Renault heeft ze, Nissan heeft er één, dus waar blijft die andere telg van de Renault-Nissan Alliance met de verplichte elektrische bolide? Welnu, die komt er aan. Infiniti is al even bezig met het spammen van teaserplaatjes in aanloop naar de onthulling in Genève. Meh, hou daar maar mee op. De patenttekeningen zijn hier!
Na de verhullende plaagfoto’s en het bekendmaken van de naam Emerg-E is het nu tijd voor de onvrijwillig gelekte (denken we, welk automerk loost patentmeuk immers met opzet) computerschetsen van het geheel. En dat ziet er best ambitieus uit, voor een EV. Een tweezitter met elektrische aandrijving op de achterwielen en een in het midden geplaatste range extender. Dat wordt trouwens een 1.2-liter benzinemotor uit de Nissan-gelederen. Die achterkant oogt best dik en zeker en profil ziet het er hoopvol uit. Tenzij je verslingerd bent aan uitlaatroffels, dan kan het totaalplaatje tegenvallen…
Infiniti beloofd hoge prestaties met een lage CO2-uitstoot. In maart wordt de auto onthuld op de Autosalon van Genève en krijgen we te horen hoeveel pk’s de elektrische unit op de achterwielen legt. De stroom van de range-extender wordt opgeslagen in lithium-ion accu’s, of direct afgegeven aan de motor. Of motoren, wie weet krijgt elk achterwiel er één. Het is toch nog maar een concept.
jordy14 zegt
Alleen de grille komt in productie!
E34M5Touring zegt
Wieldoppen komen terug???
ricardo zegt
@E34M5Touring: Voor de stroomlijn. Hierdoor komt de actieradius in e-modus hoger te liggen. 8)
E34M5Touring zegt
@ricardo: Ahhh ik denk al die krijgt enorme zonnepanelen in de wielen.
kaasboerin zegt
@E34M5Touring: Grappig dat op de 1e foto het achterwiel een stuk groter is getekend, en op de 3e juist het voorwiel.
wimmm zegt
@kaasboerin: not true! Leg je liniaal er maar naast :P
oftewel, hij staat niet in perspectief getekend. ;)
jzaero zegt
@kaasboerin: 3D CAD programma heeft optie voor perspectief, waarschijnlijk is dat tijdens het ‘lekken’ uitgelaten. Gebeurt overigens wel vaker bij dit soort plaatjes. Verhoudingen blijven zo in tact, al ware het dat het voor het oog niet zo is.
besaram zegt
3,8 v6 van de gtr lenen! En dan… Ze hbben met de gtr al elk supercar merk belachlijk gemaakt! Dus dat worde gekke ronde-tijden.
kaasboerin zegt
Achterkant beetje Cayman achtig, en dat is geen minpunt!
dutchiehd zegt
Neeee! Naar beneden lopende lijnen op een auto zijn lelijk!
james125 zegt
@dutchiehd: niet altijd, maar wel bij de wigvorm van deze.
wimmm zegt
Die grille lijkt best wel op de nieuwe lexus-snoet..
audi18 zegt
Áls hij zo op de markt komt kan hij best mooi worden, motor van gt-r met elektro motor lijkt me wel leuk! Maarja hij moet natuurlijk geluidloos elektrisch worden :(
Ram-G-maN zegt
Dit word de “Halo”-car van Infiniti. Mogelijk een concurrent voor de Porsche 918 Spyder en Acura/Honda NSX. Ondanks een orgie van concave en convexe vlakken zal het vast van een hoogglanzend lakje worden voorzien. Dat wordt watertanden!
De semi-verticale zijspijlers in de grill heeft Lexus nu ook al in haar gefacelifte modellen verwerkt. :?
meneersander zegt
Gaatie nie worduh!
Tonnie zegt
wtf op die 1e foto is ’t net quasimodo. een bult als een dromedaris dat ding, ziet r echt niet uit :S
eklasse zegt
Ze moeten de verwarming eens een standje lager zetten daar.
norge zegt
Als ze van die 1.2 nou eens een langeslag tweepitter maken hebben de roffel jongens ook wat.Verder een mooi bakkie…denk ik .
ramshoek zegt
Als dit dan toch slechts een concept zou zijn, waarom leg je het ontwerp dan juridisch vast???