Impressies geven een leuke preview, maar er gaat niets boven echte foto’s. Na veel voorwerk treedt DMC in de voetsporen van Oakley Design en Mansory, en presenteert de eerste ‘live’ Aventador Molto Veloce.
Het betreffende model, gepubliceerd op de FeestBoek-pagina van DMC, heeft een andere kleurstelling dan de renders, hij is gewoon oranje, zoals zo veel Aventadors. In de wielkasten zien we een set bijpassend gekleurde Forgiato’s, en op de bips het obligate spoilertje.
Je zou je kunnen afvragen of de LP700-4 überhaupt wel een bahandeling van een tuner nodig heeft, maar er is altijd vraag naar aanpassingen. Nasser Al-Thani bijvoorbeeld rijdt in een fuchsiapaars gewrapte Aventador van het eerdergenoemde Oakley Design. Zijn auto heeft een vermogensupgrade naar 760 pk gekregen, maar behield wel de vierwielaandrijving (alleen RWD is ook een optie bij Oakley).
Of de klant van deze Molto Veloce ook extra paarden in zijn Italiaan heeft laten stoppen is niet bekend, maar we weten wel dat DMC naar wens maar liefst 900 pk uit de 6,5 liter grote V12 kan halen. Laten we hopen dat de tuner ook met een elegantere oplossing komt voor de kentekenplaat, want dit ziet er niet uit. Wat zeggen we er van?
Update 17-09: Live-plaatjes, in het oranje.
TDI-goeroe zegt
als ik het voor het zeggen had, bleef ie gewoon standaard, niks mis mee.
jordy14 zegt
@TDI-goeroe: dat zou ik denk ik ook doen. Misschien wat kleine dingen als bijvoorbeeld donkerder glas en een exotisch kleurtje maar ik zou er geen bodykit onder gaan hangen.
btracing zegt
@TDI-goeroe: Het lijkt nu net een tractor, deze wielen maken ‘m raar hoog.
audis8 zegt
@btracing: ik vind de tuning versie echt geweldig! Prachtig gedaan! Ik zou het wel weten!
mrB zegt
Zeker niet verkeerd! Komt misschien nog wel het meeste door een oranje kleurtje.
themanjeroen zegt
Ziet er een beetje uit als de Gallardo Superleggera ;p Dit is mooie uitvoering met super velgen!!
jrk68 zegt
What where they thinking. Ik heb nog wielen van een oude postkoets laten we die er onder schroeven.
Ja doen dat heeft niemand!
En j dan niet afvragen waarom.
loopjes zegt
Enige reden om hem te laten “tunen” is omdat er al 1000 van geproduceerd zijn. Alleen al in Monaco op 1 dag 5 adventadors gezien. Tip: bestel gewoon een leuk kleurtje in plaats van een spoilerset en aftermarket velgen…..
911GT2 zegt
Achterwiel is echt vet… voor komt dat niet zo goed uit de verf!
norge zegt
Voor een Duitse auto best wel aardig ,maar die wielen hadden ze bij DKW in de kelder kunnen laten staan.
karsvdtuin zegt
ik vind een upgrade altijd wel vet maar laat Lamborghini zelf de super veloce maken… en als je dan een superveloce maakt gwn zwaar in gewicht naar beneden halen en aangezien underground racing er met 2 turbo’s meer dan 1000 pk uit krijgt kunnen ze dat miss bij deze ook wel doen? (zit je alleen wel weer met Het gewicht van die turbo kit)
Bo1972 zegt
Tuning bedrijven moeten leren meer eenheid met de auto te creeren. Leren verder te kijken. Eerst denken en dan doen. En niet gelijk doen…..dan blijven het los staande delen
ferrari94tr zegt
@Bo1972: Wanneer begin jij te tuningtoko? Je weet het toch allemaal zo goed.
E34M5Touring zegt
Vind de tuning niet zo. Misschien ook omdat ik niet zo goed zie wat er nou is aangepast (behave die hondslelijke wielen). Die opties om van 4wd naar 2wd te gaan vind ik wel erg gaaf. Persoonlijk vind ik dat veel beter passen bij Lamborghini en ik denk persoonlijk dat het stuurgedrag hierdoor echt wel verbetert. Tuurlijk zal ie op de limiet wel wat verradelijker zijn, maar het is tenslotte ook geen Toyota Aygo maar een Lambo, die mogen wel een beetje killer in zich hebben.
smotsholle zegt
900 pk? Lekker… hopelijk drukvulling loze PeeKaaz… Op een dikke gillende v12 horen geen turbo’s oid
E550 zegt
Wrap is leuk, maar ik zou nooit durven iemand laten kloten aan de motor van een Aventador.
CedricH zegt
Normaal ben ik niet voor tupperware op auto’s maar dit ziet er wel vet uit!
T16 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=B1AvYgDDAmE&feature=plcp