In de Big Apple heeft Mercedes de overtreffende trap van de S500 Coupe gepresenteerd.
Met een wagengewicht van ruwweg 2.000 kg en een vermogen van 585 pk is deze S-Klasse Coupé – de opvolger van de CL-Klasse – momenteel het hoogst haalbare op coupégebied van Das Haus. Uiteraard totdat de S65-versie zich aandient, maar zover zijn we nog niet. Eerst pakt de achtcilinder de spotlights op de New York International Autoshow.
De dubbelgeblazen 5,5 liter V8 onder de langgerekte kap levert 585 pk en 900 Nm aan koppel. Schakelen gaat met een zeventraps AMG SPEEDSHIFT MCT, die je in de achterwielaangedreven versie in 4,3 seconden naar de 100 km/u brengt. De 4MATIC-uitvoering (met Airmatic luchtvering en ADS Plus) doet dat sprintje bijna een halve tel sneller (3,9s). De topsnelheid ligt op een begrensde 250 km/u en het drinkgedrag komt uit op 10,1l/100km.
Naast Magic Body Control (toktok) komt de S63 AMG Coupé met een tilt-functie, waarbij de vering in de bochten tot 2,5 graden kan variëren, waardoor de hellende carrosserie het ‘hangende’ gevoel moet tegengaan.
In Nederland wordt de S63 – samen met de S65 – uitgeleverd vanaf 27 september. Duurt nog even, daarom HIER de livepics als zoethouder.
roadrage zegt
hahahahahahahha “tok-tok”
OT: teeeeerrrrriingggg jantje want een affengeil gebakje!!
dennisishier zegt
Indrukwekkende bak, vraag me wel af of het veranderen van de vering goed is voor de wegligging en vooral het zwaartepunt in de bocht. Ik neem aan dat door de vering te verhogen ook het zwaartepunt verhoogd wordt en dat lijkt me niet erg goed voor de wegligging.
mlbenz zegt
@dennisishier: Wie zegt er dan dat het verhoogd wordt, het lijkt me logischer om wat lucht te laten ontsnappen. Ik ga er vanuit dat er een slim iemand over nagedacht heeft alvorens dit systeem te lanceren.
dennisishier zegt
@mlbenz: Ik denk dat mercedes deze functie heeft toegevoegd om het comfort te verhogen. Denk dat mercedes comfort belangrijker vindt dan prestaties, het is tenlotte een lange, zware en luxe auto.
En ik zie niet echt een manier
dennisishier zegt
@dennisishier: En ik zie geen manier om deze te verhogen, ik ben zelf werkzaam in de ontwikkeling van vering en andere aangelegenheden rond het onderstel dus ik heb enig verstand van zaken. Het is niet zo dat ik zomaar wat roep
amgg zegt
@dennisishier: Leuk voor je!
fritsie zegt
Jammer dat ie zo lelijk is geworden. Ik vind de CL 10x mooier.
themsdosnerd zegt
nog geen 600pk. De maybach exelero had 700.
berlinetta zegt
@themsdosnerd: Dus jij koopt hem maar niet?
thomcarspotter zegt
@berlinetta: haha want ja, dat zal namelijk de enige reden zijn ;)
lekkaah zegt
Machtige bolide, helemaal top.
thierryvth zegt
vind veel Mercedessen mooi de laatste jaren maar de SL hebben ze verkracht en dit is ook iet wat pompeus aan de neus.
tupperware zegt
Heerlijke GT om te zien, toch zal ik hem nooit kopen, te groot en te zwaar om sportief te zijn.
Als je er in 1 ruk mee naar Saint Tropez wil blazen is het natuurlijk een ideale auto, jammer dat je wel 50 jaar terug in de tijd moet om dat ook daadwerkelijk te kunnen..
sydney zegt
Fantastische auto, helemaal top….maar op een of andere manier weet ie me niet te raken.
En dat ligt niet aan Pre-Safe.
kingdecay zegt
Ooh, die is lekker. Heerlijk interieur ook. De ‘exotics’ buiten beschouwing gelaten is dit wat mij betreft toch echt wel dé Coupé van het moment. Het prijskaartje is er ook wel naar natuurlijk.
a3aan zegt
Prachtig!