn zegt
@ Palo
waarom is dit een aston martin kont?
Palo Vieluc zegt
Oké,.. het smalle design van de achterlichten? De extra brede kont met smalle kofferbakklep? De grote glazen achterruit die (zogezegd) vloeiend moet overgaan tot de subtiele kofferbakspoiler? (Ze konden het natuurlijk niet allemaal letterlijk overnemen) De twee geplaatste uitlaten die zich op een meer elegante manier moeten manifesteren? Kijk, mochten ze ongeveer trouw gebleven zijn aan hun eerdere studies, ik zou zeggen DOEN. Maar dit gaat nu toch wel beginnen neigen naar plagiaat.
slk zegt
De grote vraag blijft’Is hij betrouwbaar.
floryn zegt
@ SLK
de grote vraag de grote vraag die wordt welk vaker gesteld over franse auto’s door de germanofielen, maar hoe relevant is die vraag nou? Volgens mij is dit meer een gewoonte om dit te vragen over elk model dat de naam en faam van duitse auto’s kan schaden dan dat er werkelijk reden voor is…….
VivelaFRANCE zegt
Franse auto’s ZIJN betrouwbaar, misschien soms een beetje apart, maar toch (bijna) altijd práchtig! Zo ook de Renault Fluence, vooral die kofferbak! Maar toch blijft de Citroën C6 de winnaar: fántastisch!
Stefaan zegt
aan 1 foto kunne we dus niet beoordelen.
We zulle meer geduld moeten hebben
BTW die C6 achterkant is pas mislukt
sven zegt
moet eens gaan kijken op paneterenault.com , beneden staat er een veel beter foto van de achterkant en die ziet er heel goed uit !!!
sven zegt
Hoe kan ik hier trouwens een foto op plaatsen ?
sven zegt
sven zegt
Timmie zegt
Wat is dat met dat Active Drive systeem: vierwielbesturing???????