Infiniti’s EX kon in Europa weinig potten breken -net zoals de rest van het gamma overigens- maar de hoge heren van Nissan’s luxemerk geven niet snel op.
Deze conceptcar geeft een voorproefje van wat we van Infiniti’s nieuwe middelgrote crossover kunnen gaan verwachten. Aan het segment ligt het niet, dat is populairder dan ooit, maar of het deze Infiniti wél gaat lukken de harten van ons Europeanen te veroveren?
Qua design borduurt Nissan’s luxemerk overduidelijk voort op de Q30, de middenklasser die meer dan welke Infiniti dan ook met Europeanen in het achterhoofd is ontworpen. Dat is wel anders met deze QX Sport Inspiration Concept, die niet voor niets in China debuteert. Crossovers zijn in dat land nog populairder dan hier, iets wat ook Mazda in de smiezen heeft.
Vind ‘m eigenlijk best geslaagd
Jammer dat het verschil tussen Infiniti concept en productie zo groot is altijd
@subaru555: valt wel mee toch? Gewoon andere bumpers en lampjes en ze zijn productierijp.
Ziet er tof uit. Van mij mogen ze het blijven proberen, mooie afwisseling.
Ook hier zul je weer zien dat de productieversie enorm afgezwakt zal worden ten opzichte van de concept, maar desondanks zal het wel een fraaie auto worden. Een fraaie auto, die hier in Nederland geen potten gaat breken omdat praktisch heel het beoogde kopersvolk nog steeds in hun hoofd geprent heeft zitten dat alleen Audi, BMW en Mercedes premium verkopen. Kortom, een Infiniti zoals alle andere.
Niet verkeerd
Geslaagde concept. Het (eventuele) productie model zal toch niemand kopen, helaas.
Ziet er geslaagd uit hoor. Maar Infiniti en met hen nog vele anderen leren het blijkbaar nooit. Als je hier in Europa potten wil breken moet je komen met 1.4/1.6/1.8 motoren met turbo. Zorg ervoor dat die motoren met verschillende vermogens komen en zorg dat ze zuinig zijn, vooral heel zuinig. Zorg daarnaast voor een soort van DSG of een goede en betrouwbare normale automaat (hallo Mazda). Daarnaast moet de auto in 2/3 dieselvariaten komen waarbij op z’n minst 1 heeeeel zuinig moet zijn. En dat allemaal met wat opties en een leuke prijs, dan verkoopt het pas. Kia bijvoorbeeld heeft dit al aardig goed begrepen
@87sandyd: kale Infiniti prijzen zijn erg concurrerend. Ze zitten vaak al compleet vol met alle opties.
En de oude EX had al sinds 2008 7 versnellingen in de automaat. Ik heb dezelfde box in mijn FX liggen en het rijd prima.
Daarnaast zijn er in Europa ook nog landen waar uitstoot niet zo’n heel grote invloed heeft op de prijs.
Als dit de nieuwe EX (QX50) wordt, is het een mooie upgrade.
De oude leek net op een ingezakte FX.
Deze vind ik iig prachtig.