Althans, dat is de bedoeling met de Infinitas Hurricane 2.
Het is een lekker weekje voor extreem dikke sportsedans. Vandaag werd het doek getrokken van de gefacelifte Mercedes-AMG E63 (en E63S). Gisteren mochten we de eveneens strakgetrokken BMW M5 verwelkomen. Voor vandaag richten wij ons even op de BMW M5, want daar heeft Infinitas grote plannen mee, onder de naam Infinitas Hurricane 2.
Infinitas?
Mocht de naam Infinitas je niet veel zeggen, dan is dat begrijpelijk. Dankzij een wat onhandig gesteggel met rechten heet het oude G-Power tegenwoordig Infinitas. Het nieuwe G-Power is een compleet ander bedrijf, dat toevallig exact dezelfde soort tuning lijkt te verkopen. Verwarrend? Reken maar, vandaar maken we het een en ander duidelijk in dit artikel.
Hurricane
De vorige Hurricanes kennen we natuurlijk allemaal. De diverse G-Powers Hurricane RR- en RS-variaties hebben de gemoederen flink bezig gehouden. De V10-motoren waren voorzien van dubbele ASA-superchargers, waardoor het vermogen steeg naar meer dan 800 pk. Het resultaat: auto’s die 370 tot 380 km/u liepen.
Stapje verder
Het is nu tijd om een stapje verder te gaan, aldus Infinitas. Het persbericht dat ze de wereld hebben ingestuurd laat zich het beste omschrijven als ‘2002 CU 2 pagina’, maar hey, het gaat om de specificaties die vermeld werden voor de Infinitas Hurricane 2.
Aanpassingen
De lijst met aanpassingen van Infinitas is niet mals: andere software, upgrade voor de turbo’s, andere aandrijfassen, betere koeling, lichtere gesmede velgen, open uitlaat, koolstofvezel aerodynamische hulpmiddelen (spoilers), koolstofvezel motorkap, compleet nieuwe remmenset, compleet herzien onderstel, wat uiterlijke ‘verfraaiingen’ en natuurlijk de verplichte wrap. Let op: de foto’s van het oranje exemplaar zijn van een Hurricane RS, de officiële onthulling van de auto volgt later.
1.000 pk
De motor moet na de Infinitas-behandeling goed zijn voor een maximum vermogen van 1.000 pk en maximaal draaimoment van 1.200 Nm. Slik! De auto zal van nul naar 100 km/u sprinten in 2,5 seconden. De topsnelheid zal boven de 372,1 km/u moeten liggen, want dat is hun oude record voor de snelste sedan ter wereld. Maar ze zeggen dat 400 km/u het doel is.
M5 Touring!
Maar het wordt zoveel beter met de Infinitas Hurricane 2 want omdat de verbouwing dermate ingrijpend is, pakken ze gewoon een Touring en bouwen ze die om naar Hurricane specificatie. Het resultaat? Wederom 1.000 pk en 1.200 Nm. Ook bij deze willen ze zo hard mogelijk gaan, het record staat op naam van hunzelf: 362 km/u. Infinitas zal alle hardware van de Hurricane en M5 gebruiken in een G31-carrosserie.
Autoblog Garage
Wanneer Infinitas de Hurricane 2 op de markt brengt is nog niet duidelijk. Wel dat er recordpogingen ondernomen gaan worden en dat we graag een Infinitas Hurricane 2 Touring als duurtester in willen zetten voor de Autoblog Garage.
bbfix zegt
Het gaat van tijdelijk abnormaal naar het nieuwe normaal, die 1000 pk grens… wel dik hoor!
willeme zegt
Nee, directe afkeur wegens te veel deuren.
petroldrinker zegt
Een station kan sws geen supercar zijn… tis een familie bak
woutera zegt
Maar mochten ze de naam Infinitas nou wel of niet gebruiken in het Verenigd Koninkrijk? Ik snap het even niet, want zo heet het daar blijkbaar wel.
berlinetta zegt
Volgens mij mogen ze G-Power niet gebruiken in het VK.
fendercd60 zegt
Oeh, die station…
poes zegt
Hier is/was toch ook iemand ervaring met G-power? Een best wel negatieve weliswaar…
Dutchdriftking zegt
Hij wordt er niet mooier op, maar wel belachelijk snel. Nu maar hopen dat hij ook nog een beetje lekker rijdt, of dat je een turbogat hebt tot 5.000 toeren.
ty5500 zegt
Vraag mij ook af in welke mate dit nog aangenaam rijdt. Als je elke keer als je op je gaspedaal uitademt wielspin hebt, is de fun er ook snel af. Maar misschien valt het allemaal wel mee met de vierwielaandrijving.
tjorque zegt
Of als hij wel grip heeft hoeveel je op de auto voor je knalt omdat het ding gewoon te explosief accelereert
Praeses zegt
Van (dit soort) tuners ben ik altijd benieuwd of zoiets heel blijft. Zo wordt een in serie geproduceerde (een daardoor toch een beetje saaie) M5 een superexclusief apparaat. Dat maakt ‘m heel cool, maar regelmatig bij de garage of op de vluchtstrook staan is niet cool.
langejohn zegt
@Praeses: Tja. Het zal vast geen 300.000 km mee gaan. Als je zakken niet diep genoeg zijn moet je hier sowieso niet aan beginnen. Een rijke arabier zal het worst wezen als dat ding binnen 100k km aan gort is.
skinny058 zegt
@langejohn: Een gemiddelde M5 fabrieksaf haalt niet eens 300.000km zonder motor revisie…dit was in ieder geval zo met de E34 en E60. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
lukevdh zegt
Er zullen nog wel wat kilo’s af moeten om 400 km/h te halen.
jelmer zegt
Gewicht is bij topsnelheid bijna irrelevant.
cossiekiller zegt
Inderdaad. Kijk maar naar de Veyron. Ook 1000pk, 1200Nm en 2ton zwaar… Haalde 407. De BMW is wel niet zo aerodynamisch, maar denk dat 390 er wel moet in zitten.
tig3r zegt
Niet voor de Roelvinkjes!