Nissan’s luxemerk Infiniti, zal in de volgende generatie Infiniti FX een nieuw type hybride motor introduceren. Een veelgehoord bezwaar van hybride auto’s is namelijk dat deze in de stad lekker zuinig op elektriciteit rijden, maar zodra de snelweg wordt opgezocht, weer volledig wordt overgeschakeld naar de verbrandingsmotor.
Bij de nieuwe hybride motor van Infiniti, zal de elektrische component ook een bijdrage leveren bij hoge snelheden, waardoor het gemiddelde verbruik nog verder omlaag kan. Een primeur heeft Infiniti hiermee overigens niet, want Porsche heeft aangegeven dat de Cayenne Hybrid die onderweg is ook tot 120 km/u zuiver elektrisch kan rijden. De volgende generatie FX staat pas volgend decennium op de agenda, maar je kunt het maar alvast weten. (via)
Leaser zegt
Ja,
This one is mine!!
De FX is een Cayenne killer, ook al rijdt is groen!!
Mooiere lijnen bij een SUV zijn er gewoon niet.
Bedankt (emotioneel moment)
Oul@ zegt
Ik weet niet wat het is met deze auto, maar ik blijf het de mooiste SUV vinden en ik kan niet verklaren waarom.
Bliz zegt
Ik vind het ook de mooiste SUV en eigenlijk vind ik het wel jammer dat je ze steeds meer ziet in Nederland. Hij was eerst nogal exlusief.
Nedim S zegt
Ja, Ik vind hem ook Prachtig.
OOk al voordat hij hybride ging rijden.!!
Mooier dan de Cayenne,en goedkoper.!!
Lucas zegt
helemaal mijn auto. Rijdt zelf een FX35. Prachtig geluid en supersnel voor een SUV.
Boudewijn zegt
Prachtige auto. Wel met de juiste velgen. Ze worden uit de USA geimporteerd. Dus het onderstel is te soft .
Is Diesel beter om sportief mee te rijden dan hybride ? Al die accu’s maken em weer zwaarder.Dit met het oog op verbruik.
Apache zegt
@ al min voorgaande commenters
ik vind deze van hetzelfde huis mooier:
Juppe zegt
Mooie bak die FX idd, af en toe zie je er nog wel ’s eentje rijden. Ook de Murano vind ik niet verkeerd. Mooi he, die Jappen :)
Die FX heeft ook een mooie opstelling met de motor ver naar achteren. Hij staat op hetzelfde platform als de 350Z. Moet een fijne bak zijn om mee te rijden.
Eigenlijk hou ik helemaal niet van SUV’s.. :)
Ik snap dit soort uitspraken nooit:
Een veelgehoord bezwaar van hybride auto’s is namelijk dat deze in de stad lekker zuinig op elektriciteit rijden, maar zodra de snelweg wordt opgezocht, weer volledig wordt overgeschakeld naar de verbrandingsmotor.
Het getuigt niet echt van verstand van zaken imo.
Tuurlijk zal ie volledig op de verbrandingsmotor rijden. Anders is je accu rap leeg. Maar dat wil niet zeggen dat de hybride geen voordeel oplevert. Ten eerste heb je nog altijd snelheidswisselingen, waarbij de elektromotor veel doet. En daarnaast zorgt het hybridesysteem bij constante snelheid ervoor dat de verbrandingsmotor optimaal gebruikt wordt. Er wordt dus een hoger rendement uitgehaald.
Uiteindelijk komt alle energie van een Hybride (behalve de plug-in) uit de brandstof, alleen wordt je brandstof efficienter gebruikt. Ook bij constante snelheid.
six trey zegt
Ik ben toch nog altijd meer fan van de Escalade of Tahoe
Ray zegt
Ik vind de FX op afstand ook de mooiste SUV (op de binnenkant na misschien, dat mag wel iets spannender). Ik denk ook te weten waarom. De verhouding glas/plaatstaal/verlichtingselementen klopt gewoon. Vooral de lichtunits zijn vele malen mooier dan bij de Cayenne en concurrenten, zoals de M5, ML, XC90 etcetera. De booglijn bovenop de hoge zijkanten maken het geheel spannend. Er zijn ook weinig knikken of vouwen die je afleiden van de stoere basisvorm. Bijna minimalisme zoals Audi met de TT is gelukt. Wat nog het meest in de buurt komt is de Hyundai Santa Fe, maar misschien dat onze ontwerpleermeester VandenBrink daar zijn mening over kan delen met ons?
Rob USA zegt
@Apache:Meestal heb je wel gelijk maar de Nissan is het net niet en de FX is wel echt mooi,maar dat is idd mijn mening! :)
Mooiste SUV idd en alhoewel een Jap maar ik zie hem meer als US car omdat hij speciaal voor de States is gemaakt en daar zie je ze ook erg veel!
fr@nk01 zegt
@boudewijn, don’t worry..zodra hij in Europa komt zal aan de europese eisen qua afstelling zijn voldaan.
De opstelling van de accu’s worden dusdanig geplaatst dat een betere 50/50
verhouding ontstaat.
Ik heb in de auto-rallysport nog meegemaakt dat men extra gewichten plaatsten om een betere balans te verkrijgen, echt.
Dieselrijden is per definitie natuurlijk niet perse sportiever dan benzine en/of hybride, integendeel.
Het is meer een persoonlijke keuze.
Waarom denk je -en nog vele anderen- dat toch?
Peurno zegt
@Apache
Das het oude model
intussen is er al weer een nieuwe
Raymond zegt
Zaterdag 24 oktober 2009 mag ik mijn nieuwe Infiniti FX37 ophalen.
Zwart met beige leer en 22 inch !
Een plaatje…
Alexander zegt
@Raymond:
Ha Raymond,
Ik heb nu een FX45 (V8 dus) van het vorige model en ben naar de nieuwe aan het kijken.
Zit te twijfelen tussen de FX37 (Millionair editie) of een FX50 met weinig KM’s.
Hoe bevalt die FX37? Is het snel genoeg?
Ik hoop van je te horen.
gr.
Alexander