• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In deze ruimte gaat Audi opzettelijk auto’s slopen

Auteur: RubenPriest, gepost 19 september 2023 om 08:47 – 6 Reacties

Kapotmaken die hap! Audi sloopt eigen auto’s in het nieuwe Vehicle Safety Center.

Ooit een sloopkamer bezocht? Zo’n uitje waarbij je alles mag slopen in een bepaalde ruimte. Ikke niet, maar het klinkt geinig. Voor medewerkers van Audi is het elke dag werken in de sloopkamer, binnen in het nieuwe Vehicle Safety Center in Ingolstadt.

Audi Vehicle Safety Center

De faciliteit heeft 100 miljoen euro gekost. De nieuwste modellen worden hier tegen de muur gereden en op andere manieren gesloopt. Alles in de naam der wetenschap. Audi test op deze manier de veiligheid van nieuwe auto’s voordat ze op de markt komen. Alles om die beste veiligheidsrating te scoren natuurlijk.

In het Vehicle Safety Center zijn 100 medewerkers werkzaam. Op het eerste oog lijkt het een lege loods met veel LED-verlichting. Er zijn echter overal camera’s en sensoren geinstalleerd die gebruikt worden om data vast te leggen wanneer Audi een crash test. Ik denk dat je er ook leuk kunt voetballen, daar niet van.

De 100 medewerkers hebben niet alleen elkaar. Ze krijgen gezelligheid van 60 THOR crash test dummies. Deze dummies worden in auto’s geplaatst en mogen vervolgens muren of andere auto’s koppen. In de dummies zitten tot 150 sensoren die allerlei data vastleggen. Audi kan deze data uitlezen om uit te vinden op welke manier een crash impact heeft.

Een nieuwe Audi e-tron of wat dan ook tegen de muur rijden kost natuurlijk geld. Daarom voert het merk eerst allerlei scenario’s uit in een simulator. In een virtuele omgeving een auto slopen is nu eenmaal goedkoper dan een echt exemplaar. Pas bij de volgende stap komt er een echte auto aan te pas.

Het is niet het eerste crashcentrum voor Audi. Sterker nog, de eerste faciliteit werd in 1970 geopend. Sinds 1972 maakt het merk gebruik van crash test dummies. Met deze compleet nieuwe faciliteit zet Audi de volgende stap in het veiliger maken van de modellen met de nieuwste technieken.

Ook interessant!

  • RS6
    Video: hier gaat de Audi RS6 facelift
  • Mijn Auto video: Audi QS7 ABT van Ömer
  • Mijn Auto video: Audi A6 3.0 TDI Competition van Harald
  • Audi gaat AMG
    Audi gaat AMG niet nadoen met vierpitters

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crash, fabriek

Vorig bericht: « Elon Musk ontkent gerucht over nieuwe Gigafactory
Volgend bericht: Let op, brandstofprijzen zullen voorlopig blijven stijgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fairlight zegt

    19 september 2023 om 09:58

    Fijn, scheelt weer pinautomaten.

    Login om te reageren
  2. Wolflow zegt

    19 september 2023 om 10:39

    Met al die elektrische hokken van tegenwoordig zullen er veel bakken met water om brandende auto’s in te dumpen moeten staan

    Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    19 september 2023 om 10:47

    Waarom niet een situatie nabouwen zoals je vaak in filmpjes ziet op YouTube waarbij liefhebbers driftend een evenement verlaten en hun auto total loss rijden, dat lijkt mij beter dan een wagentje die er recht tegenaan rijdt.

    Login om te reageren
    • ggj1987 zegt

      19 september 2023 om 11:57

      Omdat Audi’s niet kunnen driften

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        19 september 2023 om 20:58

        Echt wel, kijk maar eens naar filmpjes van onze Walter.

        Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    19 september 2023 om 21:02

    Wel fijn als je van te voren weet dat je levend uit je gestolen Audi komt na het plegen van een ramkraak, anders wordt het een plofkraak. (-:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North