Fokking premium…
Taxivervoer is in allerlei landen verschillend. In Spanje zijn het veelal nog de Seats die de markt domineren, in Zwitserland zie je veel Yarisjes. De Leaf is over de wereld veel terrein aan het winnen en ook met de NV200 doet Nissan een gooi naar de taximarkt. Doorgaans zijn het echter nog vooral Mercedessen die je met taxibordjes tegenkomt.
Hoe dit in Frankrijk zit weet ik niet precies, maar een creatie als deze zal je niet snel tegen het lijf lopen: de Porsche Macan S. Met zijn 3.0 V6 biturbomotor is de SUV goed voor 340 pk en een 0-100 sprintje in 5,4 seconden. Waarden om Sammy Naceri beschaamd mee af te doen druipen. Het gemiddelde gemiddelde verbruik van zo’n 9 liter per honderd kilometer is echter wel een domper, in de stad ga je natuurlijk zwaar over de 10 liter.
We gokken dan ook dat de kilometerprijs van deze voiture niet mals zal zijn, maar daar krijg je wel vervoer in stijl voor terug.
Met dank aan Geespot voor de tip!
thomcarspotter zegt
De Duitse E63 AMG Taxi is ook erg leuk, wel tegen een meerprijs te bestellen!
henkhupelschoten zegt
@thomcarspotter: het kan zelfs nog beter, brabus 850 6.0 biturbo 4matic :)
stephanotis zegt
http://www.taxis-maisons-laffitte78.fr
jrk68 zegt
Gelukkig zijn Fransen niet zo groot, ik zou niet blij worden van een taxi waarin ik mijn knieën in mijn nek moet leggen….
marikoelolo zegt
Waarschijnlijk is het geen taxi en gebruikt hij dat bordje gewoon om op een taxistandplaats te mogen staan/parkeren. De taxi’s in FR hebben voor zover ik weet geen andere kenmerken behalve dat bordje op het dak
reistje zegt
Hij lijkt wel op de Q3 zo en dat is niet echt positief.
Ben best benieuwd hoeveel ruimte je achterin hebt.
carmasterr zegt
@reistje
Het is achterin zeker geen ruimtewonder, je bent wat dat betreft waarschijnlijk beter af met broertje Q5.
gv93 zegt
Aan bovengenoemde link te zien rijdt deze rond in Maisons Lafitte, en dat is nou niet bepaald de slechtste voorstad van Parijs. Je moet wat, om daar op te vallen.
jrk68 zegt
@gv93:
Als je daar moet opvallen lijkt een C4 Cactus mij een betere keus, kan je ook nog passagiers mee nemen….
isobmw zegt
Hier mag je niet boven de maximum prijs zitten ook al kom je met een e63 amg, ik rij zelf taxi, heb een 530d lci 235 pk, snel zat voor een taxi, maar grappig is dat veel klanten vragen of het een Mercedes is of in wat voor auto ze zitten, soms vragen ze of het een m3 is of 3 serie of 7 serie..
jack_abarth zegt
@isobmw:
Kun je mij eens kort uitleggen wat dat LCI voor staat, en wat de verschillen zo zijn? Weet dat de achterlichten wat anders zijn, maar verder?
Het is zo’n wagen die dik overkomt, maar je weet niet waar het aan ligt.
RickB zegt
@jack_abarth: Life Cycle Impulse. Gewoon het facelift model.
isobmw zegt
@jack_abarth: lci is afkorting, life cycle impulse, beter gezegd facelift, de koplampen en achterlichten zijn licht veranderd, en de automaat is geüpdatet van dit model, voor de rest is alles zo’n beetje dezelfde, lichte veranderingen in het interieur enz. De achterlichten staan ook veel mooier dan het eerste model, valt me wel op dat de Mercedes e klasse w211 facelift niet zo’n verbetering heeft op de achterlichten tegenover de 5 serie, en de Audi a6 heeft helemaal andere vorm achterlichten
Sracerr zegt
French connection zware jongens dit!. Goede camouflage/undercover operatie.
LaLancia zegt
Volgens mij domineren de Seats niet in Spanje, maar rijden daar vooral Xsara/C4 Picasso’s, Scenics, 407’s, Octavia’s en Prii rond. Tenminste, in delen van Spanje waar ik ben geweest.
OT: zo’n Macan is wel leuk natuurlijk, maar als ik ik La Douce France ben zit ik liever in een Grand Espace. Lijkt me veel comfortabeler.
sjoerd95 zegt
@LaLancia: In Spanje verschilt het nogal denk ik. Ik ben net terug van Barcelona en daar is het vooral Seats Altea en Toledo en inderdaad veel Prii.
FB_1043467391 zegt
Aan de lettertjes op de zijkant te zien denk ik dat het hier gaat om de diesel-versie. Dat is dus ‘maar’ 275pk en vooral minder plezier.
the-thing zegt
Op Texel rijd er een Tesla model S op blauwe platen. Best handig voor de stukjes daar.
moveyourmind zegt
Als ik bij Uber een taxi bestel verwacht ik wel een echte Über taxi. Dit is te klein, punt.
moveyourmind zegt
Als ik bij Uber een taxi bestel verwacht ik wel een echte Über taxi. Dit niet, punt.
moveyourmind zegt
@moveyourmind: Sorry voor de dubbelpost, de nieuwe app laat reacties niet direkt zien. Is even wennen. Zo op het eerste gezicht verder wel een hele verbetering!
lexusfan zegt
In parijs spotte ik een model s als taxi dat lijkt me ook wel erg leuk.
Shaw zegt
Hij lijkt op een VW Tiguan, die Porsche Macan. Logisch, zelfde concern. Mooie auto hoor, die Tiguan. Macan ook, maar wat over 15 jaar? Imagoschade gegarandeerd. Ik vind het oliedom van VAG om Porsche zo naar beneden te halen, door het merk te misbruiken om de grootste autoproducent van de wereld te worden. Volume haal je uit Skoda, Seat, VW en in mindere mate Audi, niet uit Porsche.
mashell zegt
@Shaw: de Macan heeft inderdaad ook 4 wielen. Maar is gelukkig niet zo ielig als een Tiguan. Ik denk ook het met de imago schade wel meevalt. De Macan is in zijn klasse (XC60, GLK, Q5, X3, Evoque) verreweg de meest exclusieve. Met de winst marges valt hiet niet mee, Porsche moet alweer een nieuw geldpakhuis bouwen. En daar doen auto fabrikanten het toch voor, geld verdienen. Helemaal niet voor hun imago. Van hun imago bouwende avontuur in de F1 heeft Porsche nog steeds hoofdpijn.
jrk68 zegt
@mashell:
Wat imago betreft ben ik het niet met je eens.
Een goed imago is onlosmakelijk verbonden met succes en dus met de winstgevendheid van je merk.
Zie hoeveel moeite VAG heeft gedaan om bv Skoda van zijn Oostblok imago te verlossen.
De eerste jaren zei “het volk” daarover, goede auto hoor maar het blijft een crisis hok, iets wat je nu zelden meer hoort.
Ferrari doet het ook heel slim, door ze schaars te houden creëren zij een imago dat zo hebberig maakt dat zij op die manier gezonde marges kunnen behalen.
Ik voorzie op korte termijn geen problemen voor het imago van Porsche maar het mythische is er allang vanaf.
Persoonlijk vind ik dat jammer, Porsche is inmiddels net zo min een sportwagenmerk als Nissan.
kicknl zegt
Hoorde dat Schiphol binnenkort Tesla taxi’s gaat laten rijden..
ddimi zegt
Was net in Kreta geweest, daar is 1/3 van de taxi’s een AMG of 5 a 6 liter Mercedes Benz
w211 zegt
Dit noem ik pas premium
Maurice zegt
Persoonlijke vind ik dit toch een van de beste taxi’s: http://youtu.be/L5onTdstpeY
Stefje zegt
In Londen was het een paar jaar geleden een tendens dat de hele rijke mensen zelf een taxi maakten van hun RR’s of Bentley’s en zich daarmee lieten vervoeren over busbanen en door het centrum. Een vrij snelle transport methode als je druk bent.
Wellicht is dat bij deze Macan ook zo?
mipmip zegt
Jaguar XF in taxigeel:
mipmip zegt
@mipmip: http://www.taxisantos.de/