Vind je het ook altijd zo irritant dat je je hoge hoed moet afzetten in de auto? In deze S-klasse is dat probleem verholpen!
Als je shopt in het absolute topsegment moet het je aan niets ontbreken. Ook niet aan ruimte. Daarom bieden vrijwel alle merken die topklassesedans bouwen verlengde versies daarvan aan. Wat ze alleen nooit aanbieden zijn verhoogde versies. Als je deze afbeeldingen ziet begrijp je misschien waarom.
Het kan natuurlijk zijn dat je maling hebt aan hoe je auto eruitziet en gewoon zoveel mogelijk binnenruimte wil hebben. In dat geval kun je aankloppen bij de gerenommeerde Belgische coachbuilder Carat Duchatelet. Zij verhogen al daken sinds de jaren ’90 en leveren auto’s aan allerlei staatshoofden en vorstenhuizen.
Ook de nieuwe S-klasse is niet veilig voor Carat. De creatie die je hier ziet is gebaseerd op de nieuwe Mercedes-Maybach S-klasse. Laat je niet op het verkeerde been zetten door het hogere dak: de Maybach-versie is dus 18 centimeter langer dan een reguliere S-klasse. Vervolgens maakt Carat de auto nog eens 20 centimeter langer. Dit is dus een serieus slagschip, maar dan met de proporties van een Mazda 121.
Je wilt wellicht ook nog weten hoeveel hoger het dak nu precies geworden is. Ten opzichte van een normale S-klasse is deze creatie van Carat 10 cm in de hoogte gegroeid. Je hoeft nu dus nooit meer bang te zijn dat je je kop stoot bij het in- en uitstappen. En het schijnt dat Wesley Sneijder zelfs kan staan achterin deze S-klasse.
Dit is overigens nog maar de kortste versie van de S-klasse die Carat aanbiedt. Naast deze Carat 200 zijn er ook nog de Carat 500 en de Carat 1000. Deze zijn respectievelijk – je raadt het al – 500 en 1000 mm langer dan een normale Mercedes-Maybach S-klasse. Wat ook al niet de kortste S-klasse is.
Prijzen? Daar spreekt Carat Duchatelet uiteraard niet over. Dit zijn namelijk aanpassingen in de categorie ‘geld speelt geen rol’.
moveyourmind zegt
Als je in dit lelijke ding rondgereden zou moeten worden zou je toch uit schaamte je hoed zo ver mogelijk over je hoofd trekken…
Waarmee die verhoging zichzelf gelijk overbodig maakt.
ar156sw zegt
@moveyourmind: Ik
denk dat als je je hier in rond laat rijden, de mening van willekeurige mensen op
straat of het internet je niet zoveel doet…
kniesoor zegt
De engelse kwien houdt wel van dit soort oto’s. Schiet Carat by Duchatelet overigens niet perse heel veel mee op, Hare Saaiemeid heeft een nogal nadrukkelijke voorkeur voor oto’s uit eigen land/rijk.
Dutchdriftking zegt
De paus heeft er al een besteld?
W115 zegt
@dutchdriftking: Dagobert Duck wel!
flatsixx zegt
@dutchdriftking: Rihanna schijnt
petrolicious zegt
Mercedesblog vandaag?
pignon zegt
Ik geloof best dat het van binnen prettig is, maar die buitenkant. . . .
nicolasr zegt
Het lijkt me wel wat. Zo vreselijk veel geld hebben dat je evenzoveel schijt kunt hebben aan wat de rest van de poloclub vindt.
Dus als ik ‘el Gordo’ win deze kerst, koop ik er 1. De 1000. En dan wordt ie knal-oranje.
remco zegt
Doet mij denken aan die Ford Scorpio van Beatrix
erics zegt
Ons koninklijl huis heeft ooit een verlengde en verhoogde Ford Scorpio gehad…moest er gelijk aan denken toen ik deze zag….brrr
mustang750supersnake zegt
wat moet wesley snijder toch onderhand n hekel hebben aan guido weijers🤣🤣🤣
Sir_Vmax zegt
Voor de dagen met hoge hoed neem je dan toch een Landaulet?
tmenges zegt
Heeft nu dus de zelfde verhoudingen als de Tesla model 3
MarcoM zegt
Werkelijk, zou zoiets verkocht worden?