
De Inden A-Klasse is de ideale auto om rondjes mee te rijden door de stad, zolang je de stoplichtsprintjes maar mijdt.
Nog niet zo heel erg lang geleden werd ondergetekende gewezen door collega @martijngizmo dat het aantal Golf R bumpersetjes veel hoger is dan het aantal Golfjes in R-uitdossing. Als je even goed oplet, dan kun je dat niet níet meer zien. Ze zijn werkelijk overal.
Blasfemie
Voor de doorgewinterde petrolhead is het natuurlijk blasfemie. Maar waarom eigenlijk? Als je het er dik uit vindt zien en je moet toch een nieuwe bumper monteren, waarom niet meteen de bumpers die je het mooiste vind? Deze Inden A-Klasse in AMG-trim is er een goed voorbeeld van. Inden Design is een specialist als het aankomt om normale Mercedessen er veel dikker uit te laten zien dan dat ze eigenlijk zijn.

Inden A-Klasse
Op het eerste gezicht ziet de Inden A-Klasse ziet eruit als elke andere A-Klasse. Totdat je wat beter gaat kijken en dan zie je allerlei details die eigenlijk niet kloppen als je een OCD hebt. We beginnen even aan de voorzijde van de compacte Mercedes. Daar valt natuurlijk de Panamericana-grille op. Deze zie je op de nieuwe A45 (W177), maar niet op het vorige type (W176).

‘Koolstofvezel’
Net als de A45 AMG van de eerste generatie heeft ook de Inden A-Klasse diverse koolstofvezel-achtige accenten, zoals de spoilerlip. Ook de voorbumper is geheel nieuw. Verder krijg je extra dik aangezette sideskirts, wederom met een soort carbon-esque afwerking.

Oxigin 20 Attraction
De wielen van de Inden A-Klasse komen bij de firma Oxigin vandaan. Het model, de ’20 Attraction’ is leverbaar van 18 tot 20 inch in diameter. Deze velgen zijn 20 inch groot en 9 inch breed. Daarom zitten 235/30 R20 banden rondom. Om de wegligging nog verder te verbeteren is er een schroefset van H&R gemonteerd.

Keramische verf
Een speciale vermelding voor de remmen, die zijn namelijk keramisch. Alhans, de blokken zijn opnieuw gespoten met ‘keramische verf’, wat dat ook moge zijn. Het is in elk geval briljante marketing. Als laatste zien we vier enorme stortkokers aan de achterzijde. Niet zoals de A45 AMG deze had, maar de C63 AMG.

A180 CDI
Dan de motor, daar waar het om gaat. Welnu, we hebben geen idee. Wat dat betreft verwachten we de Inden A-Klasse veel tegen te komen in Nederland. Een A180 met basis Renault-dieseltje, 4 ton op de klok en een splinternieuwe dikke bodykit. A45-uitgevoerd noemen we dat. Bijna hetzelfde als de echte, maar dan zuiniger.

Bekijk hieronder de aankooptips mocht je er eentje zoeken om om te bouwen:
Verschrikkelijk!
Ik heb wel eens iets ergers meegemaakt: een dude die met een Golf5 R32 aan komt rijden (helemaal compleet met interieur enzo), wat in werkelijkheid een 86PK 1.2TSI was.
Ik had nog nooit een Golf 5 met 86PK gezien en al helemaal niet een compleet nagebouwde R32.
@devisdude: al het geld voor ombouw kon hij mis8 een echte halen
Ja dat lijkt mij ook, daarom kreeg ik meer het gevoel dat het van een gestolen chassis afkwam.
Bij mij in de buurt staat een 2009 golf 1.4 trendline. Ziet eruit als een GTI. Maar 13.9 seconden naar de 100, lachwekkend. En bij VAG is het heel vaak .9 naar de 100, iets wat ik niet helemaal geloof, geloof sowieso niet zoveel van wat VAG claimt. Ik zou mij echt schamen in zo’n auto.
Het enige waar je je voor hoeft te schamen is schaamhaar, dat is daarvoor bedoeld. Maar voor de rest, wat maakt het uit? Als iemand de GTI mooi vindt maar niet om de prestaties geeft of geen zin heeft in de hogere verzekeringspremie of brandstofkosten, prima toch. Je ziet ook veel te dikke mensen op sportschoenen lopen.
Je gaat gewoon die opmerkingen krijgen van, coole gti, en wat zeg je dan. Is nep? Of sta je voor lul als de ander er achter komt dat ie nep is terwijl je zei dat ie echt is. Iedere keer dat je een prius niet bij kan houden had je gewild dat je geen 1.4 trendline had gereden.
Wat je dan zegt? Nou, gewoon niks. Er wordt al veel te veel gezegd. Het is niet belangrijk, dus glimlach je slechts minzaam.
@grasvreter: dat zijn me inderdaad mooie akward momentjes bij het stoplicht.. Sta je dan met je kijkmandandikkegtihebben prrrrrrtttt chk prrrrrrrr
@devisdude: zo zat er op de avondschool bij ons een kerel die idd ook de zwakste 1.2tsi volledig GTI uitgevoerd had. Wel netjes gedaan, geen detail was overgeslagen, zowel interieur als exterieur. Mooi, maar het is het net helemaal niet. Toen bleek dat mn C5 diesel destijds sneller was, stak hij het erop dat er “iets” mis was met zn auto. Toen ie de motorkap opende kon ik niet anders dan effe zeggen dat er idd iets mis was. Dat iets, dat was een missende 800cc en 125pk
@willeme: “Een speciale vermelding voor de remmen, die zijn namelijk keramisch. Alhans, de blokken zijn opnieuw gespoten met ‘keramische verf’, wat dat ook moge zijn. ”
Denk dat je daar ‘(rem)klauwen’ had willen schrijven i.p.v. ‘(rem)blokken’.
Keramische verf is heel kort door de bocht verf op basis van steen of glas deeltjes en erg hittebestendig dus goed bruikbaar voor dit soort toepassingen.
Mooiste zijn de advertenties van dit soort auto’s waarin staat: “Rijden in dikke maar dan veel zuiniger en minder kosten”. Zucht.
:’)
Ik denk dat als je zo’n auto rijdt je veel gelukkiger bent. Je krijgt bewonderende blikken van autokenners en de mooie meiden staan in de rij. Dus wat is er op tegen? Je misgunt toch niemand zo’n geluksmomentje?
Maar word je niet heel ongelukkig als je die toyota prius bij het stoplicht niet voorbij komt?
Je bedoelt volgens mij: “autokenners”.
Van die “autokenners” die het over een audi 7 serie hebben op verjaardagen ja….
Alle show, no go zucht
Netjes uitgevoerd, niets mis mee dan. Er wordt ook nergens geclaimd dat het een AMG A45 is (of A63 ?).
Gewoon de AMG naafdoppen vervangen door die van Mercedes en je hebt leuke A-klasse voor dagelijks gebruik.
Ik kan me de laatste keer dat ik een golf met R bumpers heb gezien niet herinneren. Sowieso vallen golfjes me eigenlijk niet op. Aangezien een a-klasse gewoon een golfje met ster is vallen me die ook nauwelijks op. Ik denk niet dat ik ze vaak ga zien dus.
Schaap in wolfskleren
Als je dit doet bij een a250 dat is een auto met potentie maar lager zou ik niet doen. Waste of money. Laat de auto fijn origineel en spaar beter door
@brulpijpfanaat: Dat is nou net het probleem. Er zijn hele volksstammen die niet met geld om kunnen gaan, laat staan doorsparen.
Er zijn nog grotere volksstammen voor wie een A250 gewoon altijd te duur zal blijven. En dan nog de grootste volksstam die een A250 z’n geld niet waard vindt want met een A180 kom je er ook wel… en misschien hebben die nog wel gelijk ook.
Uitlaten zijn wel geslaagd