Goh, een nieuw Infiniti-concept. *loopt door*
Sinds Infiniti al zijn modellen met een ‘Q’ aanduidt zijn we de weg een beetje kwijt, dit kan komen doordat je er ook nooit één ziet rijden. In feite hebben we een Q70 (de vroegere ‘M‘), de QX70 (de oude ‘FX’) en de QX80 (mega-SUV). Daarnaast kreeg de ‘G’ een opvolger met de Q50, ook al zo’n onzichtbare auto. Aangezien de G-sedan ook een coupébroertje had krijgen we ook een Q60, welke volgende week als concept in Detroit staat. Hierboven de eerste afbeelding.
Eerlijk is eerlijk: het oogt met zijn strakke lampunts en ietwat drukke splitter als een strakke coupé, maar daar is ’t ook een concept voor. Tegen de tijd dat er een productieversie is komen we wel weer eens bij u terug.
Ter vergelijking: de vorige generatie G Coupé zag er ZO uit. We vermoeden dat Infiniti ook met veel bombarie een Q60 Eau Rouge gaat lanceren, die bij elke kans die het krijgt geplugd wordt, om vervolgens nooit te verschijnen. We sluiten af met wat holle PR-speak. Next.
Muscular lines are revealed in the silhouette of the Q60 Concept: pure, well-defined contours, making the concept’s intentions easy to understand at first glance.
Overall proportions and full-sized wheels placed out at the corners of Q60 Concept make an unmistakable design statement and add to the exhilaration of the performance coupe. This latest concept builds upon the design language seen on recent Infiniti concept cars, foreshadowing the strong visual consistency to be a key ingredient of products in the future Infiniti lineup.
sydney zegt
Mooi ding hoor maar daar is het inderdaad ook een concept voor.Al zijn Infiniti’s in mijn ogen net even wat te druk, zet ze naast een vergelijkbare Lexus en er staat een gewoon een mooie auto.Maar de huidige Lexussen pruim ik dan ook absoluut niet.
kapiteinaudi zegt
Infiniti is een van de weinige Japanse merken die ik ook echt mooi vind. Lekkere coupe.
Esprit_de_Flandre zegt
@kapiteinaudi: Is toch eerder een Amerikaans merk in Japanse handen…
jrk68 zegt
@Esprit_de_Flandre:
Dus omdat Polyphony denkt dat het Amerikaans is is dat ook zo…?
Die gasten zijn er ook van overtuigd dat een Ford RS200 Amerikaans is….
Infiniti is nog eerder Frans dan Amerikaans, Renault is er immers de baas.
Hij heeft trouwens wel iets weg van een Hyundai Genesis Coupé en dat is best een compliment.
Esprit_de_Flandre zegt
@jrk68: Wat is Polyphony btw?
potjak zegt
@Esprit_de_Flandre: Een 100% merk van Nissan (waarvan Renault bijna de helft van de aandelen van bezit). Opgericht om de concurrentie met o.a. Lexus aan te gaan, gericht op de Amerikaanse markt. Het Amerikaanse Infinity (met y) maakt speakers en is onderdeel van de Harman Group.
Esprit_de_Flandre zegt
@jrk68 @potjak: Ik weet wel dat Infiniti onderdeel is van Renault-Nissan, maar het is opgericht op de Amerikaanse markt, en hun producten zijn – tot nu toe – ook op die markt afgestemd. Vandaar dat ik het eerder een Amerikaans merk noem.
EuroFord is toch ook meer een Duits (vroeger Brits-Duits) merk dan een Amerikaans? In hetzelfde opzicht was Saturn een semi-Europees merk in de US, was EuroChevy een Koreaans merk (op de Corvette na), en zo zijn er vast nog wel enkele voorbeelden…
potjak zegt
@Esprit_de_Flandre: Ik begrijp je reactie. In je eerste reactie gaf je aan Amerikaans merk in Japanse handen… Dat suggereert iets anders zoals Zweeds merk in Chinese handen
mrrallycross zegt
Ziet er wel gewoon goed uit. Nou nog een motor die hier in nl door kan als zuinig en 14% bijtelling.
knipperlichtje zegt
Ik zie er een model S in terwijl ik niets kan vinden waardoor ze op elkaar lijken. Vreemd. Wel een mooi model
Orichy zegt
@knipperlichtje: Gewoon het blok van de GT-R erin en gaan. Niks 14% bijtelling, een 2-liter viercillinder, met dubbele turbo, waarvan 1 electrisch, dat zou kunnen werken, voor Nederland. Maar voor minder moet Infiniti het niet willen doen.
OT: Mooie concept, ziet er begeringswaardig uit, mooi alternatief voor de 4-serie, C-Coupé en RC.
stfu zegt
Dat je Infiniti hier nooit ziet, is toch geen reden om hier niet fatsoenlijk aandacht aan te besteden? Kinderachtig om uit pure luiheid en desinteresse in een merk zo’n slap tekstje te schrijven. Schaam je, AB.
sir_smokalot zegt
@stfu: Hoezo? Ik maak Infiniti complimenten dat hun concept er fraai uitziet, en schrijf zelfs een artikel op basis van 1 vrijgegeven afbeelding en 0 vrijgegeven specs, terwijl er later ongetwijfeld nog veel meer volgen.
Wat wil je nog meer? Dat ik er zelf een aandrijflijn in verzin?
shogun zegt
@sir_smokalot:Je leest enorm negatief Smoke, lees idd je compliment maar dat doe je direct weer teniet door je “maar daar is t ook een concept voor” opmerking.
sir_smokalot zegt
@shogun: Is het dan een geheim dat concepten er altijd strakker en beter uitzien dan productiemodellen?
Ik ben misschien wat kritisch omdat Infiniti hoog van de toren blies, maar vervolgens niets laat zien dan eindeloos te herkauwen concepts. De hoogste baas rende weg naar Cadillac toen hij de kans zag, en ondanks de toegang tot Mercedes-technologie zien we in Europa bar weinig van het merk.
Ja, dat spannende Eau Rouge Concept, waarvan nu alweer aan de stoelpoten wordt gezaagd. Etherea/Q30? Ik ben benieuwd. Vooralsnog is ’t rustig aan de proiductielijn.
gtwillem zegt
@shogun: wees blij dat je het niet altijd met hem eens bent. Ze kunnen bij AB ook 1 op 1 de persberichten over zetten of een heel milde vorm van een mening aannemen (AutoWeek) of compleet onzichtbaar zijn (komt er iemand wel eens op Autovisie.nl?). Bij AutoBlog zijn de berichten wat meer doordrenkt van een mening, daar kun je het mee eens zijn, of niet, maar dat is eigenlijk heel erg prettig. Dus eigenlijk wil je zeggen: “Smoke, ik houd van jou en door kritiek te leveren op jouw schrijven wil ik laten merken dat ik je aanwezigheid waardeer”.
Daarnaast is de zin “daar is het ook een concept voor” ook wel kloppend. Vaak genoeg dat een veelbelovende concept er saai uit komt te zien (elke Subaru volgens mij ;-)).
OT: Ik vond Infiniti’s altijd wel mooie auto’s, maar ik kan nu door de bomen het bos niet meer is: wat is nu welk model. En waarom nu zo’n rare naamvoering? Ik snap de codes wel: dan ga je ‘Infiniti’ er voor zitten en dat willen ze graag (de reden waarom de Nissan GT-R geen Skyline meer heet).
shogun zegt
@gtwillem @sit_smokealot: smoke en willem, ik houd van jullie en door kritiek te leveren op jullie schrijven wil ik laten merken dat ik jullie aanwezigheid waardeer”
even voor de duidelijkheid, ik beweer niet dat ik het niet eens ben met Smoke, of niet eens ben met jou. ook niet over het concept verhaal. en al helemaal niet waar het Subaru betreft.
het gaat mij er even om dat Smoke in dit stuk leest alsof hij wat zand tussen een bepaald stel lippen heeft. het stukje leest als een negatieve sleur, en dat ben ik van smoke niet zo gewend. moet vaak om zijn stukken lachen.
Het lezen van een mening vind ik niet verkeerd, mits die mening op iets fatsoenlijks gebaseerd is. een Mclaren P1 zie ik ook nooit rijden, en een Holle PR-speak, daar brand zelfs het door mij zo geliefde BMW zich wel eens aan ;)
de “concept” zin bevat geen onwaarheden, maar daarmee haalt hij het “compliment” wat hij infinity geeft direct onderuit.
Wat ik dan zelf van de Infinity vind? in het need for speed underground tijdperk vond ik infinty wel vet. nu doet deze coupe me denken aan een hyundai Coupe, en dat is geen comliment.
sir_smokalot zegt
@shogun: We stappen allemaal wel eens met het verkeerde been uit bed. Verder ga ik pas weer iets over de Q60 zeggen zodra hij er in productietrim is :)
stfu zegt
@sir_smokalot: lees je artikel nog eens terug. Dan lees je direct de directe negatieve manier van schrijven. Een complimentje maakt je artikel niet ineens positief. Je hoeft natuurlijk geen dingen bij te verzinnen (ik zeg daar toch ook niks over?!) maar je ’tone of voice’ is gewoon ronduit bagger hier. En soms vraag ik me af waarom je zo nodig jouw overdreven mening moet geven op een auto. Daar zijn wij reaguurders toch voor? Baal je zo van dat je niet bij GeenStijl mag werken ofzo? In je testreviews kwam je totaal anders over, misschien wat meer jezelf tonen ipv zo ‘leuk’ mogelijk proberen te doen. Los hiervan vind ik je artikelen wel vaak direct herkenbaar en dat is niet per se negatief ;)
shogun zegt
@stfu: nou, idd.
last van een “bad trip” sir smoke? een mening geven is helemaal goed hoor, maar dan wel gefundeerd. kan ik zelf kiezen of ik t met je eens ben of niet.
Rob zegt
@stfu:
Het is nog altijd autoBLOG.nl, niet autoFEITEN.nl
Smoke geeft zijn kritische mening, daar kun je het wel/niet mee eens zijn en dat pleur je dan lekker in de reacties. Dat is nou net het leuke van een blog.
reistje zegt
Hij lijkt wat op de Mazda 6. In andere woorden, hij ziet er mooi uit!
harrie zegt
Jammer dat ze die infantiele “wie heeft de grootste grille” hype niet links konden laten liggen. Verder namelijk een mooie auto.
Michiel1 zegt
heerlijke auto’s die Infiniti’s!
De G37s cabrio die wij hadden was fantastisch! Reed geweldig, afwerking was subliem en dat geluid, heerlijk! ook leuk was dat je nooit een andere zag, iedereen stond altijd te kijken wat komt daar nu voorbij..
harrie zegt
“Full sized wheels”. Wow!
Esprit_de_Flandre zegt
“Sinds Infiniti al zijn modellen met een ‘Q’ aanduidt zijn we de weg een beetje kwijt”
Spreek voor jezelf, ik vind het veel duidelijker zo.
Nu wel nog de verkoop aanzwengelen. Maar met een hybride Q30 kan dat in NL niet echt een probleem worden…
norge zegt
Mooi bakkie daar doet smoke niks aan af..
mashell zegt
Daar heb je het al. BMW verprutst de M4 met een lelijke bumper en de rest zal volgen. Net zoals Audi gevolgd wordt met het grote zwarte gat en Mercedes met het logo. Jongens de rest van de auto is best ok, probeer dan niet zo krampachtig er een Duits allegaartje premium front op te zetten, jullie kunnen beter!
rufctr01 zegt
In USA zie je wel veel rijden
E550 zegt
@rufctr01: In Rusland worden ze ook als warme broodjes verkocht.