Als de speculaties kloppen zal Wiesmann in Geneve de Roadster variant onthullen van de GT MF4. En daarin zal naast de al bekende 367 pk sterke 4.8 liter V8 van BMW ook het blok van de BMW M3 (4.0 V8 420 pk) leverbaar worden.
In zijn dichte broertje, de GT MF4, is het M3 blok al per direct leverbaar geworden. Bevestigd is het niet, maar het verschijnen van een Roadster variant van de MF4 betekend waarschijnlijk het einde voor de Roadster MF3. Want in dat model ligt namelijk de 3.2 zes-in-lijn BMW M motor die onlangs uit productie is gegaan. Voor de Roadster MF3 heeft Wiesmann geen motor meer en dus zal gestopt worden met dit model.
Voor de mensen die door de letters en cijfers niet meer weten welke verschillende modellen er zijn, hieronder een klein overzichtje:
Roadster MF4 (4.8 V8, 367 pk, introductie in Geneve)
Roadster MF4-S (4.0 V8, 420 pk, M3 motor, introductie in Geneve)
GT MF4 (4.8 V8, 367 pk, al leverbaar)
GT MF4-S (4.0 V8, 420 pk, M3 motor, per direct leverbaar)
GT MF5 (5.0 V10, 507 pk, M5 motor, al leverbaar)
En volgend jaar een Roadster MF5?
BmwMPower zegt
Maar de auto was al perfect…
York zegt
Zo een super wagen!
Nu zelfs met super motorblok!
Sjoerd zegt
En met DCT! Super.
Rick zegt
Want de oude motor werd toch uit pruductie genomen door BMW?
Rick zegt
Eerst lezen dus.
Ehm wel gaaf dat nu BMW sneller toestemming geeft om deze motor ook te leveren aan Wiesmann
Citrofiel zegt
Wat een boel motorvarianten voor zo’n kleine autofabrikant. Dan worden er van elke variant drie per jaar verkocht ofzo?
stefan zegt
Moet het niet Roadster MF5 zijn, ipv Roadster GT MF5 in de laatste zin?
trommelt zegt
Heerlijke (droom)wagen! With Britisch flair: perfect.
Zelfs al reed hij half zo snel, dan nòg!
robbie zegt
@stefan, idd ff aangepast!
@Citrofiel, 3 varianten veel?
Citrofiel zegt
@ robbie; Nou, eh, nou, eh, nee, eigenlijk niet. Maar als je kijkt naar andere makers van exclusieve auto’s (Denk aan Ferrari, Lambo, Maser, Spyker, weetikveelwat), is het er vaak maar één, of meer met minimale verschillen. Dit zijn echt andere motoren. En dan worden er van de genoemde Italianen nog veel meer verkocht ook, dus per motorvariant is de verhouding best bijzonder. Hoeveel Wiesmanns worden er zo ongeveer verkocht?
robbie zegt
@Citrofiel, het voordeel voor Wiesmann is dat ze de motoren niet zelf hoeven te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld Ferrari of Lamborghini. Ze krijgen ze ‘kant en klaar’ van BMW aangeleverd.
Wiesmann: bouwt de auto’s die BMW zelf niet durft te bouwen!
Citrofiel zegt
@ robbie; Dat is natuurlijk helemaal waar. Even niet aan gedacht, zullen we maar zeggen. Maar wat maken die motorvarianten nou uit? Er is maar een zeer select groepje dat wel een Wiesmann wil kopen, en volgens mij doet het er hen echt niet toe welke motor erin ligt. Dus om dan zoveel varianten aan te bieden, ook al is het goedkoop, lijkt me niet nodig… Of zie ik dat verkeerd?
M-lover zegt
wow, die GT MF5, moet toch wel vies hard lopen…
Hoop eigenlijk dat ze failliet gaan, dan kan bmw dit soort auto’s ook bouwen ;)
alberto de piento zegt
Prachtige wagen en nog exclusief op de koop toe want zulke zieje 1000 keer minder rijden dan bijvoorbeeld een ferrari of lambo (mss wel omdat ze iets minder verleden hebben maar dat is te verwaarlozen ;-))
Laurens C zegt
Ik blijf het een super vette bak vinden, en dan het liefste met dak ;)
Jorden zegt
en toch heb ik hier in nederland al 2 wiesmann’s zien rijden.
alex zegt
hoe perfect wil je een auto maken!?
roadster met een M3 V8?
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
RenJie zegt
Roadster variant van de MF4 betekend -> betekent
Geert Schoots zegt
Ik heb laatst ook een Wiesmann zien rijden, en dat is echt veel mooier dan zo’n schreeuwerig Italiaans monster…..
thom zegt
Ik ben bescheiden, ik zou al tevreden zijn met een 335i blok :) Miss wat voor een MF3 met 330 pk (ipv de 4,8 ?) Past wel bij de groene hype ;)
Mardec zegt
Jaja deze zou het wel eens kunnen worden moet ik rijk worden :D
vla zegt
Dat noem ik een begeerlijke auto! Maar de M3 is ook een begeerlijke auto, en ik durf zeggen dat de M3 altijd beter zal zijn.