Infiniti presenteert in New York de auto die je wist dat ging komen. Kort na de QX30 komt de QX50, een verse kandidaat in het mid-size premiumsegment.
Nissans luxedochter Infiniti – jarenlang een stuurloos schip dat puur teerde op goede Amerikaanse luxeverkopen – lijkt sinds voormalig CEO Johan De Nysschen naar Cadillac vluchtte weer een beetje koers te hebben gevonden. Elektrische concepts zonder duidelijke timeline verdwijnen naar de achtergrond, alsook leuke halo-conceptjes zoals de Q50 Eau Rouge, die alleen maar bedoeld was om ons lekker te maken en er toch nooit ging komen.
In plaats daarvan lijkt Infiniti zich op de core-business te richten: niet te veel grote plannen meer communiceren, maar gewoon auto’s verkopen en proberen uit de marge te kruipen.
De QX50 – een mini-QX70 die voorheen EX heette, maakt zijn debuut in New York, en brengt wat we kunnen verwachten: een opgehoogde Q50, iets dat mits goed aangepakt – en dankzij de banden met Mercedes-Benz heeft Infiniti voldoende instrumenten in handen – in Europa best succesvol kan uitpakken.
Of de QX50 hier uiteindelijk ook Q5’jes en X3’tjes – of misschien toch Hyundai’s – komt pesten? Goede vraag. Voorlopig staat ie echter alleen in de VS, met onder de kap een 3.7 V6.
knipperlichtje zegt
Ik weet het niet met het interieur, neigt naar retro in mijn optiek.
marc94 zegt
@knipperlichtje: niet alleen het uiterlijk is retro. Ze wisten niet of de SUV naam van audi dus de Q of de naam van BMW de X nou beter was dus namen ze het maar allebei. Ik vind persoonlijk de FX mooier. Meer onderscheiden van andere auto’s.
stfu zegt
Uh, in 2010 zag ie er z.g.a. hetzelfde uit en je ziet ze echt nooit. Zelfs niet toen ie als diesel kwam. Dit faceliftje gaat ‘m niet redden.
lfagtr35r zegt
@stfu: Dat weet ik niet, maar de Infiniti FX heb ik redelijk vaak gezien en zie deze nog met regelmaat, maar het zeker meer worden. Wat een prachtbak!
berlinetta zegt
Dat oranje/bruine hout in het interieur zie je alleen nog maar terug in oude oubollige interieurs of Amerikaanse interieurs. Zie je ook al meteen voor welke markt deze auto bedoeld is.
Dutchdriftking zegt
Niet echt verrassend, maar een stuk beter te pruimen als die Lexus van gisteren!
parker zegt
Ja, hier mag Leksus een voorbeeld aan nemen..
gregorius zegt
@sir_smokalot: weet je zeker dat je concept foto’s hebt bijgevoegd? Ik zie geen verschillen met 2014 versie.
Ben overigens een groot fan van zn grote broer: de FX37/50.
sir_smokalot zegt
@gregorius: per ongeluk concept toegevoegd, ‘is natuurlijk de productieversie
lfagtr35r zegt
@gregorius: Inderdaad ik kan de Infiniti FX50 ook erg waarderen prachtig gelijnde auto.
sjoerd95 zegt
Dit is de facelift van de EX. In China werd hij al geleverd met een langere wielbasis en nu krijgen wij die ook. De auto is dus gegroeid en gefacelift.
lfagtr35r zegt
De Lexus NX, Toyota RAV-4, Honda CR-V, Subaru XV/Outback, Mazda CX-5 en deze Infiniti QX50 zien er allemaal veel beter uit dan de Europese auto’s in dit segment.
kapiteinaudi zegt
Ik vind dat Infiniti erg mooie auto’s maakt, maar dit interieur kunnen ze toch niet menen he. Het is niet meer 2004.
rolov zegt
Die infinities vind ik zulke wrede wagens. Samen met de is300h Is de q50 toch echt wel mijn favoriete sedan. En deze zou ik ook niet vervelend vinden om te mogen rijden.
lfagtr35r zegt
@rolov: Zeker weten, al helemaal als Infiniti Q50 Eau Rouge.
mercedesbenz63 zegt
Geef me dan toch liever de Lexus van gister.
toyotafortuner zegt
Vind m geslaagder dan het uitgaande model. Dat was wel mooi, maar dit is mooier
mrrallycross zegt
Ziet er meer standaard uit dan de andere auto’s van dit merk
azuli zegt
Liever de Lexus NX. Of de RX is ook goed:)
redbeams zegt
Heb liever een wat oudere fx dan deze.