• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In Geneve: Wiesmann Roadster MF4 met BMW M3 hart

Auteur: robbie, gepost 28 januari 2009 om 14:25 – 22 Reacties

Wiesmann GT MF4


Als de speculaties kloppen zal Wiesmann in Geneve de Roadster variant onthullen van de GT MF4. En daarin zal naast de al bekende 367 pk sterke 4.8 liter V8 van BMW ook het blok van de BMW M3 (4.0 V8 420 pk) leverbaar worden.

In zijn dichte broertje, de GT MF4, is het M3 blok al per direct leverbaar geworden. Bevestigd is het niet, maar het verschijnen van een Roadster variant van de MF4 betekend waarschijnlijk het einde voor de Roadster MF3. Want in dat model ligt namelijk de 3.2 zes-in-lijn BMW M motor die onlangs uit productie is gegaan. Voor de Roadster MF3 heeft Wiesmann geen motor meer en dus zal gestopt worden met dit model.

Voor de mensen die door de letters en cijfers niet meer weten welke verschillende modellen er zijn, hieronder een klein overzichtje:

Roadster MF4 (4.8 V8, 367 pk, introductie in Geneve)
Roadster MF4-S (4.0 V8, 420 pk, M3 motor, introductie in Geneve)

GT MF4 (4.8 V8, 367 pk, al leverbaar)
GT MF4-S (4.0 V8, 420 pk, M3 motor, per direct leverbaar)

GT MF5 (5.0 V10, 507 pk, M5 motor, al leverbaar)

En volgend jaar een Roadster MF5?

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2009, M3, mf4, Wiesmann

Vorig bericht: « Gespot: Auto’s uit de Verenigde Staten
Volgend bericht: Lekker origineel: Nederland wil ook sloopregeling oude auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    28 januari 2009 om 14:33

    Maar de auto was al perfect…

    Login om te reageren
  2. York zegt

    28 januari 2009 om 14:55

    Zo een super wagen!
    Nu zelfs met super motorblok!

    Login om te reageren
  3. Sjoerd zegt

    28 januari 2009 om 14:59

    En met DCT! Super.

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    28 januari 2009 om 15:00

    Want de oude motor werd toch uit pruductie genomen door BMW?

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    28 januari 2009 om 15:01

    Eerst lezen dus.
    Ehm wel gaaf dat nu BMW sneller toestemming geeft om deze motor ook te leveren aan Wiesmann

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    28 januari 2009 om 15:05

    Wat een boel motorvarianten voor zo’n kleine autofabrikant. Dan worden er van elke variant drie per jaar verkocht ofzo?

    Login om te reageren
  7. stefan zegt

    28 januari 2009 om 15:17

    Moet het niet Roadster MF5 zijn, ipv Roadster GT MF5 in de laatste zin?

    Login om te reageren
  8. trommelt zegt

    28 januari 2009 om 15:33

    Heerlijke (droom)wagen! With Britisch flair: perfect.
    Zelfs al reed hij half zo snel, dan nòg!

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    28 januari 2009 om 15:34

    @stefan, idd ff aangepast!
    @Citrofiel, 3 varianten veel?

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    28 januari 2009 om 15:37

    @ robbie; Nou, eh, nou, eh, nee, eigenlijk niet. Maar als je kijkt naar andere makers van exclusieve auto’s (Denk aan Ferrari, Lambo, Maser, Spyker, weetikveelwat), is het er vaak maar één, of meer met minimale verschillen. Dit zijn echt andere motoren. En dan worden er van de genoemde Italianen nog veel meer verkocht ook, dus per motorvariant is de verhouding best bijzonder. Hoeveel Wiesmanns worden er zo ongeveer verkocht?

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    28 januari 2009 om 15:50

    @Citrofiel, het voordeel voor Wiesmann is dat ze de motoren niet zelf hoeven te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld Ferrari of Lamborghini. Ze krijgen ze ‘kant en klaar’ van BMW aangeleverd.

    Wiesmann: bouwt de auto’s die BMW zelf niet durft te bouwen!

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    28 januari 2009 om 16:02

    @ robbie; Dat is natuurlijk helemaal waar. Even niet aan gedacht, zullen we maar zeggen. Maar wat maken die motorvarianten nou uit? Er is maar een zeer select groepje dat wel een Wiesmann wil kopen, en volgens mij doet het er hen echt niet toe welke motor erin ligt. Dus om dan zoveel varianten aan te bieden, ook al is het goedkoop, lijkt me niet nodig… Of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
  13. M-lover zegt

    28 januari 2009 om 16:13

    wow, die GT MF5, moet toch wel vies hard lopen…

    Hoop eigenlijk dat ze failliet gaan, dan kan bmw dit soort auto’s ook bouwen ;)

    Login om te reageren
  14. alberto de piento zegt

    28 januari 2009 om 17:03

    Prachtige wagen en nog exclusief op de koop toe want zulke zieje 1000 keer minder rijden dan bijvoorbeeld een ferrari of lambo (mss wel omdat ze iets minder verleden hebben maar dat is te verwaarlozen ;-))

    Login om te reageren
  15. Laurens C zegt

    28 januari 2009 om 17:07

    Ik blijf het een super vette bak vinden, en dan het liefste met dak ;)

    Login om te reageren
  16. Jorden zegt

    28 januari 2009 om 17:11

    en toch heb ik hier in nederland al 2 wiesmann’s zien rijden.

    Login om te reageren
  17. alex zegt

    28 januari 2009 om 17:52

    hoe perfect wil je een auto maken!?
    roadster met een M3 V8?
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

    Login om te reageren
  18. RenJie zegt

    28 januari 2009 om 17:55

    Roadster variant van de MF4 betekend -> betekent

    Login om te reageren
  19. Geert Schoots zegt

    28 januari 2009 om 18:08

    Ik heb laatst ook een Wiesmann zien rijden, en dat is echt veel mooier dan zo’n schreeuwerig Italiaans monster…..

    Login om te reageren
  20. thom zegt

    28 januari 2009 om 19:17

    Ik ben bescheiden, ik zou al tevreden zijn met een 335i blok :) Miss wat voor een MF3 met 330 pk (ipv de 4,8 ?) Past wel bij de groene hype ;)

    Login om te reageren
  21. Mardec zegt

    29 januari 2009 om 14:34

    Jaja deze zou het wel eens kunnen worden moet ik rijk worden :D

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    29 januari 2009 om 18:10

    Dat noem ik een begeerlijke auto! Maar de M3 is ook een begeerlijke auto, en ik durf zeggen dat de M3 altijd beter zal zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North